لذیذترین غذای سنتی ایرانی از دید خارجی ها کدامند؟

غذاهای ایرانی بخاطر لذیذ بودن و طعم خاصشان زبانزد جهان است و طرفداران زیادی در کل دنیا دارد، به همین دلیل توریست های خارجی با آمدنشان به ایران سراغ رستورانهای سنتی را می گیرند. در این مقاله لیستی از غذاهای سنتی که در بین توریستها طرفدار دارند را معرفی شده است؛

لذیذترین غذای سنتی ایرانی از دید خارجی ها

 

چلوکباب

چلو کباب بدون شک معروف ترین غذای ایرانی است و خیلی ها آشپزی ایرانی را با چلو کباب می شناسند. انواع کباب و به ویژه کوبیده در بین ایرانی ها و توریست ها بسیار پرطرفدار است. چلو کباب کوبیده همان طور که می دانید معمولا با گوجه و فلفل کبابی، برنج زعفرانی، دوغ و سبزی تازه سرو می شود. البته گاهی کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است نان سنگک باشد!

قرمه سبزی

از بسیاری از ایرانی ها اگر بپرسی محبوب ترین غذایت کدام است احتمالا می گوید قرمه سبزی! خورش قرمه سبزی با سبزیجات معطر فراوان، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا چیتی و سفید) و گوشت قرمه شده گوسفند، گوساله یا بره تهیه می شود. راز یک قرمه سبزی خوشمزه مثل بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت آن است. هرچه خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح جاافتاده تر و خوش طعم تر می شود. قرمه سبزی همراه با برنج ساده یا زعفرانی خورده می شود و تجربه خوردنش مطمئنا برای خارجی ها هم جالب و جذاب خواهد بود.

فسنجان

خب، نوبتی هم باشد نوبت خورش فسنجان است! خورش مجلسی و خوشمزه ایرانی که دل همه را برده است و زینت بخش مجالس و میهمانی های مهم است. خورش فسنجان از گردوی آسیاب شده، رب انار و گوشت مرغ یا کوفته قلقلی تهیه می شود. این خورش هم مثل قرمه سبزی باید ساعت ها با حرارت کم بپزد تا جا بیفتد. در نقاط مختلف ایران این خورش را به شیوه های مختلف درست می کنند و بعضی جاها آن را ترش تر، بعضی دیگر ملس و برخی دیگر کمی شکر به غذا اضافه می کنند تا کاملا شیرین شود.

لذیذترین غذای سنتی ایرانی از دید خارجی ها

 

دیزی

دیزی که به نام آبگوشت هم نامیده می شود یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است. اگر می خواهید دوست خارجی تان را کاملا با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید او را به رستوران سنتی ببرید و دیزی سفارش بدهید! گوشت گوسفند را با حبوبات و سیب زمینی و گاهی گوجه می پزند تا حسابی جا بیفتد. بعد آن را با نان سنگک، سبزی خوردن، دوغ و پیاز نوش جان می کنند.

زرشک پلو

یکی دیگر از بهترین غذاهای ایرانی که در مجالس سرو می شود زرشک پلو است که اغلب با مرغ تهیه می شود. زرشک پلو از ترکیب زرشک، زعفران و برنج سفید تهیه می شود و علاوه بر طعم فوق العاده خوشمزه ظاهری بسیار زیبا و مجلسی دارد. زرشک پلو با مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است و در دنیا نیز شهرت زیادی پیدا کرده است.

لذیذترین غذای سنتی ایرانی از دید خارجی ها

 

آلبالو پلو

آلبالو با ظاهر زیبا و رنگارنگی که دارد غذایی مجلسی محسوب می شود و در بسیاری از میهمانی ها و مراسم های رسمی سرو می شود. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است و آن را هم با گوشت قرمز (کوفته قلقلی) و هم با گوشت مرغ درست می کنند. درست کردن آلبالو پلو نیاز به تبحر و مهارت خاصی دارد و هرکسی نمی تواند آن را به خوبی درست کند.

باقالی پلو

باقالی پلو اگر با ماهیچه تهیه شود یکی از مجلسی ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است و بسیاری از ایرانی ها و البته خارجی ها عاشق آن هستند. برای تهیه باقالی پلو، برنج سفید را با باقالی و زعفران ترکیب می کنند و در آخر ماهیچه گوسفند یا گوشت مرغ را در کنار بشقاب قرار می دهند و سرو می کنند.

لوبیا پلو

لوبیا پلو یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی هم دارد. لوبیا پلو را معمولا همراه با ته دیگ نان یا سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی خوردن و ماست می خورند که ترکیبی بسیار خوشمزه می شود. برای تهیه لوبیا پلو، لوبیا سبز خرد شده را با گوشت و پیاز و رب گوجه فرنگی و و ادویه جات مختلف ترکیب می کنند و روی حرارت ملایم قرار می دهند تا دم بکشد و آماده بشود.

لذیذترین غذای سنتی ایرانی از دید خارجی ها

 

 

ته چین

ته چین یکی از غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و زیباست که ظاهری بسیار شیک و مجلسی دارد. جالب است بدانید که خارجی ها ته چین را  به خاطر ظاهر زیبایش کیک ایرانی هم می نامند. ته چین را به صورت ساده و همراه با مرغ، گوشت، بادمجان و … درست می کنند؛ اما ته چین مرغ شهرت بیشتری دارد.

جوجه کباب

ایرانی ها عاشق گوشت هستند و در اکثر غذاهای ایرانی گوشت مرغ یا گوسفند و گوساله حتما وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی جوجه کباب است که روی ذغال کباب می شود و بسیار خوشمزه است. یکی از سنت های ایرانی ها این است که وقتی برای کمپینگ به دل طبیعت می روند حتما مواد لازم برای تهیه جوجه کباب را همراه می برند و همان جا روی ذغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند! جوجه کباب را همراه با گوجه کبابی و برنج زعفرانی و کره می خورند که بسیار ترکیب خوشمزه ای است.

خورش قیمه

یکی دیگر از غذاهای ایرانی که بسیار محبوب و پرطرفدار است خورش قیمه است. قیمه اغلب با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی با بادمجان هم تهیه می شود که اولی را قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می نامند. برای تهیه خورش قیمه گوشت قیمه شده را با پیاز و لپه و رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب می پزند تا کاملا جا بیفتد. در آخر سیب زمینی های سرخ کرده یا بادمجان سرخ شده را به خورش اضافه می کنند و همراه با برنج ساده یا زعفرانی نوش جان می کنند.

لذیذترین غذای سنتی ایرانی از دید خارجی ها

 

خورش بادمجان

بادمجان در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می شود و مردم ایران عاشق آن هستند. یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود خورش بادمجان است. برای تهیه این خورش گوشت را با پیاز و ادویه جات می پزند و بعد بادمجان های سرخ شده و بادمجان و غوره را به آن اضافه می کنند. خورش بادمجان اغلب با برنج سفید یا زعفرانی خورده می شود هرچند آن را همراه با نان هم می توان سرو کرد.

دلمه

دلمه انواع مختلفی دارد و دلمه برگ مو، دلمه گوجه، بادمجان و فلفل دلمه ای از جمله معروف ترین آن ها هستند. با این حال، دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و بسیاری از ایرانی ها در فصل بهار که برگ های انگیر تازه و ترش و خوشمزه است این دلمه را تهیه می کنند. دلمه در ایران یکی از غذاهای محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی به حساب می آید، با این حال امروزه در سرتاسر ایران این غذای خوشمزه طبخ می شود. مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخکرده، سبزی دلمه، پیاز، لپه و … است.

لذیذترین غذای سنتی ایرانی از دید خارجی ها

 

کوفته تبریزی

کوفته تبریزی همان طور که از اسمش مشخص است اصالتا غذایی تبریزی است اما امروزه در سرتاسر ایران تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به حساب می آید. تو ایران انواع کوفته تهیه می شود اما کوفته تبریزی از همه معروف تر و خوشمزه است. کوفته تبریزی از ترکیب گوشت، لپه و سبزیجات تهیه می شود و داخل کوفته هم تخم مرغ آبپز، آلو، گردو، پیاز داغ و زرشک ریخته می شود.

آش رشته

در ایران آش های بسیار زیادی وجود دارد و هر منطقه آش مخصوص به خود را دارد. در این میان آش رشته از همه معروف تر است و گردشگران خارجی با آن بیشتر آشنا هستند. آش رشته یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود. برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند. تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است.

منبع: foodrepublic

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا