ناگفته هایی خواندنی درباره کشور استرالیا

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

کشور مشترک‌ المنافع استرالیا با مساحتی برابر ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع یکی از وسیع ترین کشورهای دنیا (رتبه ششم) و با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در قاره استرالیا و در نیمکره ی جنوبی واقع است.

 

ناگفته هایی خواندنی درباره کشور استرالیا

 

استرالیا دربرگیرنده چند جزیره ی معروف مانند تاسمانیا نیز است! بومیان استرالیا از ۴۰ هزار سال قبل در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند. زبان مردم استرالیا انگلیسی با گویش استرالیایی است و اختلاف بسیار کمی بین گویش مردم مناطق مختلف وجود دارد. البته بد نیست بدانید زبان هایی مانند ژاپنی در بین مهاجران استرالیا کم و بیش رواج دارد! همچنین خط رایج در استرالیا انگلیسی است.

استرالیا، کشوری ثروتمند بوده و اقتصاد آن بر مبنای بازار است و از تولید ناخاص ملی و درآمد سرانه بسیار بالایی برخوردار است. اقتصاد این کشور با بخش خدماتی و صادرات کالاها اداره می‌ شود.

این کشور از ثبات اقتصادی و حرفه‌ای بسیار خوبی برخوردار است و مردم در رفاه زندگی می‌کنند. تولید ناخالص ملی استرالیا در سال ۲۰۱۸، ۱,۲ تریلیون دلار بوده است. راه‌ اندازی کسب‌ و کار در استرالیا بسیار راحت است و هر کس که سرمایه‌ ای دارد، می‌ تواند کسب‌ و کار خود را راه‌ اندازی کند. در واقع یکی از روش‌های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری است که بیش از پیش به اقتصاد آن کمک کرده است. البته مهاجران از طریق انواع ویزای استرالیا از جمله ویزای کاری نیز، اقامت این کشور زیبا را دریافت می‌ کنند.

 

از آن جایی‌ که این کشور به فعالیت‌ های ورزشی اهمیت بسیاری می‌ دهد، بیشتر افراد جامعه به نوعی ورزش مشغول هستند و نرخ طول عمر در زنان و مردان استرالیایی نسبت به نقاط دیگر جهان، بالاست! استرالیا یکی از کشورهای مدال آور در مسابقات المپیک است. برگزاری دو دوره مسابقات المپیک (المپیک سال ۱۹۵۶ میلادی ملبورن و المپیک سال ۲۰۰۰ میلادی سیدنی) در این کشور خود گویای اهمیت ورزش برای مردم این سرزمین است. ملبورن به عنوان پایتخت ورزشی استرالیا هر ساله میزبان مسابقات بین المللی تنیس آزاد است که یکی از ۴ گرنداسلم تنیس است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

 

در ضمن استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیاست.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا