کدام پادشاهان ایرانی در نزد مردم منفور بودند؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

اگر بخواهیم از پادشاهان زورگو ، عیاش و بی لیاقت نام ببریم یک طومار هم کم است اما در اینجا چند تن از بی کفایت ترین ها را عنوان کردیم؛

پادشاهان منفور

¤ ناصر الدین شاه

ناصرالدین شاه پادشاهی زور گو ، شکم پرست ، متکبر و تسلیم تصمیمات دشمنان و بیگانگان بود. او بیشتر سالهای زندگی خود را وقف داشتن زنان حرمسرا و سرگرم هوس بازی های خود بود تا جاییکه در سن ۶۸ سالگی خواهر زن ۱۲ ساله خود را به عقد خویش در آورد .
در زمان حکومت ۵۰ ساله او ترکمنستان ، خیوه و پاکستان که جزیی از ایران بودند جدا شدند و هرات و افغانستان نیز مستعمره انگلیس شدند. آنقدر درگیر زن های حرمسرای خود بود هیچ توجهی به شکست هایش نداشت.

پادشاهان منفور

¤ فتحعلی شاه قاجار

حاکمی خودشیفته که بیشتر وقت خود را به آرایش ظاهر و ریش و صورت خویش می پرداخت و بسیار عیاش بود به طوری که بیشتر نواحی شمال کشور مانند گرجستان ، ارمنستان و تفلیس و باکو در قلمرو روسها درآمد و همچنین یک سری از نواحی شمال غربی کشور .
عهدنامه های ترکمانچای و گلستان به خاطر بی لیاقتی های این شاه خوشگذران به ایران تحمیل شد و میراث های فرهنگی کشورمان به تاراج رفت.
بی فکری های فتحعلی شاه باعث تخریب آثار تاریخی من جمله تاق بستان شد و بخاطر حک کردن عبارت ” سلطان صاحبقران فتح علی شاه قاجار ۱۲۴۴ ” به روی الماس دریای نور ، این اثر ملی را بی ارزش کرد.

پادشاهان منفور

¤ شاه سلطان حسین صفوی
ایشان نیز همانند دیگر شاهان عیاشی و هوس بازیهایش زبانزد خاص و عام بود به طوری که هزاران زن را به حرمسرای خویش راه داده بود آن هم در طی سی سال و سرسره های جنسی از همان دوره در بین شاهان باب شد. در دوره شاه سلطان حسین دستور داده بودند که یک روز از سال را فقط زنان و دختران کسبه بازار حق ماندن در دکان را دارند آن هم بدون حجاب تا پادشاه همه آنها را از نظر بگذراند و از بین آنها زیباترین ها را برای هوس رانی های خود انتخاب کند و به حرمسرا ببرد. در آخر نیز جوانی افغانی با لشکر خود پایتخت سلطان حسین را محاصره کرد تخت سلطنت را از او گرفت.

پادشاهان منفور

¤ سلطان محمد خوارزمشاه
پادشاهی ترسو و بزدل که در نهایت نیز از ترس دشمنان دق کرد.
چنگیز خان در زمان سلطان محمد به خود اجازه حمله به ایران را دادو کشورمان را به ویرانه تبدیل کرد. سلطان محمد نیز از ترس چنگیز خان به جزیره آبسکون در دریاچه کاسپین متواری شدو مرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا