بالا بردن کیفیت زندگی با خواندن کتاب

روز جهانی کتاب یک رویداد سالانه است که در ۲۳ آوریل (۲۴ آبان) برگزار می‌شود. این روز توسط یونسکو نامگذاری شده‌است. در سال ۱۹۹۵ یونسکو تصمیم گرفت که روز جهانی کتاب و حق نشر در این روز جشن گرفته شود. این روز همچنین مصادف با سالگرد درگذشت ویلیام شکسپیر و سروانتس است.بالا بردن کیفیت زندگی با خواندن کتاب

یکی از کارهای مفید اوقات فراغت، کتاب خواندن است و با مطالعه کتاب های مختلف می توان تجربه های خود را بیشتر کرد و درس های ارزشمندی گرفت. با کتاب می شود سفر کرد. با کتاب می شود مهمان دقایق روشن و تاریک تاریخ شد. می شود در شهر ذهن ارسطو و افلاطون، خانه ای گرفت. می شود کنار شب زنده داری های بوعلی نشست و به نغمه های غیبی لسان الغیب دل داد. می شود پا به پای ناصر خسرو، از این دیار به آن دیار گذر کرد. می شود با سهراب به گلستانه رفت و از بوی طبیعت مست شد. می شود به سرزمین های دور هجرت کرد. می شود کنار سجاده مرطوب سید ساجدین، به لهجه ملکوتی فرشتگان عادت کرد. می شود کنار خندق ، نظاره گر نبرد مقام حق در برابر باطل شد. می شود زیر آفتاب سوزان شِعب، کنار رسول صبور نشست و دانه دانه های تحمل را در سبوی تکامل ریخت. می شود چهل منزل، با دست خالی جنگید؛ پس حالا که می شود با کتاب، به همه جا سر زد، باید چشم ها را باز و انتخاب کرد و با آن به بهترین مکان  ها سفر نمود.

با کتابخوانی، صفحه به صفحه، به مرور روشنایی می نشینیم و در هوای پاکیزه پرسش گری و اندیشه، نفس تازه می کنیم. می دانیم مبلغی که بابت خرید کتاب می پردازیم، به مراتب پایین تر از هزینه هایی است که در آینده بابت نخواندن کتاب خواهیم پرداخت. به گفته مک لوهان: «کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین می کند: کتاب هایی که می‌خوانید و انسان هایی که ملاقات می‌کنید.»

کتاب را نخوانید که بخوانید، کتاب را بخوانید که بیدار شوید!

«روز کتاب و کتابخوانی مبارک»

بیشتر بخوانید :
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا