طالبی با ملون ، گرمک و سمسوری چه تفاوت هایی دارد؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

تا به حال دقت کردید که طالبی با ملون یا گرمک با سمسوری چیست؟  آیا طالبی را از روی بوی آشنایش تشخیص می دهید یا واقعاً تفاوت آن را با دیگر صیفی جات می دانید.

در اینجا به تفاوت های بارز این میوه ها پرداختیم؛

 

طالبی با ملون ، گرمک و سمسوری چه تفاوت هایی دارد؟

 

گَرمک: میوه ای با نارنجی می باشد و بدون‌خط. این میوه از خانواده خیار و کدو می باشد و شباهتی به خربزه دارد. تفاوت آن با طالبی بافت میوه ای نرم و نارنجی رنگش می باشد ، این میوه هضم آسانتری نیز دارد.

طالبی : این میوه سبز رنگ می باشد و خطوط سراسری از محل بوته دارد. این میوه هر چقدر پوستش روشن تر باشد و به کرمی بزند یعنی رسیده تر است. کسانی که دیابت دارند در خوردن طالبی احتیاط باید بکنند.

ملون: این میوه در ایران به این اسم عرضه می شود اما در اصل نام آن خربزه عسلی می باشد ، پوست این میوه سبز است بدون خط های عمودی ، این میوه ظاهری بسیار شبیه طالبی دارد و جزو میوه های آبدار می باشد.

سمسوری : سمسوری داری گوشت نارنجی رنگی دارد و پوست آن سبز راه راه است هر چه پوست ان روشن تر باشد رسیده تر می باشد.

دستنبو : این میوه از خانواده خربزه ها می باشد اما بسیار کوچکتر، علت نامگذاری آن نیز بوی خوش آن می باشد . بسیار شیرین و آبدار است و طبعی گرم دارد.

نکته : در خوردن هر کدام از این میوه های آبدار ، شیرین و خوشمزه تابستانی کاملاً باید اندازه خوری را رعایت کنید ، مخصوصاً کسانی که دیابت دارند و یا به بیماری ورم معده مبتلا هستند. این میوه ها نفخ معده ، روده و درد معده می گردد.

انواع این میوه ها هر چه بزرگتر باشند رسیده تر ، شیرین تر ، پر آب تر و خاصیت بیشتری دارند و اینکه خواص گرمک از طالبی ، سمسوری ، ملون بیشتر می باشد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا