طرز تهیه ذرت مکزیکی + میزان کالری وخواص آن

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

ذرت از نظر طب سنتی سرد و خشک می باشد که در مدل های مختلف سرو می شود که یک نوع آن و ظاهراً بهترین آن بخارپز کردن است.
شیوه بخارپز شده آن مدتی است که در کشور ما رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی دارد ، به علت طبخ مشابه آن با طبخ در کشور مکزیک به آن ذرت مکزیکی می گویند.

طرز تهیه و میزان کالری ذرت مکزیکی
ذرت مکزیکی با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد می تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل محسوب شود و یا یک میان وعده مقوی برای ورزشکاران و کودکان است.
ذرت به تنهایی سرشار از ویتامین های گروه A,B,C و املاح معدنی کلسیم ، پتاسیم ، فسفر و آهن بوده و قسمت بسیارش را نشاسته تشکیل می دهد.
کالری ای که در ۱۰۰ گرم ذرت است چیزی حدود ۳۰۰ کالری می شود اما چون با کره و پنیر پیتزا سرو می شود بیشتر از ۷۰۰ کیلو کالری انرژی دارد، پس در مصرف آن باید محتاط بود.

مواد تشکیل دهنده ذرت مکزیکی:
کره ۱۰ گرم
ذرت ۳۰۰ گرم
قارچ ۴ عدد معمولی
آب ۱/۲ استکان
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آویشن ۱ قاشق غذاخوری
سس مایونز سفید ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز سفید چیلی ( تند) ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۱/۲ لیوان
( مقدار پنیر را بسته به ذائقه می توانید کم کنید)

طرز تهیه و میزان کالری ذرت مکزیکی

طرز تهیه:
یک کره ۱۰ گرمی را در تابه روی حرارت ملایم گذاشته تا به آرامی ذوب شود سپس ذرت ها را درون تابه ریخته . قارچ ها را که به صورت نگینی خورد کردیم با ذرت ها مخلوط می کنیم و مقدار آب گفته شده را به آن اضافه می کنیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با در بسته می گذاریم تا ذرت ها و قارچ ها بخارپز شوند.
بعد از این مدت آب درون تابه حسابی تبخیر شده و نوبت به افزودن نمک و فلفل و یک قلشق سرپر آویشن می رسد و کاملا مواد را هم می زنیم تا مزه دار شود ، حال حرارت را خاموش کرده و بلافاصله سس ها را به آن اضافه می کنیم. نصف پنیر را در ظرف دیگری ریخته و بعد مواد ذرت مکزیکی را به آن اضافه کرده و بقیه پنیر را روی آن می ریزیم تا با حرارت مواد پنیرها آب شوند.
حالا آماده سرو می باشد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا