دستگاه چاپ کارت ویزیت چیست و چه اهمیتی دارد؟

دستگاه چاپ کارت ویزیت چیست و چه کاربردی دارد؟ ای دستگاه در چه بازه قیمتی است و بهترین مدل های آن ها کدام است؟ در این مطلب قصد داریم تا به پاسخ سوالات ذکر شده بپردازیم.

کارت ویزیت معرف تجارت و کسب و کار و همچنین به عنوان یک مسیر تبلیغاتی در امر خدمات و محصولات است و باید برای چاپ آن ها از بهترین نوع این دستگاه چاپ کارت ویزیت PVC استفاده کرد.

کارت ویزیت برای هر شرکت به منزله کارت ملی آن شرکت می باشد. که در آن آدرس ، نشانی ، اطلاعات اقتصادی ، کد پستی و برگرفته از شناسنامه کلی از شرکت و در حقیقت به عنوان معرفی نامه ای از هویت شرکت است. به عنوان دیگر کارت ویزیت به عنوان یک روش تبلیغاتی در نظر گرفته می شود. از کارت ویزیت برای بهبود بخشیدن به تجارت و کسب و کار استفاده می شود و یکی از روش‌های جلب مشتری و معرفی کسب و کار ، خدمات و محصولات و بیزینس می باشد. لذا باید در خور و شایسته تجارت خود را تهیه کنید.

اگر قصد دارید که خودتان کارت گرافیک طراحی کنید راه های متفاوتی وجود دارد از جمله برنامه های فتوشاپ ، ورد، ایلاستریتور و پاورپوینت و …. اما پس از طراحی کارت ویزیت نیاز به پرینت این کارت را در کیفیت عالی و خوب دارید که برای این کار می بایست از دستگاه پرینتر خوب و نمونه استفاده کنید که کارتی مناسب و درخور شما به شما بدهد.

هرچه کارت ویزیت خلاقانه تر باشد در جذب مشتری موفق تر است و بیشتر در ذهن او نقش می بندد. بنابراین چاپ کارتی مناسب از نظر ظاهری و کیفیت یک امر اصلی در داشتن کارت ویزیت خوب و مناسب است. کارت های PVC که در این امر استفاده می شود در جنس ها و کیفیت های مختلفی وجود دارد که انتخاب نوع مناسب و راه دوم در داشتن کارت ویزیت خوب است.

جنس کارت ویزیت PVC

چاپ کارت ویزیت مقوایی بسیار معمول، راحت و آسان است اما مقاومت چندانی ندارد. اما چاپ کارت ویزیت pvc با توجه به هزینه بیشتری که نسبت به کارت‌های مقوایی دارد، طول عمر بیشتر و استحکام و کیفیت بیشتری دارد. کارت‌های پی وی سی از جنس پلاستیک هستند که قابلیت انعطاف‌ بالایی دارند و در برابر آب  و رطوبت مقاومت دارند و این ویژگی‌های بالا مورد توجه همه قرار می گیرد.

از عمده موارد مصرف این کارت‌ها می‌توان به انواع کارت نظیر چاپ چاپ کارت شناسایی، چاپ کارت تخفیف، چاپ کارت گارانتی، کارت باشگاه مشتریان، و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ کارت ویزیت PVC در انواع ساده یا هوشمند و در ضخامت‌های ۳۰۰ میکرون، ۵۰۰ میکرون و ۷۵۰ میکرونوجود دارد  چاپ انواع کارت ویزیت PVC فقط از طریق پرینتر کارت‌ها امکان‌پذیر است.

دستگاه چاپ کارت ویزیت چیست؟

اگر سازمان یا شرکتی هستید که به دنبال چاپ کارت ویزیت و یا کارت شناسایی ، چاپ کارت پرسنلی و … هستید، دستگاه چاپ کارت ویزیت، مناسب‌ترین ابزار برای  شما می باشد، اما با رشد تکنولوژی و بهبود یافتن ابزارها، استفاده از کارت‌ های مقوایی و کاغذی دیگر منسوخ شده و به دلیل کیفیت کم و عدم ماندگاری در بلند مدت، جایگاه خو را در میان کارت‌های ویزیت به  pvcها داده اند. این کارت ها در بانک ها در دانشگاه ها بسیار کاربرد دارد و از مزیت های بسیار بالا این کارت ها چاپ فوری کارت می باشد.

دستگاه چاپ کارت ویزیت PVC در ابعاد بسیار کوچکی وجود دارند و به شما این اجازه را می دهد تا از آن بر روی میز کوچک استفاده کنید. مواد مصرفی این نوع چاپگر ریبون است که به راحتی در بازار پیدا می‌شود.

    چاپ کارت ویزیت

در این آموزش قصد داریم تا با روش طراحی آیکون خود برای کارت ویزیت در «ادوبی ایلاستریتور» (Adobe Illustrator) شما را آشنا کنیم. در پروسه این آموزش با روش پیاده‌سازی جدول ها به صورتساده و ساخت قاب ها برای آیکون ها آشنا خواهیم شد. همچنین با استفاده از ابزار ها و امکانات اولیه و استفاده از ویژگی‌های جدول مانند «snap to grid» نحوه طراحی یک الگوی تجاری را یاد خواهیم گرفت. علاوه بر این، نحوه اضافه و یا حذف کردن نقاط گیره (anchor points)، اعمال تغییرات بر روی اشکال و ترکیب آن‌ها به همراه ذخیره و استفاده از خصوصیات ظاهری را خواهیم آموخت.

مزیت استفاده از کارت های هوشمند

  • جذب بیشتر و نمایش شخصیت تجارت شما.
  • کارت ویزیت به شما این امکان را می‌دهد که خود را به عنوان یک برند تاثیرگذار معرفی کنید.
  • کارت ویزیت شناسنامه هویت کاری شماست.
  • هزینه بسیار پایین و درخور و مناسب برای تبلیغ در تاثیر بیشتر بر روی کسب و کارتان.
  • جایگاه مناسب در جامعه اقتصادی مرتبط و ایجاد تعامل با سایر کسب و کار ها و مشتریان.
  • کمک به جذب مشتری بیشتر، چرا که کارت‌ ویزیت به عنوان نماینده بازاریابی و شناسنامه کسب‌و‌کار شماست
  • کمک به مشتریان برای دستیابی راحت تر به شماست.
  • کارت ویزیت جذاب و حرفه ای می تواند تجارت شما را در ذهن مشتریان و خریداران محصولات شما حک کند.
  • کارت ویزیت هدف کسب و کار و تجارت شما را برای مشتری مشخص می کند.

مزیت‌های دستگاه چاپ کارت ویزیت

  • امکان کدگذاری در کارت‌های هوشمند مغناطیسی
  • قابلیت نگهداری کارت در جایگاه نگهدارنده ورودی دستگاه در تعداد بالا
  • مجهز به USB و اتصال اترنت (Ethernet)
  • قابلیت اضافه کردن ماژول به دستگاه
  • داشتن کلیدهای متغیر وضعیت به شکل LED رنگی
  • اتصال راحت ، راه اندازی و مدیریت چاپگر در کامپیوتر

کارت ویزیت یکی از مهم ترین و برترین ابزارهای شبکه‌سازی است که می‌توانید در جیب خود داشته باشید. کارت ویزیت نخستین برخورد شما با تجارتی است که با آن در ارتباط هستید. با این که ما در دوره شبکه‌های اجتماعی بسیاری به سر می‌بریم و رسانه‌های و شبکه های اجتماعی بر همه جنبه های زندگی ما تأثیر می‌گذارند، اما همچنان وجود یک کارت فیزیکی امر مهمی است، زیرا یک رابطه انسانی واقعی بین شما و مخاطبانمان برقرار می‌سازد، در حالی که رسانه‌های اجتماعی و  مجازی متأسفانه چنین امکاناتی ندارند.

طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ (+ دانلود فیلم آموزش گام به گام) — کلیک کنید

نحوه استفاده از دستگاه چاپ کارت ویزیت هوشمند

ابتدا باید مشخص کنید که پرینتر کارت ویزیت را برای چه کاری می خواهید استفاده کنید و بر حسب نوع چاپگری که می خرید، نحوه کار با آن دستگاه مدنظر نیز گوناگون می باشد اما در حالت معمول، روش کار به این صورت است که ابتدا باید ریبون چاپگر چاپ کارت را در درون آن نصب کنید و بعد از آماده سازی چاپگر با نرم افزار مخصوص چاپ کارت، اطلاعات مورد نیاز برای چاپ شدن که همان طراحی شما برای چاپ کارت ویزیت می باشد به پرینتر ارسال یابد.

چاپگر مخصوص کارت ویزیت، اطلاعات و طرح کارت ویزیت را با ریبون و هد خود بر روی کارت انتقال می دهد. در مرحله نهایی نیز چاپگر میتواند لایه اورلی و محافظتی را روی کارت نصب کند و در صورت احتیاج، آنرا کد نماید.

کارت‌های PVC با فضای ذخیره سازی در حجم بالا، اکثراً در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، که متقاضی خرید این نوع کارت‌ها، قصد مدیریت بر رفت و آمد در آن مکان را داشته باشید. برای مثال می توان به کارتهای ورود و خروج دانشجویان یک دانشگاه اشاره کرد و یا مثال های دیگر کارت های باشگاهی برای ورود و خروج ورزشکاران ، بانک ها و … می باشد.

دستگاه چاپ کارت ویزیت

هدف از این آموزش، انتقال دانش کاربردی و مرتبط با بازار تجارت و کار در مورد طراحی با فتوشاپ است. مخاطب با مطالعه آن و همراهی قدم به قدم با پروژه‌های انجام شده در طی مراحل آن، خواهد توانست در محیط واقعی بازار کار مرتبط با صنعت تبلیغات و چاپ مانند: بنرهای ساده تبلیغاتی، مهر چند رنگ و تک رنگ، طراحی بروشور، طراحی کارت ویزیت، طراحی سربرگ، چاپ روی پیراهن و نایلون، طراحی بنرهای متحرک و… ورود پیدا کند.

آموزش فتوشاپ برای استفاده در صنعت چاپ و تبلیغات — کلیک کنید

راحتی استفاده و عیب جویی دستگاه چاپ کارت ویزیت

کاربری و راه اندازی این دستگاه‌ها بسیار آسان است و پیچیدگی خاصی ندارد و همچنین نیاز به زمان زیادی برای شروع به کار ندارند. همچنین به دلیل سادگی و عدم پیچیدگی در ساختار این دستگاه‌ها، در صورت بروز مشکلات سخت افزاری، به آسانی می توان با مراجعه به یکی از دفاتر موسسات خدمات پس از فروش دستگاه، به آسانی قطعه سخت افزاری مد نظر را تعمیر یا تعویض نمود.

مدت هاست که طراحی کارت ویزیت و بنر های تبلیغاتی و بروشور ها به یکی از رایج ترین روش های تبلیغاتی برای هر تجارتی تبدیل شده است و همانطور که گفته شد، این کار یکی از متدهای تبلیغاتی است و باید تمامی کسب و کارها برای خود کارت ویزیت داشته باشند. از آنجایی که نیاز به طراحی این نوع کارت ها هر روز بیش از پیش مورد نیاز است، در سایت فرادرس قصد داریم تا نحوه طراحی کارت ویزیت و بروشور توسط برنامه پاورپوینت را به صورت کاملا کاربردی به شما آموزش دهیم تا بتوانید برای خود و دیگران کارت های ویزیت متنوع و خوبی طراحی کنید.

آموزش طراحی کارت ویزیت و بروشور با پاورپوینت (PowerPoint) — کلیک کنید

انواع پرینتر چاپ کارت ویزیت PVC

دستگاه های چاپ کارت ویزیت PVC در مدل ها و کاربردهای مختلف در بازار یافت می شود که در ذیل چند نمونه از بهترین دستگاه ها نام برده شده است.

  • چاپگر کارت ویزیت هایتی hiti
  • چاپگر کارت ویزیت کارت مجیکارد MAGiCARD
  • چاپگر کارت ویزیت کارت اسمارت SMART
  • چاپگر کارت ویزیت کارت اولیس evolis
  • چاپگر کارت ویزیت کارت نیسکا nisca
  • چاپگر کارت ویزیت کارت زبرا ZEBRA
  • چاپگر کارت پوینت من Pointman
  • چاپگر کارت pvc هودو Hodoo
  • چاپگر کارت ویزیت کارت فارگو FARGO

قیمت چاپگر کارت ویزیت PVC

قیمت دستگاه ها از ۲۰ میلیون مانند چاپگر کارت HiTi CS-220e تا ۲۰۰ میلیون تومان در نمونه ای مانند چاپگر کارت Magicard Ultima متغیر است .

کاربرد کارت‌ویزیت هوشمند چیست؟

کارت ورود خروج کارمندان یک شرکت یا اداره، کارت رستوران ،  کارت دانشجویی ، کارت حضوروغیاب برای پرسنل ، کارت یا کارت‌های اعتباری ،کارت گارانتی ، کارت تخفیف ، کارت ورود و خروج خودرو به پارکینگ، شارژ اعتبار و کردیت کارت ورودی و خروج به باشگاه ورزشی  ، کارت هدیه موقت ، کارت مراکز آموزشی و علمی، کارت هدیه به میهمانان یک مهمانی یا سمینار مهم علمی و … می باشد که می توان از تمامی این کارت‌های هوشمند به مانند کارت PVC ، کارت Rfid دار و کارت  مگنت نیز استفاده کرد.

نکات ضروری در استفاده از کارت های ویزیت

  • براساس نوع کار و با توجه به ایده ونظر و درخواست مشتری می توان کارت ویزیت را از جنس ها و روکش های گوناگون در کیفیت های متنوع تولید نمود.
  • بهتر است که در طراحی کارت ویزیت خود از لوگوی خود به عنوان اساس و پایه در کارت استفاده کنید.
  • قلم یا فنتی که برای پرینتر کارت ویزیت هوشمند استفاده می کنید باید روان و خوانا و فونت رایج باشد.
  • از درج اطلاعات زیاد از حد بر روی کارت و شلوغ کردن آن خودداری کنید.
  • معمولا کارت های ویزیت در ابتدا و انتهای یک گفتگو بین اشخاص منتقل می شوند.
  • جهت طراحی کارت ویزیت ها بهتر است از یک یا دو رنگ با هارمونی مناسب استفاده کنید.

اگر به کارت ویزیت احسا نیاز پیدا کرده اید، اما به نرم‌افزارهای طراحی پیچیده‌ای مانند Photoshop و InDesign دسترسی ندارید، می‌توانید از قالب‌های business card در نرم‌افزار کاربردی ورد استفاده کنید. اگر از قالب های موجود خوشتان نمی آید خودتان هم می‌توانیداز صفر به طراحی کارت ویزیت با ورد اقدام نمایید.

فیلم آموزشی طراحی کارت ویزیت با ورد — کلیک کنید

بهترین نوع کاغذ برای چاپ کارت ویزیت

یکی از مهمترین مواردی که برای پرینت کارت ویزیت باید به آن توجه داشت انتخاب بهترین نوع کاغذ برای چاپ کارت ویزیت می باشد. همچنین یک یا دو طرف بودن آن باید مورد توجه قرار گیرد که امر بر روی قیمت و کیفیت کارت ویزیت تاثیر می گذارد. یک کارت ویزیت باکیفیت و جذاب برای مشتری، نیازمند طراحی تخصصی و دیزاین زیبا، هارمونی درست رنگ‌ها و استفاده از رنگ‌های مناسب با موضوع وهدف اصلیو هم چنین نوع پرینتر کارت با توجه هزینه های نهایی ، بودجه اختصاص داده شده و تمایل مشتری می باشد.

جنس این کارت ها نیز بسیرا مهم است از قبیل جنس لمینت برق ، یا لمینت مات مورد استفاده قرار می گیرند.ای کارت ها بر اساس نوع پوشش ، حجم ، کیفیت کارت دسته بندی می شوند. تجربیات نشان داده است که دورو نبودن کارت و کم بودن حجم کارت از دوام آن کاسته است. نوع رنگ، وزن کارت ویزیت هوشمند، کیفیت کارت و توجه به ضخامت کارت و میزان ماندگاری و دوام ، فاکتورهایی است که بر قیمت آن اثر می گذارد.

انواع پوشش های جلدی جهت کارت ویزیت


۱. کارت ویزیت با لمینت مات :
این نوع چاپ از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و همچنین این نوع پوشش بسیار شیک و زیبا بوده و نور را منعکس نمی کند و در نتیجه قابلیت دیدن و مشاهده محتویات کارت در زیر نور آفتاب وجود دارد.
۲. کارت ویزیت با لمینت براق :
این کارت ها از حساسیت بالایی برخوردار است و رنگ کارت با پوست دست ارتباطی ندارد لذا طرح آن دیرتر پاک می شود. این نوع از کیفیت بالایی برخوردار است گران تر است.

ابعاد مناسب کارت ویزیت

استفاده از کارت ویزیت خوب و زیبا یکی از راه های تبلیغاتی موثر در امر تجارت است. کارت ویزیت ها در ابعاد مختلف طراحی می شوند. در حالت معمول کارت های ویزیت در سایزهای  ۴.۸ در ۸.۵ و یا ۴.۵ در ۸.۵ استفاده‎ می ‎شود. طراحی تخصصی کارت ویزیت و نوع ان و ابعاد و کیفیت بسته به درخواست مشتری می باشد. کارت ویزیت باید طوری طراحی شود که بتواند یک تصویر مناسب و خوبی از موضوع و هدف کسب و کار مذکور برای مشتریان تداعی کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا