طرز تهیه مربای هلو زعفرانی خوشرنگ و غلیظ و آسان با هلو تازه هسته جدا

دستور تهیه مربای هلو زعفرانی

طرز تهیه مربای هلو

مربای هلو جز میوه هایی است که مربای آن عالی و خوشمزه است و زمانی که شربت آن قوام بیاید مثل ژله می شود. مربای هلو پخت راحتی دارد و می توانید در فصل این میوه مربای آن را با هلوی تازه درست کنید. مربای هلو را می توانید با هلوی رسیده یا به همراه میوه های دیگر مانند شلیل و زردآلو تهیه کنید. هلو از جمله میوه هایی که در زیبایی پوست بسیار تاثیرگذار است و شما میتوانید برای استفاده از خواص بینظیر این میوه، به صورت طبیعی هلو را به عنوان ماسک بر روی صورت استفاده کنید. استفاده از ماسک هلو می تواند جایگزین مناسبی برای لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده باشد. میوه هلو سرشار از ویتامین و ترکیبات مفید گیاهی است. هلو در تقویت سیستم ایمنی بدن و سم زدایی کلیه ها بسیار مفید می باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه مربای هلو زعفرانی با پوست تازه را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای هلو تازه

  • هلو ۱ کیلو
  • شکر ۱ کیلو
  • وانیل کمی
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
  • جوهر لیمو نصف قاشق چای خوری یا ۲ قاشق آبلیموی تازه

طرز تهیه مربای هلو با پوست

مرحله اول: اضافه کردن شکر به هلو

هلوهای تازه و رسیده را با آب سرد تمیز بشویید و داخل آبکش بریزید تا آب آن ها کشیده شود. هلوها را داخل یک ظرف بریزید، از وسط نصف و هسته آن ها را خارج کنید و هلو را در اندازه های دلخواه برش بزنید. هلوهای خرد شده را داخل یک کاسه یا ظرف مناسب بریزید حدود ۱ کیلو شکر را روی هلوها پخش کنید و درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید چند ساعتی بماند تا هلوها کامل آب بیندازند.

مرحله دوم: پخت مربا

بعد از حدود ۸ الی ۱۰ ساعت که هلو در محیط قرار داشت و آب انداخت شعله گاز را روشن کنید، ظرف را روی حرارت قرار دهید در ابتدا حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید کف روی مربا را مدام جمع کنید تا مربای شفاف تری داشته باشید. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید مربا آرام آرام پخته شود. بهتر است ظرف را بزرگتر و پهن تر انتخاب کنید تا میوه مربا روی هم نباشد و یکدست پخته شود.

مرحله سوم: اضافه کردن وانیل و جوهر لیمو

شعله گاز متوسط باشد تا نه زود قوام بیاید و نه خیلی دیر شود که هلوها له شوند، فقط گاهی مربا را هم بزنید تا یکدست بپزد. وقتی هلوها شیره را جذب کردند و به اصطلاح مربا قوام آمد کمی وانیل را داخل مربا بریزید و هم بزنید. در آخر نصف قاشق چای خوری جوهر لیمو یا دو قاشق آبلیموی تازه را به همراه ۲ قاشق غذا خوری زعفران دم کرده اضافه کنید و هم بزنید و بعد از چند دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید در محیط آشپزخانه خنک شود.

مرحله چهارم: ریختن مربا در شیشه

شیشه ای که برای مربا در نظر گرفته اید را به خوبی تمیز و خشک کنید تا کاملا استریل و عاری از هر گونه میکروب باشد. مربایی که در محیط آشپزخانه گذاشتید و خنک شده است را با ملاقه داخل شیشه بریزید تا جایی که شیشه کاملا پر شود. سپس درب ظرف را محکم ببندید و شیشه را برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک و سفت شود.

طرز تهیه مربای هلو

نکات کلیدی برای تهیه مربای هلو با پوست

  1. می توانید پوست هلو را بگیرید یا هلو را به صورت درسته در مربا استفاده کنید.
  2. مربا بهتر است یک شب تا صبح در فضای آشپزخانه بماند و خنک شود.
  3. اگر بعد از خنک شدن قوام مربا کم بود چند دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید تا قوام بیاید.
  4. از هلوهای سفت برای تهیه مربا استفاده کنید.
  5. اگر مربا شکرک زد مقداری آب جوش داخل مربا بریزید و چند دقیقه روی حرارت قرار دهید تا مجدد قوام بگیرد و شکرک آن از بین برود.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا