حل کردن جدول از بروز آسیب های مغزی پیشگیری می کند

دکتر مجیدرضا فرخی جراح مغز و اعصاب چهارشنبه در حاشیه همایش بین المللی علوم اعصاب در شیراز اظهار داشت: زوال عقل از جمله آسیب هایی است که مستقیما با کارکرد مغز درارتباط است ، هر چه بیشتر از مغز کار کشیده شود و مواردی که به تقویت حافظه منجر می شود بیشتر تمرین شود از بروز زوال عقل و آسیب به مغز در کهنسالی پیشگیری می کند یا آن را به تاخیر می اندازد.

 

حل کردن جدول از بروز آسیب های مغزی پیشگیری می کند

 

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه باید هر چه می خوانید را ملکه ذهن کنید اظهار کرد:وقتی یک کلمه را با حروف جا افتاده می بینیم، مغز ما به راحتی می تواند جای حروف جامانده را با استفاده از تجارب و دانسته های قبلی ما پرکند.

فرخی ادامه داد:وقتی چیزی را بو می کنیم خاطرات ما احساس بویایی ما را تحت تاثیر قرار می دهند و سبب می شوند که آن بو را خوب یا بد تصور کنیم. افکار، آموخته ها و آنچه در گذشته یاد گرفته و تجربه کرده ایم بر احساسات آنی ما و نوع دریافت ما از حواس تاثیر می گذارند و این روندی است که مغز آن را کلید می زند.

وی اظهار داشت : حل جدول کلمات متقاطع علاوه بر اینکه به بالا رفتن اطلاعات کمک می کند، تاثیرات زیادی بر روی سلامت مغز می گذارد، یاد گیری زبان دوم و یادگیری ریاضیات نیز می تواند در کاهش آسیب مغز موثر باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:حل جدول کلمات متقاطع یک حس رضایت در انسان شکل می دهد و این حس رضایت مفیدتر از آن چیزی است که ممکن است در ابتدا به نظر برسد. این احساس موجب تولید دوپامین توسط مغز می شود که انتقال دهنده عصبی مسئول احساس رضایت و خوشی است. این یکی از روش های طبیعی برای شاد نگه داشتن و ایجاد انگیزه در انسان در طول زندگی و تقویت مغز است.

رئیس همایش بین المللی مغز و اعصاب همچنین با بیان اینکه دو زبانه بودن مهارت‌های فردی و عملکرد کلی مغز را بهبود می‌بخشد گفت: در مورد یادگیری یک زبان جدید و صحبت کردن، تحقیقات بسیاری انجام گرفته، کسانی که قادر هستند به دو زبان صحبت کنند، در مقایسه با کسانی که تنها به یک زبان مسلط هستند مهارت‌های بیشتری دارند.

فرخی اضافه کرد: از ویژگی‌های مثبت کسانی که به چند زبان صحبت می‌کنند، تمرکز، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری، قدرت تغییر ناگهانی بین فعالیت‌های عملی و قدرت کنترل برانگیختگی ناگهانی است که همه این موارد به سلامت مغز باز می گردد.

وی بیان کرد: رشد مغزی، جلوگیری از زوال عقل، تقویت حافظه و بهبود قدرت تمرکز از جمله فواید یادگیری زبان جدید است، دو یا چند زبانه بودن باعث بهبود مهارت های شنیداری می شود چون مغز باید برای تشخیص آواهای دو زبان، بهتر و دقیقتر کار کند.

در این همایش که به مدت سه روز در شیراز برگزار می شود ۶۰ مقاله برتر از ۲۰۰ مقاله به صورت سخنرانی علمی و پوستر ارائه می شود و متخصصان پیرامون نوروتکنولوژی (فناوری عصب) و نقشه برداری مغز ، نقشه شناختی مغز، علوم اعصاب محاسباتی، الکتروفیزیولوژی، پروتزهای سیستم عصبی، توانبخشی عصبی شناختی با استفاده از دستگاه های نوروتکنولوژی، کانکتومیکس مغز و روانشناختی مغز مقالات خود را ارائه می کنند .

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا