چگونه با مشاغل خانگی درآمد کسب کنیم؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

در دنیای امروز که بسیاری از جوامع و کشورها درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی هستند، داشتن یک ایده ی کسب درآمد و پولساز و همچنین اجرایی کردن آن از اتفاقاتی بزرگ و ارزشمند به شمار می آید. این روزها بسیاری از افراد به فکر کسب درآمد، به ویژه کسب درآمد در خانه و همچنین در محل کار خود هستند!

 

چگونه با مشاغل خانگی درآمد کسب کنیم؟

 

بی شک لازم است بدانید امروزه فضای اینترنت، مکانی است پر از پول نقد! بازاریابان اینترنتی، هر یک به نوبه ی خود تلاش می‌ کنند تا سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهند. شاید جالب باشد که بدانید تنها ۲۰ درصد از بازاریابان اینترنتی حدود ۸۰ درصد از پول های موجود در فضای اینترنت را کسب می کنند. در این بین، حتی برخی از بازاریابان اینترنتی با توجه به هزینه های سنگینی که انجام داده اند و در مقابل نیز درآمد چندانی را کسب نکرده اند، با ضررهای سنگین مواجه می شوند. متاسفانه این دسته از افراد به اشتباه بر این باورند که تنها با در اختیار داشتن یک وب سایت اینترنتی و همچنین قرار دادن چند لینک مختلف برای هدایت بازدیدکنندگان به یک صفحه فروش، می توانند به آسانی کسب درآمد اینترنتی موفق و ایده آلی را تجربه نمایند!

البته بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که بازاریابی اینترنتی به نوعی همسو با دیگر کسب و کارهای خانگی است؛ یعنی آن دسته از مشاغل خانگی و کار آفرینی‌ های خانگی که بیشتر افراد فعال در آن را، زنان خانه دار تشکیل می دهند. دقت داشته باشید امروزه شرایط اقتصادی جامعه و به ویژه وضعیت قشر متوسط و ضعیف جامعه به گونه ای است که نیاز است زن و مرد در اقتصاد خانواده با یکدیگر همکاری پایاپای داشته باشند؛ توجه داشته باشید در رابطه با مشاغل خانگی نیز، چنین بحثی کاملا مشهود است. در موضوع کسب و کارهای خانگی، مشارکت تمام اعضای خانواده لازم نیست! بلکه تنها فعالیت اقتصادی یک یا چند نفر از اعضای خانواده، می تواند به این کسب و کارهای نوپا رونق بخشد. بد نیست بدانید تنوع در انجام مشاغل خانگی، بسیار زیاد است؛ به طوری که بعضی از آن ها توسط خانم ها انجام می شوند؛ در این وضعیت گویی خانم ها از فرصت بودن در خانه برای تولید استفاده می کنند! تولیدی که می تواند تنها به مصرف اعضای خانواده برسد و یا بخشی از آن فروخته شده و به اقتصاد خانواده کمک شایانی نماید.

 

چگونه با مشاغل خانگی درآمد کسب کنیم؟

 

تنوع مشاغل خانگی برای خانم ها، بسیار گسترده و ایده آل است؛ اما در عین حال هر شغلی را نمی توان در بین مشاغل خانگی حساب کرد! در توضیح بیشتر و واضح تر می توان گفت خانم ها می توانند در خانه به انجام فعالیت هایی همچون پخت و پز انواع خوراکی و مواد غذایی و بسته بندی آن ها، شیرینی پزی، بافت تابلو فرش، تولید صنایع دستی گوناگون (همچون کیف و کوله، گردنبند ماه تولد، ساخت عروسک و…)، پرورش قارچ و گیاهان خانگی و حتی گیاهان دارویی، درست کردن ترشی خانگی، خشک کردن میوه و…

دقت داشته باشید مشاغل خانگی و به بیان صحیح تر کسب و کارهای خانگی، همه و همه موجب توسعه پایدار و همچنین کاهش میزان فقر و محرومیت در جامعه می شود. بد نیست بدانید کسب و کارهای خانگی، ۱۵ تا ۸۰ درصد نیاز اشتغال ۱۵۰ کشور جهان را تامین می کنند!

 

در دنیای جدید، مشاغل خانگی بسیار متنوع و گوناگون هستند و می توانند در خارج از محیط خانه نیز اجرایی شوند؛ مشاغلی در زمینه های مختلف، همچون صنایع دستی، تولید و خدمات کشاورزی، دامپروری و شیلات، فعالیت های تولیدی و صنعتی، راه اندازی کسب و کارهایی با گرایش های فناوری اطلاعات و همچنین دیگر خدمات که روز به روز نیز در حال افزایش و همه گیری می باشند.

شاید این سوال برای تان پیش آید که آیا در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانونی برای حمایت از کسب و کارهای خانگی وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ بایستی گفت به استناد اصل ۲۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به سند چشم انداز بیست ساله ی کشور، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال ۱۳۸۹ شمسی به تصویب رسیده است و براساس این قانون تصویب شده، ستادی متشکل از ۹ وزارتخانه و ۱۱ سازمان و نهاد دیگر، متولی امر ساماندهی و همچنین حمایت از مشاغل خانگی هستند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا