درمان طبیعی برای کاهش کلسترول بدن

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

گردو از جمله میوه هایی است که از دیرباز مورد توجه آدمی بوده است! برای نمونه بد نیست بدانید در یونان باستان و همچنین در مصر باستان در معبد ‍ژوپیتر برای کسانی که تازه ازدواج می کردند، برگ و شاخه های میوه ی گردو را در زیر پای شان می انداختند و بر این باور بودند که عروس و داماد با این کار، از قید جادو و طلسم رها خواهند شد و خوشبخت زندگی خواهند کرد!

 

درمان طبیعی برای کاهش کلسترول بدن

 

مغز گردو دارای چند اسید آلی، مقدر کمی اسانس، اگزالات آهک و همچنین ویتامین های A ,B ,C ,D ,E می باشد. علاوه بر این مغز گردو دارای مقدر کمی ماده ی ارسنیک نیز است! دقت داشته باشید مغز گردو به دلیل دارا بودن درصد بالایی از اسیدهای چرب ترانس و میزان بالای ماده ی منیزیم نسبت به سایر دانه‌ ها، در تنظیم ضربان قلب و همچنین عملکرد آن بسیار مفید و ایده ال است.

دقت داشته باشید مغز گردو حاوی مقادیر سرشاری از ویتامین E است؛ که این ویتامین در شادابی و شفافیت پوست آدمی نقشی اساسی دارد. همچنین بد نیست بدانید میوه ی گردو، خون ساز و تصفیه کننده ی خون آدمی است! همچنین این میوه، یک درمان کننده ی قوی برای بیماری های ریوی و یک مسکن ایده آل برای دل پیچه به شمار می آید.

 

مربای گردو، یک مربای ملین است و آپاندیس آدمی را نیز تقویت می کند؛ علاوه بر تمام موارد ذکر شده، خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری به عمل می آورد و خوردن آن همراه با انجیر و موز تقویت کننده ی حافظه و مغز است!

براساس جدیدترین تحقیقات و پژوهش های انجام یافته، خوردن گردو پس از صرف غذا، ممکن است باعث کاهش آسیب هایی شود که غذاهای چرب به سرخرگ های بدن آدمی وارد می کنند! به یاد داشته باشید گردو غنی از ترکیباتی است که تا حدودی از سفت شدن سرخرگ ها جلوگیری می کند و به حفظ انعطاف پذیری آن ها کمک می نماید.

 

درمان طبیعی برای کاهش کلسترول بدن

 

همچنین در تحقیقات دیگری که توسط محققان انگلیسی انجام شده است، مشخص شده است آن دسته از افرادی که همراه با یک رژیم غذایی پایین آورنده ی کلسترول، گردو نیز مصرف می‌کنند، میزان کلسترول خون شان به میزان قابل توجهی کاهش می‌ یابد! به همین سبب مصرف روزانه ی یک تا دو عدد گردو می‌ تواند برای بدن آدمی مفید باشد.

نتایج این تحقیقات و مطالعات نشان می‌ دهند مصرف منظم گردو می‌ تواند از سیستم ایمنی بدن در برابر عامل های مزاحم محافظت نماید و سموم بدن را به راحتی دفع کند.

 

در انتها بد نیست بدانید یک مطالعه جدید در دانشگاه کالیفرنیا دیویس ایالات متحده آمریکا نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از گردو و یا روغن گردو، می تواند رشد بیماری سرطان پروستات را کند نماید. آقایان می توانند با مصرف روزانه چند عدد گردو از این بیماری سرطان پیشگیری نمایند!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا