راههای نگهداری پنیر در خانه چگونه است؟

نگهداری پنیر در خانه

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب
پنیر یکی از اجزای جدانشدنی سفره های صبحانه ایرانی هاست.۱۰۰ گرم پنیر پاستوریزه چیزی حدود ۲۲۰ کیلو گرم کالری دارد و برای افرادی که صبحانه خود را فقط با پنیر می گذرانند ابن مقدار زیاد هم هست اما خب نمی توان که برای تهیه نیاز روزمره هر روز به سوپر مارکت رفت و پنیر تهیه کرد.
معمولا پنیر را برای مصرف هفته ای و یا بیشتر تهیه می کنند اما اینکه از این مقدار پنیر چطور می توان نگهداری کرد که خشک نشود و یا کپک نزند با هم این مطلب را می خوانیم؛

تاریخ مناسب استفاده پنیر؛
پنیر را بهتر است در همان زمانی که روی بسته نوشته شده مصرف کرد چونکه در بعد از تاریخ انقضا پنیر مستعد رشد باکتری و کپک می شود.

کاغذ پنیر؛
خیلی ها بعد از باز کردن بسته پنیر کاغذ روی آنرا دور می اندازند ، اما باید بدانید که کاغذ روی پنیر محافظ خوبی برای پنیر است تا از خشک شدنش جلوگیری کند.

آب پنیر؛
اگر از پنیرهای بسته بندی آب دار استفاده می کنید باید بدانید که آب حاوی نمکی که داخل ظرف است نه تنها هیچ خاصیتی ندارد بلکه به نگهداری پنیر نیز کمکی نمی کند ، پس بهتر است در هنگام مصرف بخاطر اینکه نمک پنیر را به خود جذب نکند دور ریخته شود. بهتر است خودتان آب و نمک را جوشانده و بعد از سرد شدنش در ظرف پنیر ریخته و درب آنرا کاملا ببندید و درون یخچال نگهداری کنید. برای خوشمزه تر شدن پنیر می توانید ماست رقیق شده ، آب ماست و یا دوغ هم داخل ظرف پنیر بریزید.

نگهداری پنیر در خانه

نحوه مصرف؛
هنگام برش پنیر باید توجه کرد که از کارد تمیز و استیل استفاده کنید و آنرا به برش های کوچک مورد نیاز تقسیم کنید.

کپک پنیر؛
اگر میخواهید از کپک زدن پنیر جلوگیری کنید می توانید چند حبه قند را داخل ظرف بیندازید و در آنرا محکم ببندید و کنار بگذارید بعد از مدتی خواهید دید که کپک ها جذب قندها خواهند شد ، یادتان نرود که قندها را دور بیندازید و از مصرف پنیر کپک زده جدا خودداری کنید.

نگهداری پنیر؛
پنیر را حتما در دمای زیر ۸ درجه سانتیگراد نگهداری کنید تا از فساد میکروبی و رشد آنها جلوگیری کند و باعث فساد آنزیمی نشود.
حتما از مکان های معتبر و پنیرهای دارای برچسب و دارای پروانه وزارت بهداشت تهیه کنید که تاریخ تولید و انقضا داشته باشد. پنیرهای محلی خطر مسمومیت غذایی ویا انتقال بیماری های دامی به انسان را موجب می شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا