آموزش طرز تهیه خرمای ضیافتی برای سفره افطار

خرما عضو جدانشدنی سفره‌های سحری و افطار ماه رمضان است. یک خوردنی مغذی که گرسنگی را از بین می‌برد، این میوه، کالری بیشتری نسبت به اغلب میوه‌ها دارد. به همین دلیل در ادامه طرز تهیه خرمای ضیافتی را ارایه دادیم.

 

 

مواد لازم

۱ بسته خرما

۲ لیوان شیر

۴/۵ قاشق غذاخوری آرد

۵ قاشق غذاخوری شکر

نصف بسته وانیل شکری

گردو و پسته به مقدار لازم

 

طرز تهیه

خرما را نیم ساعت در آب خیس کنید، ترجیحا از خرمای نیمه سفت استفاده کنید؛ چون خرمای سیاه زود له می‌شود و دیگر قابل استفاده نیست مگر این‌که آن را در آب خیس نکرده و مستقیم پُر کنید. مواد حریره را مخلوط کرده روی حرارت بپزید، وقتی کمی خنک شد داخل قیف خامه‌زنی بریزید. هسته وسط خرما را بیرون آورده با حریره پُر کنید، یک عدد گردو روی حریره وسط خرما بگذارید و با پودر پسته آن را تزیین کنید.

نکته: داخل خرما را با بستنی یا خامه هم می‌توانید پر کنید.

 

مواد لازم برای تهیه حریره

بادام: ۴ عدد

آرد برنج: ۱ قاشق مرباخوری

شیر پاستوریزه یک استکان (حدود ۶۰ میلی‌لیتر)

روغن مایع: ۱ قاشق چای‌خوری (بهتر است روغن زیتون باشد)

شکر: ۱ قاشق چای‌خوری

آب: نصف استکان (حدود ۳۰ میلی‌لیتر)

 

طرز تهیه حریره

بادام‌ها را به مدت ۳-۴ ساعت در آب گرم خیسانده و آنها را پوست بکنید و سپس رنده کرده به طوری که پودری کاملا یک دست به دست بیاید. شیر را در یک ظرف کوچک که بهتر است از جنس لعابی باشد ریخته و آرد برنج را در آن حل کرده و با پشت قاشق نرم کنید و ظرف را روی شعله ملایم گاز قرار دهید. سپس آب و شکر را با سایر مواد مخلوط کرده و در حالی‌ که آن را به ‌طور مرتب به هم می‌زنید، به مدت حدود ۲۰ دقیقه بپزد تا مانند ماست قوام پیدا کند. در دو سه دقیقه آخر پخت، روغن زیتون را با سایر مواد مخلوط کنید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا