تاریخچه جالب سالاد شیرازی

 

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب
سالاد شیرازی هم اینک طرفداران فراوانی در کل کشور دارد که البته گاهی بیس اصلی آن را بنا به ذائقه خود تغییر می دهند و به جای چاشنی اصلی آن که سرکه ، آبغوره یا آب نارنج می باشد، آبلیمو یا سس مایونز نیز اضافه می کنند که البته هیچ کدام طعم اصلی یک سالاد شیرازی با طعم اصل آن را نمی دهد.

تاریخچه جالب سالاد شیرازی

 

سالاد شیرازی را مانند دیگر سالادها به عنوان چاشنی کنار غذا استفاده می کنند که البته طبق طب سنتی بهتر است سالادها را کمی قبل غذا و یا بعد از غذا میل کرد تا آسیب کمتری به دستگاه گوارش برسد.
این سالاد دارای ارزش غذایی بالایی است و شما می توانید از سبزی های مختلفی چون نعناع و یا جعفری ساطوری که طعم خوبی به این سالاد می دهند استفاده کنید.

و امّا تاریخچه سالاد شیرازی:

داستان جالب سالاد شیرازی برمی گردد به اهالی شیراز….پادشاه وقتی آوازه شیرازی ها را در تنبلی می شنود به فکر راه چاره می افتد و تصمیم می گیرد با دستور آماده کردن یک غذای وقت گیر که مردم شیراز را مشغول به خود کند و اینکار هر روز آنها باشد بنابراین نام سالاد را بر آن گذاشت تا هر روز و در تمام وعده ها مشغول درست کردن آن باشند.
و به عنوان یک مسابقه از طرف پادشاه برگزار شد، به این صورت که هر کس این غذا را با دستور پادشاه به بهترین نحو انجام دهد ۱۰۰۰۰۰ سکه جایزه دریافت می کند.

تاریخچه جالب سالاد شیرازی

اما دستور پادشاه اینگونه بوده که:

خیار را ریز ریز کنید و گوجه و پیاز را هم همین طور برای اینکه باید خیلی خورد شود دقت و ظرافت میخواهد و به مردم می گوید در مهمانی فردا شب باید همه سالاد هایشان را بیاورند و برنده رو اعلام می کنند و هر کس ریز تر برش داده باشد برنده است و آب غوره و روغن زیتون را هم باید گرفته شود، چون آن موقع همه چیز آماده نبوده، خلاصه می گذرد و فردا تمام مردم شهر جمع می شوند که روی میز بزرگی که در حیاط کاخ چیده شده بود سالاد های خود را ببینند و پادشاه می رسد و همه افراد را برنده اعلام می کند و می گوید که هدفش از این مسابقه چه بوده و این گونه بوده که این سالاد با نام شیرازی در تاریخ به ثبت می رسد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا