برای لذت بردن از یک سفر مهیج و ترسناک کجا بریم؟

انسان همیشه در تمام ادوار تاریخ به دنبال هیجان بوده و مکان های مهیج و ترسناک برایش جزو جاهای دلپذیری بوده . اگر شما هم جزو این دسته انسانها هستید بد نیست به این مکانها سر بزنید.

 

برای اینکه یک سفر ماجراجویی هیجان انگیز و کمی ترسناک را تجربه کنید، نیازی نیست که از شهر خیلی دور شوید. در همین نزدیکی ها جاذبه هایی وجود دارند که شما با پای گذاشتن در آن ها حس واقعی ترس را تجربه می کنید و آدرنالین خونتان بالا می رود! امروز چند مورد از این مکان ها را معرفی خواهیم کرد تا سری به جاذبه های ترسناک اطراف تهران بزنیم.
حتی آرام ترین طبیعت هم می تواند به یک مکان وحشتناک و خطرناک تبدیل شود. البته اگر در زمان و مکان مناسب در آن نباشید! برخی از مناطق هم هستند که به خودی خود ترسناک اند. به عنوان مثال، تنگه ها معمولا مکان های ترسناکی هستند. یک جنگل، کوهستان و حتی دشت ها نیز بعضی وقت ها ترسناک می شوند. به هر حال اگر آدم ترسو و یا استرسی هستید، پیشنهاد می کنیم یا به این نوع مکان ها سفر نکنید و یا به صورت گروهی راهی آن ها شوید.

سفر مهیج و ترسناک در تهران

ماجراجویی در دره زمان

دره زمان یک منطقه خوش آب و هوا در نزدیکی تهران است که اخیرا بسیاری از گردشگران برای ماجراجویی در آن راهی منطقه پلور دماوند می شوند. این منطقه تا سال ۹۵ بسیار بکر و دست نخورده بود، ولی با گسترش تورهای یکروزه به این مقصد، دگر از بکر بودن خبری نیست. اگر از خیس شدن، سرما و در آب ماندن به مدت طولانی می ترسید، اینجا مکان مناسبی برای شما نیست! دسترسی به دره زمان از جاده هراز امکان پذیر است. هنگامی که به منطقه پلور رسیدید، وارد جاده فرعی سد لار شوید، در ابتدای این مسیر فرعی پلی بزرگ قرار دارد که باید ماشین خود را در مجاورت آن پارک کنید. ماجراجویی در دره زمان از اینجا آغاز می شود.

خب! از همان ابتدا باید پای خود را درون آب یخ رودخانه پلور بگذارید. خیلی ها همین جا از ادامه مسیر منصرف می شوند! اما بهتر است طاقت بیاورید، چرا که ارزشش را دارد. کمی که پایتان را در آب نگه دارید، رفته رفته پایتان سر می شود و دیگر چیزی احساس نمی کنید! هرچه که جلوتر بروید، مسیر زیباتر، ولی سخت تر خواهد شد. در برخی نقاط تا نزدیکی های گردن درون آب خواهید رفت. همچنین در بعضی از نقاط نیز شدت آب به حدی تند می شود که اگر طناب به همراه نداشته باشید و یا دستان هم را نگیرید، آب شما را خواهد برد. اگر شجاع باشید و تا انتهای مسیر پیش بروید، به آبشاری منحصر به فرد خواهید رسید که بدون هیچ مقدمه ای از دورن کوه بیرون می ریزد! بسیاری از گردشگران تن خود را به این آبشار می سپارند و خستگی این مسیر را از تنشان بیرون می کنند.

سفر مهیج و ترسناک در تهران
در کنار خفاش های غار رودافشان

خفاش های رودافشان در اعماق این غار و در تاریکی محض آن زندگی می کنند. اگر از این حیوان عجیب و غریب نمی ترسید، ماجراجویی در این غار اوقات خوشی را برایتان رقم خواهد زد. برای رسیدن به این غار باید وارد جاده فیروزکوه شوید. ۲۵ کیلومتر قبل از فیروزکوه و در منطقه سید آباد، تابلوی غار رودافشان را خواهید دید. هنگامی که به روستای رود افشان رسیدید، خودروی خود را پارک کنید، هدلایت های خود را آماده کنید و آماده ماجراجویی در یکی از پر رمز و راز ترین غارهای ایران شوید.

دهانه غار رودافشان، یکی از بزرگترین دهانه های غار در کشور است. کمی که از دهانه پائین بروید، هم هوا سرد تر می شود و فضا تاریک و وهم انگیز خواهد شد. هرچه که جلوتر بروید، سر و صداهای عجیبی را خواهید شنید. صدایی شبیه به جیغ انسان ها! خفاش ها موجودات بد بو و پر سر و صدایی هستند. بنابراین، اگر تمایل دارید که آن ها را در محل زندگی اصلیشان از نزدیک تماشا کنید، کافیست این صداها را دنبال کنید. غار رودافشان فقط به خاطر وجود خفاش ها ترسناک نیست، کف این غار در بسیاری از نقاط بسیار لیز است و در برخی مکان ها هم باید دست به سنگ شوید، پس حسابی مراقب باشید تا بلایی سر خودتان نیاورید!

سفر مهیج و ترسناک در تهران
جنگل مه آلود پاسند

مناطق مه گرفته همیشه پر از رمز و راز بوده و به دلیل اینکه چشم های ما در مه به خوبی قادر به تشخیص اشیا نیست، می تواند بسیار ترسناک باشد. اگر قصد سفر به جنگل های شمال و مازندران را دارید و به دنبال مکان های مرموز و جاذبه های ترسناک اطراف تهران هستید، سری به شهرستان بهشهر بزنید. در مسیر دسترسی به روستای پاسند و جنگل پر از مه آن، در جاده بهشهر بعد از ۳ کیلومتر رانندگی به سمت شرق بروید. جنگل پاسند یکی از نقاط دست نخورده و بکر شمال ایران است.

سفر مهیج و ترسناک در تهران

قلعه رودخان

اگر چه قلعه رودخان یکی از زیباترین و بزرگترین قلعه آجری در ایران است اما تنها کافیست که در یک روز مه آلود برای دیدن آن رهسپار شوید. این قلعه در روزهایی به جز روزهای اوج گردشگری بسیار خلوت بوده و اگر هوا مه آلود و سرد باشد و شما هم تنها در آن قلعه باشید می تواند به یکی از جاذبه های ترسناک اطراف تهران تبدیل شود. از تاریخچه قلعه که به زمان ساسانیان بر می گردد و بعد ها در آن جنگ های فراوانی اتفاق می افتد اگر بدانید شاید با تصویرسازی آن ها و ارواح مرده در آن بیشتر از این مکان واهمه پیدا کنید.

سفر مهیج و ترسناک در تهران
دریاچه ارواح

برای تماشای یکی دیگر از جاذبه های ترسناک اطراف تهران باید کمی دور تر شوید. در نزدیکی های نوشهر و در میان جنگل های انبوه آن، دریاچه ای قرار دارد که سکوت و درختان مرده اش، فضایی بسیار وهم انگیز و ترسناک را ایجاد کرده اند. حتی نام این دریاچه نیز ترس را به وجود هر کسی خواهد انداخت. دریاچه ارواح یا همان دریاچه ممرز حدود ۷۰۰ متر طول و ۳۰۰ عرض دارد. ممرز یکی از زیباترین دریاچه های ایران است. آب زلال که تصویر درختان اطراف در آن نمایان است، درختانی که ریشه هایشان از آب بیرون زده و در نهایت فضایی مه آلود، زیبایی خاصی به این مکان داده اند.

ماجرای ترسناک بودن این دریاچه به این چیزها ختم نمی شود! شما از گوشه و کنار جنگل سر و صدای حیوانات وحشی را خواهید شنید و احساس می کنید که این صدا همینطور به شما نزدیک تر می شود. قصه وقتی ترسناک تر می شود که شما قصد داشته باشید شب را هم کنار این دریاچه اقامت کنید! اگر قصد بازدید از این دریاچه را دارید، وارد مسیر نور به نوشهر شوید و بعد از ۱۲ کیلومتر از طریق جاده ونوش مسیر روستای صلاح الدین سفلی را در پیش بگیرید. پس از این روستا، به محیط بانی خواهید رسید که مسیر یکی دیگر از جاذبه های ترسناک اطراف تهران را به شما نشان خواهند داد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا