فرمول های جادویی برای تقویت اعتماد به نفس

فاطمه روا، اختصاصی جدول یاب

با وجود تأثیرات مثبت ،کار کردن روی اعتماد به نفس اهمیت ویژه ای  پیدا می‌کند. فرمول جادویی تقویت اعتماد به نفس چیست؟ راه های تاثیرگذاری وجود دارد که می توانید با کمک آنها به افزایش قدرت اعتماد به نفس خود کمک کنید.

فرمول های جادویی برای تقویت اعتماد به نفس

 

راهکارهایی برای تقویت اعتماد به نفس

از اظهارات مثبت به درستی استفاده کنید

همه از اظهارات مثبتی مانند “می خواهم به موفقیت بزرگی دست پیدا کنم” سود می‌برند .چنین جملاتی برای کسانی کاربرد دارد که اعتماد به نفس شان بالاست. کسی که هنوز سطح اعتماد به نفسش پایین است دلیلش این است که تاثیر بسیار مثبت دقیقاً مخالف آن چیست که واقعا درباره خودشان فکر میکنند. اظهاراتی واقع گرایانه تر مانند” می خواهم برای موفق شدن سخت کار کنم “برای آنهایی که هنوز اعتماد به نفس بالایی ندارند قابل باور تر است و می‌تواند اعتماد به نفس شان را تقویت کند

قابلیت های خود را شناسایی کنید و آنها را پرورش دهید

قسمت بزرگی از اعتماد به نفس به خاطر انجام کارهایی حاصل می‌شود که در آنها خوب هستیم ببینید در چه کاری خوب هستید و بیشتر آن را انجام دهید اگر آشپزیتان خوب است بیشتر برای دوستان و خانواده آشپزی کنید و اگر استقامتان بالا است می توانید در یکی از برنامه های پیاده روی شرکت کنید با نشان دادن توانایی و کسب موفقیت در زمینه‌هایی که برایتان مهم است با حس  ارزش دادن به خودتان رشد می کنید. موقعیت‌ها و حرفه‌هایی پیدا کنید که بتواند قابلیت توانایی تان را به نمایش بگذارد.

انتقاد پذیر باشید

وقتی روی خودمان نظر منفی داریم تعریف دیگران را نیز نمی توانیم به راحتی قبول کنیم و جالب اینجاست زمانی چنین اتفاقی می افتد که بیش از هر زمان دیگری به تعریف دیگران نیازمندیم .بنابراین سعی کنید تعریف‌ها را حتی  اگر برایتان عجیب هم باشد قبول کنید .بهترین راه برای تحمل تعزیف دیگران آماده کردن واکنش‌های مناسب است. مانند گفتن ساده متچکرم و یا نظر لطف شما است. بعد از انجام این کار می بینید که راحت‌تر می‌توانید تعریف دیگران را بپذیرید. اجازه دهید انتقادها  وارد شوند و از فرد منتقد تشکر کنید از خودتان انتقاد نکنید اعتماد به نفس پایین معمولاً به منجر به افزایش انتقاد از خود می شود که در آینده منجر به آسیب دیدن بیشتر اعتماد به نفس میشود.

این جایی است که دلسوزی برای خود پا به میدان می‌گذارد. هر زمان شروع به افکار انتقادی درباره خودتان کردید صبر کنید و از خود بپرسید اگر یکی از دوستانتان هم بود چنین فکری درباره اش می کردید. ما نسبت به دیگران بیشتر از خود مهربان هستیم بنابراین سعی کنید خود را مانند دیگران ببینید. این کار به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند. ارزش واقعی خود را تأیید کنید. از قابلیت هایی که دارید یک لیست درست کنید که بتواند روی اعتماد به نفس تان تاثیر داشته باشد.

برای مثال اگر در به دست آوردن یک شغل ناکام ماندید آنچه باعث می شود کارمندی عالی باشید را لیست کنید سپس با روشن کردن اینکه چرا این قابلیت مهم است و مورد استقبال دیگران قرار میگیرد روی یکی از نقاط تمرکز کنید این تمرین را به مدت یک هفته هر روز انجام دهید و خواهید دید که اعتماد به نفس تان افزایش خواهد یافت.

با کار کردن روی اعتماد به نفس خود آن را قوی کنید و از حالت شکنندگی خارج نمایید .داشتن اعتماد به نفس می تواند تاثیرات شگفتی روی زندگی زندگی تان داشته باشد.

با اعتماد رفتار کنید

سرتان را بالا نگه دارید  قوز نکنید و باید صاف بنشینید و کمی شانه هایتان را عقب ببرید تا کمرتان  صاف باشد و مستقیم به مخاطبتان نگاه کنید.

لباس مناسب بپوشید

زمانی که ظاهر مناسبی دارید احساس بهتری نیز خواهید داشت .اگر لباس و  وسایلی انتخاب کنید که مناسب شما باشد ،مطابق با سلیقه و سبک زندگیتان باشد  باعث  می شود احساس خوبی داشته باشید و ناخودآگاه اعتماد به نفستان را افزایش می یابد.

با قاطعیت صحبت کنید

سخنرانان بزرگ با اطمینان و  قاطعیت و با لحن ثابت و ریتمیک حرف می‌زنند.

مثبت اندیش باشید

انرژی مثبت منجر به شکل‌گیری نتایج مثبت می شود پس نیمه پر لیوان را ببینید و ذهنتان را بر فعل توانستن تمرکز کنید.

 

فرمول های جادویی برای تقویت اعتماد به نفس

 

فعالیت کنید

بی تحرکی و انجام ندادن هیچ کاری ترس و شک را افزایش می دهد و در مقابل فعالیت ،اعتماد و شجاعت را بیشتر می کند.

 

آماده باشید

آمادگی مانع عملکرد ضعیف می شود، ا آمادگی بیشتر باعث می‌شود نسبت به قابلیت‌ها و توانایی‌های خود اعتماد و اطمینان بیشتری داشته باشید.خودتان را  بیشتر دوست داشته باشید و تصویری که از خود دارید را بهبود دهید.

اگر قصد دارید در جمعی حاضر شوید یا فعالیت جدیدی را انجام دهید اما از انجام آن هراس دارید می‌توانید ازتکنیک های ان ال پی نیز استفاده کنید. تصویری که از خود  دارید را ویرایش کنید بدین صورت که به یک رفتار در گذشته فکر کنید که به خوبی در آن مهارت داشتید  سپس این تصویر و حس خوب را به زبان بیاورید و جایگزین تصویر فعلی کنید، خواهید دید ترس و اضطراب شما کاهش یافته و عملکرد بهتری خواهد داشت.

از خودتان مراقبت کنید

برای برخی افراد این جمله به معنای بهتر خوردن، تلاش برای بهتر خوابیدن و ورزش منظم است. خودتان را برای رسیدن به وضعیت ظاهری مناسب متعهد و ملزم کنید. این کار به شما نظم و پشتکار و مواجه شدن با چالش‌ها را می‌آموزد. بسیاری از ویژگی های خوب با تلاش برای رسیدن به هدف به وجود می آید.

برای تبدیل شدن به فردی بهتر تمرین کنید. فردی مهربان تر و محتاط تر باشید. کاری را که فکر میکنید صحیح است انجام دهید. هر زمانی که خود پسند، کوته فکر، بی رحم، ناصادق و فریبکار باشید بیشتر از هر یک از خودتان آسیب می‌بیند زیرا دیگران می توانند از شما دور شوند اما خودتان نمی‌توانید از خودتان فاصله بگیرید.

باور کنید که همه دارایی‌ها را در دستتان  دارید

اگر احساس افسردگی، تشویش و خستگی دارید کمک بگیرید به کلاس یوگا بروید.کتاب بخوانید و  به شخصی که به او علاقه دارید محبت کنید. ممکن است شما آرامش را در مهربانی غریبه ها بیابید .به پیاده‌روی بروید و از آن به عنوان فرصتی برای درک و توجه به زیبایی رنگ های آسمان استفاده کنید اطرافتان را طوری بشناسید تا در صورتی که شکست خوردید به شما کمک کنند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا