طرز تهیه سوپ شیر ساده و مجلسی با جو پرک و قارچ و خامه بدون مرغ + راز خوشمزه شدن

دستور تهیه سوپ شیر و قارچ

طرز تهیه سوپ شیر

سوپ شیر بعد از سوپ جو قرمز یکی از سوپ های پرطرفدار و لذیذ می باشد که در رستوران ها نیز به عنوان یک پیش غذای جذاب سرو می شود. سوپ شیر را می توانید با جو پوست کنده یا پرک و با ترکیب مواد مختلف و به صورت مجلسی تهیه کنید. سوپ شیر با قارچ و خامه یکی از خوشمزه ترین سوپ ها است که پیشنهاد می شود برای تولدها و مهمانی های خود این سوپ خوشمزه را درست و سرو نمایید. سوپ شیر از جمله سوپ هایی است که اگر با مواد اصلی و بدون اضافه کردن قارچ و خامه و خیلی ساده هم درست شود باز هم خوشمزه می باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه سوپ شیر با جوک پرک و خامه و قارچ با آرد را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر خانگی

  • جو پرک ۱ لیوان
  • هویج ۱ عدد
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • شیر ۴ لیوان
  • کره ۵۰ گرم
  • آب یا آب مرغ ۴ لیوان
  • آرد سفید ۱ قاشق غذا خوری
  • خامه ۱ قاشق غذا خوری
  • جعفری خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه سوپ شیر با خامه و قارچ و جو پرک

مرحله اول: آماده سازی مواد

۱ لیوان جو پرک را داخل یک کاسه به همراه مقداری آب بریزید و اجازه دهید چند ساعتی خیس بخورد. چند ساقه جعفری را هم پاک کنید و تمیز بشویید و بعد از خشک شدن روی تخته کار خرد کنید.

مرحله دوم: خرد کردن هویج و قارچ

هویج را با آب سرد تمیز بشویید و پوست آن را با چاقو یا پوست کن بگیرید، رنده را داخل بشقاب یا ظرف مناسب قرار دهید و هویج را به دلخواه درشت یا ریز رنده کنید. حدود ۲۰۰ گرم قارچ را هم با آب بشویید و پوست سیاه روی آن را جدا، تخته آشپزخانه را آماده و قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: تفت دادن قارچ و هویج

قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید کمی که قابلمه داغ شد نیمی از کره را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید ذوب شود، سپس قارچ های خرد شده را به کره اضافه و تفت دهید تا آب قارچ به خوبی کشیده و قارچ کمی پخته شود. در ادامه هویج های رنده شده را اضافه و به همراه قارچ مقداری تفت دهید.

مرحله چهارم: اضافه کردن آب

۴ لیوان آب یا در صورتی که از مرغ داخل سوپ استفاده می کنید آب مرغ را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، کمی نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر روی مواد بریزید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید. بعد از جوشیدن آب، جوک پرک خیس خورده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و زمان دهید تا مواد به خوبی با هم پخته شوند.

مرحله پنجم: اضافه کردن شیر

در فاصله پختن مواد، قابلمه کوچکی را روی حرارت قرار دهید و بقیه کره را داخل آن بریزید، ۱ قاشق غذا خوری آرد را با کره تفت دهید، مرتب هم بزنید تا خامی آرد گرفته شود. حدود ۴ لیوان شیر سرد را آرام آرام به آرد اضافه و مخلوط کنید. زمانی که شیر گرم شد حرارت را خاموش و ترکیب شیر را به مواد پخته شده اضافه کنید و کمی هم بزنید.

مرحله ششم: پخت نهایی سوپ

در ادامه ۱ قاشق غذا خوری خامه را هم داخل مواد بریزید و حسابی با هم مخلوط کنید و اجازه دهید نیم ساعت با حرارت ملایم پخته و آماده شود. در نهایت ۲ قاشق غذا خوری جعفری خرد شده را به مواد اضافه و بعد از چند دقیقه حرارت را خاموش و سوپ لذیذ و خوشمزه را در ظرف بریزید و سرو کنید.

طرز تهیه سوپ شیر

نکات کلیدی برای تهیه سوپ شیر مجلسی بدون مرغ

  1. می توانید مرغ پخته و ریش ریش شده هم داخل سوپ شیر استفاده کنید که خوشمزه تر می شود.
  2. کره و فلفل سیاه را حذف نکنید که طعم دهنده اصلی این سوپ هستند.
  3. حرارت زمانی که شی%D
    ‫۵/۵ (۱ امتیاز )

دکمه بازگشت به بالا