راههای درست شستشوی ظروف کدامند؟

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

برای درست کردن و آماده سازی یک غذای لذیذ و خوشمزه غیر از مواد غذایی که باید آماده شود آن زمانی که برای پخت صرف می شود بعد از اتمام غذا شما می مانید و کوهی از ظرفها حال چه کنیم که مانند خوردن غذا از شستن ظرفها نیز لذت ببریم.
برای لذت بردن از این مرحله از خانه داری باید روش درستی به کار ببریم حال چه از طریق ماشین ظرفشویی باشد چه با دست آبکشی شود .

 صحیح شستن ظروف
 شستشوی صحیح ظروف لازمه پیشگیری از بیماری هاست.

اما سوای این به تمیزی سینک و یا ماشین ظرفشویی نیز دقت باید داشته باشد که بعد از هر بار شستشو کاملا تمیز شود تا بستری برای رشد باکتری نشود.
بعد از شستشوی ظروف و جمع آوری آنها مقداری جوش شیرین و سرکه را با یکدیگر ترکیب کرده و با اسفنج سینک را کاملا ضدعفونی کنید. و یا اگر از ماشین برای شستشو استفاده می کنید می توانید هفته ای یک بار ظرفی حاوی سرکه سفید را در محفظه ماشین گذاشته و بیشترین درجه را زده تا سرکه با خاصیتی که دارد ماشین ظرفشویی شما را ضدعفونی کند.

 هرچه بیشتر از مواد شوینده استفاده کنید طبیعتا مجبورید زمان بیشتری برای پاک کردن این مواد از ظرف نیز بگذارید که هم در وقت و هم آب و هم مایع ظرفشویی اسراف خواهد شد. اگر از سفید کننده نیز استفاده می کنیدبدانید که با اینکار فقط ظروف خود را در مقابل در برابر داروها مقاوم کند.
برای شستشوی ظرف ها در ماشین ظرفشویی نیز اگر از مواد شوینده بیش از حد استفاده کنید ظرف هایتان بیشتر کدر خواهد شد پس به مقدار کافی از شوینده و آب داغ برای تمیزی استفاده کنید.

 قبل از کف زدن به ظرفها چه با دست و چه با ماشین ظرفشویی بهترین کار این است که ابتدا آنها را آبکشی کنید و تکه های مانده غذا را از ظرف جدا کنید تا از رشد باکتری های مضر جلوگیری شود.

 یادتان باشد که در ابتدا ظروفی را بشویید که چرب و روغنی نیستند و بعد ظروف چرب را بشویید. اینطور به سریعتر شستن ظروف کمک خواهد کرد.

 اگر از آخرین باری که اسفنج آشپزخانه تان را تعویض کردید ماه ها می گذرد بدانید که با استفاده از این اسفنج فقط به پیش روی بیماری ها دامن می زنید ، حتما بعد از استفاده از اسفنج ها آنها را کاملا بشویید و طوری بگذارید تا کاملا آب آن برود چه بهتر که زیر نور آفتاب خشک شود. روش دیگر آن نیز گذاشتن اسفنج در مایکروفر برای ۳۰ ثانیه بگذارید .نکته دیگر اینکه از اسفنج های پلاستیکی نیز استفاده نکنید و سعی کنید که اسفنجتان از نخ طبیعی درست شده باشد.

 صحیح شستن ظروف

 حتمابرای خشک کردن ظروف از حوله خشک کن و دستمال های تمیز استفاده کنید و بعد از خشک کردن ظروف دستمال ها و حوله خشک کن ها را بشویید و تمیز نگه دارید. هر چند که بهترین روش خشک کردن ظروف استفاده از آبچکان است که با جریان هوا ظرف ها را خشک می کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا