ساده ترین روش های بردن لکه از روی مبل چیست؟

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

اینکه در تمام سال برای مبل های خود روکش بگذارید چهره جالبی نخواهد داشت و هیچ گاه از مبل های خود استفاده نمی توانید بکنید.
هرچند که تمیز کردن مبل یکی از سخت ترین قسمت های تمیزکاری منزل است اما راههایی دارد که می توانید بدون درد سر این کار را انجام دهید.

پاک کردن لکه ها از مبل ها

پاک کردن لکه نوشابه
اگر کودک مهمان تان روی مبل نوشابه ریخت همان لحظه با حفظ خونسردی خود کمی نمک روی لکه بپاشید و بعد با اسفنجی نمدار طوری که اثری نماند آنرا پاک کنید.

✅از بین بردن اثر سوختگی ناشی از سیگار
این اثر را با حبه قندی که روی زردی سوختگی می مالید آنرا پاک کنید این روش روی الیاف طبیعی جواب می دهد اگر الیاف مبل شما مصنوعی بود می توانید با آبلیمو پاک کنید. این روش را برای لکه های زرد ناشی از سوختگی های دیگر نیز می توانید امتحان کنید.

اثر جوهر روی مبل
برای از بین بردن لکه های ناشی از جوهر اول محل لکه را خیس کنید و بعد کمی نمک روی آن ریخته و بعد با پنبه ای تمیز محل را پاک کنید.
یک روش دیگر نیز برای پاک کردن لکه جوهر هست به این صورت که محلولی از گلیسیرین و آمونیاک تهیه کنید و روی لکه بمالید و در انتها بد آب و پودر لباسشویی دستی بشورید. بدترین کار در بردن لکه جوهر کشیدن دستمال روی آن است چون به پخش شدن لکه کمک بزرگی می کند.

زدودن لکه چربی
محلول نمک و الکل بهترین گزینه برای بردن لکه چربی از روی مبل است. اگر جنس مبلتان از ابریشم باشد پاک کردنش راحتتر نیز می شود به این صورت که یک برگه دستمال کاغذی روی لکه قرار دهید و بعد اتوی داغ را روی دستمال محکم فشار دهید تا لکه جذب دستمال شود.

اگر حوصله و وقت این کارها را ندارید می توانید محلول لکه برهای آماده را از فروشگاه تهیه کنید تا بیشتر لکه های بجا مانده روی مبل را با آنها تمیز کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا