سودوکوی قطری چگونه سودوکویی است؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یابخاطرات آدمی، واحدهای سازنده‌ ی بیوگرافی درونی هر فرد هستند؛ واحدهایی که به ما می‌ گویند چه کارهایی در طول زندگی خود انجام داده‌ ایم و یا با چه کسانی در ارتباط بوده‌ ایم. توجه داشته باشید خاطرات نقش مهمی در شکل دهی شخصیت هر فرد به عنوان یک انسان دارد! به همین دلیل، از دست دادن حافظه و یا زوال عقل در اثر افزایش سن، می‌ تواند به معنی از دست دادن حسی که به خود داریم، باشد.

سودوکوی قطری چگونه سودوکویی است؟

توصیه های متنوع و گوناگونی می توانند یاری رسان ما در تقویت حافظه مان باشند! مهم تر از همه، سبک زندگی و انتخاب‌ هایی که می‌ کنیم نیز نقش مهمی در کیفیت حافظه دارند. یکی از عادت های بسیار نیک و موثر که می تواند در تقویت حافظه ی ما، نقشی اساسی و غیر قابل چشم پوشی داشته باشد، بهره گیری از بازی های فکری و منطقی است.

همان طور که می دانیم بی شک یکی از ارزشمندترین بازی های فکری و منطقی، بازی سودوکو است. جدول سودوکو دارای انواع متنوع و پرشماری است. در این مطلب تصمیم داریم پیرامون نوع دیگری از بازی جدول سودوکو که یکی از معروف ترین و جذاب ترین انواع آن است، به بحث و بررسی بپردازیم.

جدول سودوکو، یک مربع بزرگ ۸۱ خانه ای است که از ۹ سطر، ۹ ستون و همچنین ۹ مربع ۳ در ۳ تشکیل یافته است. براساس قانون حل جدول سودوکو، بایستی اعداد ۱ تا ۹ را به صورتی در خانه های این جدول ۸۱ خانه ای قرار دهیم که هر عدد، فقط و فقط یک بار در سطرها، در ستون ها و همچنین در مربع های کوچک ۳ در ۳ تکرار شوند!

درباره جدول سودوکوی قطری، دقت داشته باشید چنانچه قطرهای مربع ۹ در ۹ جدول سودوکو را رسم نماییم، اتفاق جالبی خواهد افتاد! هر یک از قطرهای رسم شده نیز از ۹ خانه ی جدول سودوکوی ما عبور خواهند کرد! برای درک بهتر این موضوع، به شکل زیر توجه نمایید:

سودوکوی قطری چگونه سودوکویی است؟

براساس شکل بالا، می توان دانست طراحی جدول سودوکوی قطری چگونه بوجود آمده است! یعنی طراحی جدول سودوکویی که اعداد ۱ تا ۹ در قطرهای آن نیز بدون تکرار قرار می گیرند. پس با این حساب، می توان تعریف زیر را پیرامون قانون حل جدول سودوکوی قطری بیان کرد:

برای حل جدول سودوکوی قطری بایستی اعداد ۱ تا ۹ را به صورتی در خانه های جدول سودوکوی خود قرار دهیم که هر عدد، فقط و فقط یک بار در سطرها، در ستون ها و همچنین در مربع های کوچک ۳ در ۳ و مهم تز از همه، در قطرهای اصلی جدول سودوکو تکرار شوند.

در ادامه، نمونه ی حل شده ای از جدول سودوکوی قطری را میبینیم؛

سودوکوی قطری چگونه سودوکویی است؟

به جدول سودوکوی بالا توجه نمایید! میبینید که اعداد ۱ تا ۹ علاوه بر این که در سطرها، در ستون ها و همچنین در مربع های ۳ در ۳ بدون تکرار هستند، در قطرهای ۱ و ۲ نیز بدون تکرار قرار گرفته اند.

دانستن این نکته الزامی است که جدول سودوکوی قطری، شباهت بسیار زیادی به جدول سودوکوی معمولی یا کلاسیک دارد! اما با یک تفاوت کوچک. و این تفاوت کوچک آن است که در جدول سودوکوی قطری بایستی دو قطر مربع نیز اعداد ۱ تا ۹ را بدون تکرار در خود جای دهند. شاید این سوال برای تان پیش آید که برای حل جدول سودوکوی قطری، چه روش ها و تکنیک هایی وجود دارد؟

در پاسخ بایستی گفت دقت داشته باشید هیچ جدول سودوکوی قطری، بدون توجه به قانون عدم تکرار اعداد در قطرهای جدول، حل شدنی نخواهد بود! همچنین به شما توصیه می کنیم پیش از حل جدول سودوکوی قطری، به روش های حل جدول سودوکوی معمولی مسلط باشید تا بتوانید این جدول را نیز به آسانی و لذت حل کنید.

برای نمونه در حل جدول سودوکوی معمولی، تکنیکی به نام نشانه گذاری خانه های جدول و مربع های ۳ در ۳ وجود دارد که شما می توانید با بهره گیری از این تکنیک، سودوکوی خود را حل کنید. البته در سودوکوی قطری بایستی به قطرهای جدول نیز توجه لازم و کافی داشته باشید.

در انتها بد نیست بدانید در حل جدول سودوکوی قطری، هرگز سعی نکنید عددی را حدس بزنید! تنها کافی است با بهره گیری از قانون های بیان شده در حل جدول سودوکوی معمولی یا کلاسیک، به پیش روید. فراموش نکنید جدول سودوکوی قطری نیز همچون دیگر جدول های سودوکو، فقط و فقط دارای یک جواب منحصر به فرد است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا