تاریخچه استفاده از نوشیدنی های صنعتی

اولین آبمیوه‌های صنعتی که در جهان به صورت فرآوری‌شده روانه بازار شدند در پوشش‌هایی آلومینیومی به رنگ نقره‌ای بودند که توسط شرکتی آلمانی به نام وایلد با نام تجاری کاپری سان به جهان معرفی شدند. این آبمیوه‌ها در سال ۱۹۵۲ این نام تجاری به ثبت رسیده و فروش و توزیع آن ها از سال ۱۹۶۶ آغاز شد. آبمیوه های صنعتی تولیدشده در آلمان، پیش از انقلاب با نام ساندیس به ایران راه پیدا کرد و پس از انقلاب نیز این آبمیوه صنعتی تحت لیسانس شرکت مبدأ به کشور وارد می‌شدند.

تاریخچه استفاده از نوشیدنی های صنعتی

 

هر یک از نوشیدنی‌ها تاریخچه مربوط به خود را دارند اما در کتاب تاریخ کوتاه صنعت نوشیدنی بیان شده است که استفاده از آبمیوه‌ها و سبزیجات به ویژه نوشیدن آب انگور به ۸ هزار سال قبل برمی گردد و بیشتر به جوامعی که کشاورزی آن‌ها رونق داشت مربوط می‌شده است.

اما به احتمال زیاد لیموناد اولین آب میوه مدرن و امروزی بودکه در قرن ۱۶ میلادی در کشور ایتالیا به دست آمد. البته برخی از محققان بر این بیان معتقدند که اولین لیمونادها در خاورمیانه تولیدشده و بعدها وارد کشور ایتالیا شده‌اند.

جالب است بدانید پس از گذشت سال‌ها در قرن ۱۷ میلادی در کشور ترکیه اولین آب پرتقال تولید شد و در همین برهه زمانی بود که نوشیدنی جدیدی با نام شربت در کشور ترکیه خود را معرفی نمود. این نوشیدنی از میوه‌ها و سیزیجات موجود در این کشور به دست می‌آمد که با استقبال بسیاری از سوی مصرف‌کنندگان قرار گرفت.

منبع:abc2world

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا