معجزات اسطوخودوس چیست؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

اسطوخودوس گیاهی از تیره نعناسانان با برگ های سبزی که از آن روغن های گیاهی تهیه می کنند ، این روغن ها کمک زیادی به سلامتی انسان می کند‌ .که با عمل تقطیر بخار گل های این گیاه بدست می آید.
بوی خوشی که این گیاه دارد موجب ساخته که در صنعت عطر سازی نیز از آن استفاده شود.

معجزات اسطوخودوس

این گیاه خوش رنگ و خوش بو خواص بی نظیری دارد که به آن اشاره می کنیم:

▪این روزها فراموشی بدجور دامن گیر شده و این عارضه دیگر سن و سال نیز نمی شناسد از دم کرده این گیاه برای رفع این مشکل استفاده کنید
▪اگر شبها مشغله های فکری روزانه تان به سراغ شما می آید و دیگر جایی برای خواب نمی گذارد یک قطره از روغن اسطوخودوس می تواند معجزه کند، به این طریق که یک قطره از این روغن را روی پنبه ای بچکانیدو روی بالش خود بگذارید تا خواب راحت به سراغتان بیاید.
حتی می توانید یک قاشق چای خوری از پودر این گیاه را با همین مقدار پودر ستبل الطیب مخلوط کرده و در یک لیوان آب جوش بریزید و ده دقیقه زمان بدهید تا دم بگیرد و یک ساعت قبل از خواب میل کنید تا بی خوابی تان رفع شود.

▪غصه می خورید و روزانه در زندگی تان پر از خاطرات اندوهناک است برای برطرف کردنش استفاده روزانه از گیاه اسطوخودوس می باشد البته به صورت دم کرده .

معجزات اسطوخودوس

▪برای خوشبو کردن خانه و یا محیط اطراف تان چند قطره از روغن اسطوخودوس را در آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوش بیاید ، در این صورت عطر خوشایندی در محیط پخش می شود.

▪اگر روی بدنتان زخمی ایجاد شده برای ضد عفونی کردن آن می توانید از پماد این گیاه استفاده کنید و زخمتان را التیام بدهید.

▪از کمپرس اسطوخودوس برای درمان رماتیسم ، آرتروز و نقرس می توانید استفاده کنید به این طریق که کمپرس آن را روی عضو بدنتان که دچار مشکل است بگذارید تا آرام شود.

▪دچار سرگیجه و یا رعشه می شوید برای رفع این عارضه ۵ گرم از پودر اسطوخودوس را با عسل مخلوط کرده و هر شب میل کنید.

معجزات اسطوخودوس

▪بعد از کار سخت روزانه به شدت احساس خستگی می کنید و نیاز به آرامش خاصی دارید پیشنهاد می کنیم چند قطره از روغن اسطوخودوس را در وان آب گرم بریزید برای ۱۵ دقیقه در آن دراز بکشید تا تمام گرفتگی هایتان باز شود و شارژ شوید.

از دیگر خواص این گیاه می توان به این نوارد اشاره کرد:

تقویت کننده معده
ادرار آور بودنش
پایین آورنده تب
صفرابر
ضدتشنج
ازبین برنده کرم های روده
صاف کننده سینه
رفع تهوع و سرگیجه
تپش قلب
آسم
رفع ترشحات زنانه
رفع سوء هاضمه
چاقی
ریزش مو
و ده ها خواص بی نظیر دیگر اشاره کرد .

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا