تاریخچه و معرفی هنر بیت باکس

هر کسی می‌تواند هنر بیت باکس را یاد بگیرد و خوشبختانه در هر جایی و با هر امکاناتی قابل اجراست. آیا به این هنر علاقه دارید اما نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید؟ خب ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم. درادامه‌ این مطلب ما این هنر را به شما معرفی می‌کنیم .

بیت باکس

beatboxing، ضرب دهانی یا حنجره‌نوازی، بیان موزیکال و نوآورانه صداها، تنها با استفاده از دهان، گلو و بینی است. بر خلاف باور عموم، این هنر، به سرعت رو به رشد است و امروزه فراتر از تکرار درام و جلوه‌های صوتی رفته و به یک اجرای موسیقیایی کامل تبدیل شده است. حنجره‌نوازی یک هنر اولیه انسانی است که از فیزیک و بدن به عنوان یک ابزار موسیقی چندمنظوره استفاده می‌کند. بیان موسیقیایی از طریق بدن، از مهم‌ترین نوع ارتباطات انسانی است. در نتیجه حنجره‌نوازی ارگانیک‌ترین شکل هنر است.تاریخچه و معرفی هنر بیت باکس

 

 

 

 

تاریخچه بیت باکس

این هنر اولین بار در شهر نیویورک، در ارتباط با پیدایش فرهنگ هیپ هاپ، در خیابان‌های هارلم ایجاد شد. در اوایل تا اواسط دهه هشتاد، سه نام به عنوان برترین‌های این هنر برجسته شدند: دارن بوفی رابینسون (Darren ‘Buffy’ Robinson)، دوگ‌ای فرش (Doug E. Fresh) و بیز مارکی (Biz Markie)؛ آن‌ها به دلیل نوآوری‌هایشان به عنوان پیشگامان هنر حنجره‌نوازی شناخته می‌شوند.

 

بیت باکس در دنیای امروز

به لطف شبکه اینترنت، این هنر امروزه به یک پدیده هنری جهانی تبدیل شده که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از اجرا و شنیدن آن لذت می‌برند. رقابت‌های گوناگونی در سرتاسر جهان در این حوزه برگزار می‌شوند. دو رقابت بزرگ لیگ جهانی حنجره‌نوازی، توسط شبکه Beatbox Battle هر سه سال یکبار برگزار می‌شود. رقابت‌های سالانه گرند بیت باکس که توسط Swissbeatbox برگزار می‌شود، از جمله این رقابت‌ها هستند. همچنین بیت باکسر‌ها در انجمن‌های آنلاین در پلتفرم‌های گروهی مثل واتس اپ، فیس بوک و دیسکورد فعالیت می‌کنند.

 

تاریخچه و معرفی هنر بیت باکس

 

آموزش بیت باکس

اگر  کاملا در این زمینه مبتدی هستید و می‌خواهید صدا‌های پایه‌ این هنر را یاد بگیرید، آموزش‌های متعددی در YouTube وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند. نگران نباشید، شما می‌توانید این صدا‌ها را با تمرین، تمرین و تمرین تولید کنید. برای برخی تنها چند دقیقه زمان لازم است تا مسلط شوند و برای برخی دیگر چند ساعت یا چند روز طول می‌کشد. مهم این است که قاطعانه تمرین کنید!
کاور کردن آهنگ‌ها کار سرگرم کننده و موثری در موسیقی است و حنجره‌نوازی هم از این قاعده مستثنی نیست. می‌توانید کار‌های بیت باکسر‌های بزرگ دنیا را دنبال کنید و تنها سعی کنید کار آن‌ها را کپی کنید. این اولین قدم برای یادگیری است. همچنین می‌توانید آهنگ‌هایی در ژانر هیپ هاپ، راک، پانک، heavymetal و … را کاور کنید. بعد از اینکه کاملا بر تقلید کردن مسلط شدید، نوبت تولید و خلاقیت است.

طرفداران زیادی در دنیا دارد. در تهران هم گروه‌های زیادی هستند که شاید در صدا و سیما هنر آن‌ها را دیده باشید؛ معروف‌ترین گروه آکاپلا در ایران «گروه آوازی تهران» است. گروه آوازی تهران در سال ۱۳۸۴ توسط میلاد عمرانلو با همراهی ۱۶ هنرمند زن و مرد ایجاد شد. این گروه تا جایی پیش رفته که بعد از برگزاری کنسرت‌های گروهی متعدد، در کنار همایون شجریان روی صحنه رفته است.

 

برگرفته از: humanbeatbox

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا