برای تهیه چیپس میوه چه روش هایی انجام دهیم؟

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب

چیپس میوه یا میوه خشک شده مدتی می شود که راه خودش را به خانه های ایرانی ها باز کرده ، اما همیشه نمی شود مطمئن بود که آیا میوه هایی که خشک شدند از نوع مرغوب بوده اند و یا انواع میوه های دور ریز و کپک زده.
برای اینکه این افکار نادرست به ذهنمان خطور نکنه بهتر است که اصلا خودمان دست به کار شویم.

 تهیه چیپس میوه
میوه خشک کالری بسیار بالاتری به نسبت میوه های آبدار و تازه دارد که در خوردنش باید رعایت کرد.
این تنقلات خوشمزه را به سه روش می توان تهیه کرد:
راه اول: اینکه از انواع میوه های مورد پسندتان شسته و برش های مناسب زده، اغلب به صورت حلقه حلقه برش می زنند. یک فویل یا سینی آماده می کنید و آنرا روی شوفاژ قرار می دهید اگر شوفاژتان در جای تاریک داشت بهتر است در غیر این صورت یک پارچه تمیز روی میوه ها می کشید تا نور مستقیم به آن نخورد. میوه ها را تا سه روز جابجا کنید و پشت و رو کرده تا به کف سینی یا فویل نچسبند.
بعد سه روز چیپس میوه ای شما آماده است.

 تهیه چیپس میوه
راه دوم: مانند روش اول میوه های شسته شده را روی سینی یا پارچه سفیدو تمیز قرار می دهیم و روی میز یا جایی که با زمین فاصله داشته باشد می گذاریم، دقت داشته باشید که محیطی که دستمال یا سینی میوه ها را قرار می دهیم خشک و تاریک باشد. تا هفت روز مدام میوه ها را برگردانده و جا بجا می کنیم .این روش کمی طولانی تر است اما بهتر و طبیعی تر می باشد.
راه سوم : روش دیگر نیز مانند دیگر روش هاست با این تفاوت که سینی حاوی میوه ها را روی بخاری قرار می دهیم فقط مراقب هستیم که شعله بخاری کاملا کم باشد.
نکته: برای سیاه نشدن سیب و موز بهتر است کمی آبلیمو ویا پرتقال به روی آنها بزنید تا از سیاه شدن سیب و موز جلوگیری کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا