راههای صیقل دادن ظروف استیل چیست؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

ظروف استیل یکی از ظروف پرطرفدار در آشپزخانه می باشد اما بعد از استفاده متداوم آنها وجود لکه ها بر روی ظروف و از دست دادن شفافیت اولیه خود باعث ناجور شدن شکل آنها می شود . حال برای شفاف شدن ظروف استیل چه راههایی می توان بکار برد؟

راههای صیقل دادن ظروف استیل

 

براثر استفاده مداوم از روغن و مواد سرخ کردنی دیگر ظروف، کتری ، هود و… می توانید با استفاده از الکل این سطوح را لکه زدایی کنید. به این صورت که الکل را روی یک پارچه نرم که ایجاد خش نکند می ریزید و سطح مد نظر را پاک می کنید، اگر وسیله شما قابل شستشو بود بعد از پاک کردن لکه ها آن را با آب گرم شسته و کاملا خشک کنید.

یک روش دیگر نیز استفاده از سرکه می باشد، شما می توانید مقداری سرکه سفید را در یک بطری اسپری بریزید و بعد روی سطح استیل خود اسپری کنید و سپس با دستمال نرم آن را پاک کنید ،سرکه حاوی اسید استیک می باشد و به تمیزی و براق شدن ظرف شما کمک می کند، شما می توانید همین روش را با آب لیمو نیز انجام دهید.

راههای صیقل دادن ظروف استیل

 

قابلمه و ماهی تابه های استیل خود رانیز با مقداری جوش شیرین تمیز کنید ، به این صورت که مقدار کافی جوش شیرین را روی ظرف ریخته و بعد با یک اسفنج خشک کل ظرف را بسابید و بعد آبکشی کنید ، بعد از شستشوی ظرف آنرا با حوله تمیز خشک کنید تا لکه های آب از روی ظرف محو شود.
همین طور شما می توانید درون قابلمه و یا ماهی تابه خود را آب کرده و روی حرارت بگذارید زمانی که آب داخل آن جوشید دو قاشق غذاخوری به آن نمک اضافه کنید و اجازه بدهید که نیم ساعت دیگر نیز بجوشد. بعد این مدت آب داخل ظرف را خالی کرده و منتظر شوید ظرف سرد شود ، سپس با ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق آب خمیری درست کرده و با یک دستمال روی قسمت های لک شده بسابید و سپس ظرف را آبکشی کرده و با یک حوله تمیز خشک کنید.

نکته:برای شستشوی قابلمه و یا ماهی تابه های استیل یادتان باشد هیچگاه از سیم های ظرفشویی استفاده نکنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا