طریقه سبز کردن هسته خرما چگونه است؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

هسته خرما از آن دسته دانه هایی است که اگر اقدام به سبز کردنش کنید در طول سال می توانید از برگ های سبز و اکسیژنی که ساطع می کند استفاده کنید ، فقط اینکه از این برگهای خرما توقع میوه دهی نداشته باشید!

سبز کردن هسته خرما

بعد از خوردن خرماهای رسیده هسته های آن را کاملا تمیز کنید و بمدت یک هفته در آب خنک بگذارید و در طی این یک هفته آب آن را مدام عوض کنید (حداقل روزی یک بار)

بعد از یک هفته آنها را از آب در بیاورید و دوباره شستشو دهید و چند دستمال کاغذی را نمناک کنید و هسته ها را بین آن قرار دهید و بعد داخل کیسه نایلون روشن بگذارید و در جای روشن و گرم بگذارید طوری که نور مستقیم خورشید به آنها نخورد.

دائم به آنها سر بزنید که یک وقت دستمال ها خشک نشوند اگر احیانا دستمال ها خراب شدند مجددا دستمال های از بین رفته را با دستمال های مرطوب جدید تعویض کنید.

سبز کردن هسته خرما

بعد از چند هفته خواهید دید که هسته های خرما جوانه زدند و یک ریشه نقره ای رنگ از هسته ها در آمده.
بعد از جوانه زدن هسته ها می توانید آنها را به گلدانی که خاک تمیزی دارد انتقال دهید و مجدد روی آنها را با کیسه نایلونی بپوشانید تا رطوبت آن از دست نرود.

سبز کردن هسته خرما

بعد از این مرحله گلدان را در یک جای گرم و فوق العاده نورانی بگذارید ، فقط مراقب باشید که خاک گلدانتان رطوبتش را از دست ندهد.

بعد از سبز شدن دانه ها دیگر احتیاجی نیست که دائم به گلدان آب دهید ، بهتر است بگذارید تا خاک خشک شود بعد مجدد آبیاری کنید.

مناسبترین جا برای نگهداری گلدانتان نیز پشت پنجره ای که پرده نازکی داشته باشد است، جای روشن با آفتاب ملایم یا نور غیر مستقیم نیز عالی است.این دانه ها را داخل باغچه نیز می توانید بکارید تا در طی سالهای دیگر نیز از دیدنش لذت ببرید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا