حاج محمد کریم فضلی بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ که بود؟ + علت فوت

در این مطلب، توضیحاتی درباره استاد حاج محمد کریم فضلی بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. حاج محمد کریم فضلی ، بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ و یکی از کارآفرینان شناخته شده و پیشکسوت صنعت ایران پس از تحمل دوره ای بیماری ناشی از کهولت سن در واپسین ساعات شب گذشته ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی درگذشت.

مرحوم حاج محمد کریم فضلی متولد هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۱ شمسی در شهر سرکان در استان همدان بود و نخستین فعالیت اقتصادی خود را در حین تحصیل، نزد پدر خود که از بازرگانان خوش نام و اهل فضل منطقه محسوب می‌ شد، آغاز نمود.

از جمله موفقیت های حاج محمد کریم فضلی می توان به صادرات کالا به کشورهای مختلف جهان حتی در روزگار دشوار تحریم، رونق تولید ملی و اعتلای نام ایران اشاره کرد!

همچنین حاج محمد کریم فضلی ، بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ مردی خیراندیش و نیکوکار بود که علاوه بر توجه به حوزه صنعت و اشتغال همواره به محرومان توجه داشت. کمک های خیرخواهانه او دامنه گسترده ای داشت که از آن جمله می ‌توان به ایجاد بنیاد خیریه و تخصیص بخشی از درآمد گروه به این بنیاد در جهت یاری رسانی به مردم نیازمند و مشارکت در امور اجتماعی نام برد.

حاج محمد کریم فضلی و مجموعه ای که وی بنا نهاد، به دلیل یک عمر فعالیت کارآفرینانه جوایز و تقدیرنامه های بسیاری کسب کرده اند. از جمله در سال ۱۳۸۴ شمسی لوح برترین کارآفرین و کارفرمای نمونه کشور و در سال ۱۳۸۶ شمسی تندیس طلایی چهارمین جشنواره بین المللی اقتصاد سبز را دریافت نمودند؛ همچنین برای دومین بار طی سال های ۱۳۸۳ شمسی و ۱۳۸۶ شمسی موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان گردیدند.

انتخاب به عنوان کارآفرین نمونه از طرف وزارت صنایع، دریافت نشان طلایی تحقیق و توسعه از سوی وزیر صنایع و معادن، دریافت لوح تقدیر صادر کننده نمونه کشور و در عرصه مسئولیت های اجتماعی، انعقاد تفاهم نامه حمایت گلرنگ از یونیسف به نفع کودکان ایرانی نیز از دیگر افتخارات ایشان به شمار می رود همچنین در سومین جشنواره قهرمانان صنعت که در تاریخ هفتم آذر ماه سال ۱۳۸۶ شمسی برگزار گردید، از مقام استاد حاج محمد کریم فضلی ، بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ تجلیل ویژه ای به عمل آمد.

گروه صنعتی گلرنگ یک شرکت هلدینگ می باشد که در زمینه تولید و توزیع لوازم بهداشتی و صنایع غذایی، توزیع دارو، لوازم آرایشی و زیبایی و همچنین ارائه خدمات بازرگانی، چاپ و بسته بندی فعالیت دارد. پیشینه تاسیس گروه صنعتی گلرنگ به سال ۱۳۵۱ شمسی و راه اندازی شرکت پاکشو توسط حاج کریم فضلی باز می گردد. فرم کنونی گروه صنعتی گلرنگ در سال ۱۳۸۲ شمسی تاسیس شد و هم اکنون دارای ۵۰ برند فعال می باشد، که برای نمونه می توان به برندهای گلرنگ ، اوه ، سافتلن ، افق کوروش ، اویلا ، فامیلا ، اکتیو ، بایودنت ، بارلی ، نانسی ، هوم پلاس ، مرسی و همچنین مریدنت اشاره کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا