آموزش سیر تا پیاز اینستاگرام که تاکنون نشنیده اید

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

شبکه اجتماعی اینستاگرام؛ پر مخاطب ترین و رایج ترین شبکه اجتماعی قرن جدید! بله؛ درست خواندید! پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی. جالب است بدانید شبکه اجتماعی اینستاگرام در اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی توسط “کوین سیستروم” و “مایک کریگر” راه اندازی شد و در حال حاضر، بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر از سراسر نقاط جهان دارد؛ و این اتفاق بی‌ دلیل نیست که فیس‌ بوک، شبکه اجتماعی اینستاگرام را به بهای یک میلیارد دلار خریداری کرده است!

 

آموزش سیر تا پیاز اینستاگرام که تاکنون نشنیده اید

 

بد نیست بدانید براساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط خبرگزاری های رسمی، شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال حاضر پس از پیام رسان تلگرام، دومین شبکه اجتماعی محبوب در میان کاربران ایرانی است! به طوری که حداقل ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر از مردم کشور ایران از این سرویس اشتراک عکس استفاده می کنند.

اینستاگرام به کاربران خود این امکان را می‌ دهد که عکس ها و ویدیوهای خود را در دیگر شبکه‌ های اجتماعی همچون شبکه اجتماعی فیس‌ بوک، شبکه اجتماعی توئیتر، شبکه اجتماعی تامبلر و همچنین شبکه اجتماعی فلیکر به اشتراک بگذارند. در شبکه اجتماعی اینستاگرام قابلیت های تصویری خوب و جالبی قرار داده شده است! قابلیت هایی که با استفاده از آن ها، شما می توانید عکس خود را پیش از ارسال بر روی شبکه ی اینترنت و بازدید مردم جهان، بسیار جذاب تر نمایید! این تغییرات و افکت های تصویری، بی نظیر هستند و شاید بتوان گفت یکی از دلایل جذابیت اینستاگرام در میان مردم، این قابلیت ها بوده است.

نکته جالب توجه دیگر این است که چیزی در حدود ۳۵۰ نفر در شرکت و دفتر اینستاگرام مشغول به کار هستند؛ همچنین دفتر این شرکت در کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا می باشد. البته قبلا کارمندان اینستاگرام در یکی از دفاتر فیسبوک مشغول به کار بودند.

توجه داشته باشید برای استفاده از اینستاگرام بایستی این اپلیکیشن را برای روی دستگاه هوشمند خود نصب نمایید؛ بی شک برای نصب این اپلیکشن، به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپاد تاچ و یا آیپد نیاز دارید. دقت داشته باشید شما می توانید آخرین نسخه از اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید از بازار و یا گوگل پلی و برای سیستم عامل iOS از اپ‌ استور به رایگان دانلود نمایید.

 

آموزش سیر تا پیاز اینستاگرام که تاکنون نشنیده اید

 

حال برای استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام، بایستی در این سرویس اشتراک عکس رایگان عضو شوید. برای عضویت و ثبت نام در اینستاگرام، شما می‌ توانید از طریق بخش Sign up در قسمت پایین صفحه ی اول اپلیکیشن، مراحل را دنبال کنید.

دقت داشته باشید اینستاگرام برای عضویت در این شبکه اجتماعی، دو راه در اختیار شما خواهد گذاشت:

  • ثبت نام از طریق آدرس ایمیل
  • و ثبت نام از طریق شماره تلفن همراه

 

بد نیست بدانید تصاویری که بر روی سرویس اشتراک عکس اینستاگرام، آپلود می‌ شوند و با مردم جهان به اشتراک گذاشته می‌ شوند، به طور معمول ابعادی ۶۱۲ × ۶۱۲ پیکسل را دارا می باشند.

به یاد داشته باشید پروفایل شما، اولین صفحه‌ ای است که یک فرد غریبه آن را می‌ بیند و بررسی می نماید؛ پس بایستی شما بتوانید در همان قدم اول، به آن شخص چند دلیل خوب برای فشار دادن دکمه Follow بدهید! برای حاصل شدن این اتفاق، به شما توصیه می کنیم در مورد خودتان چیزی بگویید؛ برای نمونه بگویید که چه کاری انجام می دهید و چه نوع تصاویری را به اشتراک می‌ گذارید و…

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که تب Feed چه کاربردی دارد؟

توجه داشته باشید شما می توانید در تب Feed ، پست‌های ارسال شده توسط همه ی مخاطبین خود را مشاهده نمایید. تب Feed ‌همان تبی است که با آیکون یک خانه نمایش داده شده است. همچنین شما می‌توانید با ضربه زدن بر ‌روی دکمه ی Refresh ، پست‌هایی را که به تازگی ارسال می‌ شود، ببینید و بررسی نمایید.

 

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که تیم فنی شبکه اجتماعی اینستاگرام، بر این باورند که آن ها با استفاده از الگوریتم های پیشرفته موفق شده اند کاری کنند که پست هایی که برای شما مهم تر هستند، پیش از موارد بی اهمیت به نمایش در آیند! اتفاقی جالب توجه و ارزشمند! به اعتقاد تیم فنی شبکه اجتماعی اینستاگرام این امر سبب می شود تا پس از ورود به این شبکه اجتماعی، وقت شما با موارد حوصله سر و کم اهمیت، بر به هدر نرود!

 

همچنین چنانچه به موضوع خاصی، علاقمند هستید می توانید با فشردن دکمه ی ذره‌ بین در بالای سمت راست صفحه و در زبانه ی TAGS ، آن را جستجو نمایید تا تمامی تصاویری که با هشتگ دلخواه شما منتشر شده است را مشاهده نمایید. علاوه بر این، می توانید برای یافتن کاربران از طریق نام کاربری، از زبانه ی USERS بهره گیرید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا