نماز خواندن با دست بسته چه حکمی دارد؟

از مبطلات نماز آن است که مثل بعض کسانی که شیعه نیستند دستها را روی هم بگذارد . اینگونه نماز خواندن بعد از رحلت پیامبر اکرم ایجاد شده و باید دید حکم آن چیست:

نماز خواندن با دست بسته

آیت الله بهجت: و قصدش این باشد که این کار، جزءِ نماز است یا انجام دادن آن لازم است. در غیر این صورت، اگر عمداً این کار را بکند، از روی احتیاط نمازش را باید دوباره بخواند.

آیت الله خوئی: از مبطلات نماز آن است که دستها را به قصد این که جزءِ نماز باشد روی هم بگذارد و اگر به این قصد نباشد بلکه به عنوان ادب باشد بنا بر احتیاط واجب نماز را دوباره بخواند.

آیت الله تبریزی: اگر به این قصد نباشد، بلکه به عنوان ادب در نماز باشد، نمازش صحیح است و لکن کار حرام کرده است.

آیت الله سیستانی: از مبطلات نماز آن است که دستها را به قصد خضوع و ادب روی هم بگذارد ولی باطل شدن نماز به این کار بنا بر احتیاط است هر چند در حرام بودنش اگر به قصد مشروعیّت آورده شود اشکالی نیست.

آیت الله مکارم: دست بسته نماز خواندن. اگر دست بسته نماز بخواند آن گونه که بعضی از فرق اسلامی انجام می دهند، حتی ّ اگر به قصد ادب دستها را روی هم بگذارد، یا دست به سینه نماز بخواند، هر چند شبیه آنها نباشد احتیاط آن است که نماز را اعاده کند، امّا اگر از روی فراموشی و ناچاری یا برای کار دیگری مثل خاراندن دست و مانند آن باشد اشکال ندارد.

آیت الله نوری: از مبطلات نماز آن است که دستها را روی هم بگذارد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا