طرز تهیه فرنی با آرد برنج نشاسته و شیر خیلی ساده و خوش طعم برای نوزاد و بزرگسالان

دستور تهیه فرنی با آرد برنج

طرز تهیه فرنی

فرنی یک غذای ساده و مقوی است که با آرد برنج و نشاسته به همراه شیر درست می شود و یک دسر یا غذای کامل می باشد. مواد فرنی در منزل هر کسی پیدا می شود و درست کردن آن هم راحت می باشد. فرنی به همراه بادام بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد چون به خوبی قابل هضم برای نوزادان می باشد. شما می توانید با درست کردن آرد برنج در منزل و استفاده در فرنی یک غذای سالم و بدون مواد نگهدارنده داشته باشید. اگر فرنی را برای کودکان درست می کنید بهتر است به جای آرد برنج از سویق برنج استفاده کنید، سویق برنج همان برنج ایرانی است که به صورت آرد تفت داده و نفخ و خامی آن گرفته می شود و هضم آن برای معده کوچولوها بهتر و سبک تر است. امروز در جدول یاب طرز تهیه فرنی با آرد برنج و شیر را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج

  • شکر ۵ قاشق غذا خوری
  • شیر ۲ لیوان
  • آرد برنج ۲ قاشق غذا خوری
  • نشاسته گل ۱ قاشق غذا خوری
  • گلاب ۳ قاشق غذا خوری
  • وانیل نوک قاشق چای خوری
  • عرق هل ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه فرنی با آرد برنج و نشاسته گل و شیر

مرحله اول: ترکیب شکر و نشاسته

یک قابلمه کوچک و مناسب را انتخاب کنید ۵ قاشق غذا خوری شکر را داخل قابلمه بریزید و با ۱ قاشق غذا خوری نشاسته خوب مخلوط کنید در ادامه ۲ قاشق غذا خوری آرد برنج را داخل مواد بریزید و خوب هم بزنید.

مرحله دوم: اضافه کردن شیر

حدود یک لیوان شیر سرد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند و یک مایع غلیظ روان به دست بیاید. لیوان دوم شیر را هم اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. شعله گاز را خیلی کم کنید و مواد را مداوم هم بزنید تا کاملا باز شوند و آرد گلوله نشود. هم زدن را ادامه دهید تا مایع کم کم شروع به غلیظ شدن کند.

مرحله سوم: اضافه کردن گلاب و هل

وقتی مواد به غلظت مناسب رسید ۳ قاشق غذا خوری گلاب را به همراه ۲ قاشق غذا خوری عرق هل داخل مواد بریزید و حدود ۱ دقیقه هم بزنید. در آخر حرارت را خاموش کنید و نوک قاشق چای خوری وانیل را اضافه و مخلوط کنید. فرنی را می توانید با اضافه کردن پوره میوه هایی مانند سیب، موز و هلو به صورت فرنی میوه ای تهیه کنید. هلو و موز نیاز به پخت ندارند بعد از اینکه فرنی پخته شد هلو را پوره کنید و داخل فرنی بریزید ولی سیب را می توانید اول بخارپز کنید و بعد پوره و اضافه کنید.

مرحله چهارم: سرو فرنی

ظرف های سرو را آماده کنید و فرنی را به صورت داغ داخل ظرف ها بریزید و با خلال پسته و دارچین و هر چیز دلخواهی که دوست دارید تزئین کنید و بعد از خنک شدن یا به صورت گرم نوش جان کنید.

طرز تهیه فرنی

 

نکات کلیدی برای تهیه فرنی خیلی خوشمزه برای ۴ نفر

  1. شعله گاز حتما حتما خیلی کم باشد.
  2. وقتی وانیل را اضافه کردید شعله گاز را خاموش کنید.
  3. چون آرد برنج باعث نفخ و دل درد کودک می شود، بهتر است از سویق برنج استفاده کنید.
  4. برای سرو فرنی می توانید از شیره خرما استفاده یا به صورت ساده میل کنید.
  5. فرنی را به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود و رویه ببندد.
  6. می توانید مقدار خیلی کم کره داخل فرنی بریزید.
  7. فرنی را باید مداوم هم بزنید چون آرد برنج داخل فرنی ته نشین می شود.
‫۳/۵ (۵ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا