طرز تهیه ترشی سالاد فصل (سالاد زمستانی) ساده و شیک خوش طعم با گوجه فرنگی به روش اصلی

طرز تهیه ترشی سالاد فصل ساده

طرز تهیه ترشی سالاد فصل

ترشی سالاد فصل یکی از ترشی های لذیذ و خاص ایرانی است که معمولا در زمستان درست می شود و طرفداران زیادی دارد و به ترشی گوجه نیز معروف است. ترشی سالاد فصل از ترشی های با رنگ و لعاب است که با گوجه پوره شده تهیه می شود. برای درست کردن ترشی سالاد فصل از مواد مختلفی مانند گل کلم، هویج، کرفس، لوبیا سبز و … استفاده می شود. شما می توانید این ترشی بی نظیر را به آسانی در منزل تهیه و در کنار غذاهای خوشمزه ایرانی سرو و نوش جان کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه ترشی سالاد فصل را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی سالاد فصل

  • گل کلم متوسط ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۶ کیلو
  • کرفس ۱ دسته
  • هویج ۱ کیلو
  • سیر ۱ بوته
  • فلفل تند ۱۵ عدد
  • سیاه دانه به دلخواه
  • سرکه و نمک (به ازای هر کیلو گوجه یک قاشق غذا خوری نمک و ۱ لیوان سرکه)

طرز تهیه ترشی سالاد فصل با گوجه فرنگی

مرحله اول: خرد کردن گل کلم و کرفس

ته گل کلم را بگیرید و روی سطح کار قرار دهید، بعد گل کلم را از وسط نصف و به تکه های کوچک تر برش بزنید. گل کلم را در اندازه ریز خرد کنید و داخل آبکش بریزید و با آب خوب بشویید. کرفس را هم با آب تمیز بشویید و بعد از این که آب آن کمی کشیده شد، ساقه و برگ کرفس را جدا و هر کدام را جداگانه خرد و روی یک پارچه تمیز پهن کنید. بعد از این که آب گل کلم نیز کشیده شد روی پارچه پهن شده بریزید و پخش کنید.

مرحله دوم: خرد کردن هویج، سیر و فلفل تند

هویج را بعد از شستن پوست بگیرید و در اندازه سبزیجات دیگر خرد، حبه های سیر را جدا و پوست بگیرید و سیرها را نیز ریز خرد کنید. سر و ته فلفل ها را جدا کنید و بعد از خرد کردن، همه مواد خرد شده را در کنار سبزیجات خرد شده روی پارچه پهن کنید و اجازه دهید شب تا صبح روی پارچه بمانند تا کاملا خشک شوند و آب نداشته باشند؛ چون آب ممکن است باعث کپک زدن ترشی شما شود.

مرحله سوم: شستن و پوره کردن گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها را بعد از شستن با چاقو پوست بگیرید و همه را داخل یک ظرف بریزید؛ گوجه های پوست کنده را به کمک غذاساز یا گوشتکوب برقی پوره و له کنید و داخل یک قابلمه مناسب بریزید. شعله گاز را روشن کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا پوره گوجه فرنگی مدتی روی حرارت بماند و مقداری بجوشد.

مرحله چهارم: اضافه کردن سرکه و سبزیجات خرد شده به پوره گوجه فرنگی

زمانی که پوره گوجه در حال جوشیدن است، سرکه را اضافه و بعد از یک ربع حرارت را خاموش کنید. در ادامه مقداری نمک را به همراه سبزیجات خرد شده داخل مواد بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید. در انتها به دلخواه کمی سیاه دانه نیز می توانید اضافه کنید.

مرحله پنجم: ریختن مواد ترشی داخل ظروف شیشه ای

کمی که ترشی خنک شد داخل ظروف ترجیحا شیشه ای بریزید و یک روز در فضای آشپزخانه قرار دهید و بعد داخل یخچال نگهداری کنید؛ حدود ده روز بعد ترشی آماده مصرف می باشد.

طرز تهیه ترشی سالاد فصل

نکات کلیدی برای تهیه ترشی سالاد فصل

  1. همچنین می توانید گوجه فرنگی را رنده یا از صافی رد کنید.
  2. از قاشق استیل برای هم زدن و برداشتن ترشی استفاده نکنید چون رنگ ترشی را کدر می کند.
  3. برای جلوگیری از کپک زدن ترشی، سرکه باید به حدی باشد که روی مواد را کامل بپوشاند.
  4. اگر ترشی شما در حال کپک زدن بود، ظرف ترشی را چند ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید، دیگر کپک نمی زند.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا