جزئیات ماجرای کتاب نامه های عباس کیارستمی به پروین امیرقلی و اعتراض احمد کیارستمی

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره جزئیات ماجرای کتاب نامه های عباس کیارستمی به پروین امیرقلی و اعتراض احمد کیارستمی به انتشار این کتاب خواهیم داشت! با ما همراه باشید. در حالی که هفته گذشته، اهالی سینمای ایران، سالگرد تولد عباس کیارستمی را در مراسمی گوناگون گرامی داشتند، انتشار یک کتاب از نامه‌ های خصوصی این فیملساز سرشناس به نام ” پاره نامه‌ هایی از عباس کیارستمی ” ، به شدت خبرساز شده است!

کتاب نامه های عباس کیارستمی به پروین امیرقلی

نشر نظر در روزهای گذشته کتابی از نامه ‌های عباس کیارستمی تحت عنوان ” پاره نامه ‌هایی از عباس کیارستمی ” منتشر کرده است. این اتفاق در فاصله بین سالروز تولد این هنرمند در یکم تیر ماه و تاریخ فوت او در ۱۵ تیر ماه افتاده است و خبر ساز شده است!

اما احمد کیارستمی ، فرزند ارشد عباس کیارستمی انتشار این کتاب را غیرقانونی دانسته ست و در اینستاگرام خود این چنین نوشته است: ” نشر نظر، اقدام به چاپ کتابی جدید درباره پدرم کرده است. علاوه بر مشکل مجوز، این کار رعایت نکردن حریم خصوصی است که نه تنها مغایر با اخلاقیات، بلکه برخلاف قانون است. مراتب از طریق قانونی پیگیری خواهد شد. “

لازم به بیان است عباس کیارستمی (متولد ۱ تیر ۱۳۱۹ شمسی در شهر تهران و درگذشته ی ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۹۵ شمسی در شهر پاریس) فیلمنامه ‌نویس، تهیه ‌کننده، کارگردان، کارگردان هنری، تدوین‌ گر و عکاس بین ‌المللی در سال ۱۳۴۹ شمسی با پروین امیر قلی ازدواج کرد؛ ولی در سال ۱۳۶۲ شمسی از او تلاق گرفت و با دو فرزند خود احمد (متولد سال ۱۳۵۱ شمسی) و بهمن (متولد سال ۱۳۵۸ شمسی) زندگی کرد.

عباس کیارستمی از جمله کارگردانانی است که پس از انقلاب اسلامی در ۱۳۵۷ شمسی ایران در کشور باقی‌ ماند. او بر این باور است که تصمیم به ماندن مهم ‌ترین تصمیم او برای زندگی حرفه ‌ای وی بوده است. او می ‌گوید که حضور همیشگی وی در ایران و ملیت ایرانی وی، توانایی او در ساخت فیلم را دو چندان کرده است! وی در این باره گفت: ” اگر درختی را که ریشه در خاک دارد از جایی به جای دیگر ببرید، آن درخت دیگر میوه نمی‌دهد و اگر بدهد آن میوه دیگر به خوبی میوه‌ای که در سرزمین مادری اش می‌تواند بدهد نیست. این یک قانون طبیعت است. فکر می‌کنم اگر سرزمینم را رها کرده بودم درست مانند این درخت شده بودم. “

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا