واکسیناسیون دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰

با خواندن خبر واکسیناسیون دانش آموزان نگرانی والدین از بازگشایی مدارس کشور در سال تحصیلی جدید کاسته خواهد شد .

قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته از ۲ هفته‌ دیگر واکسیناسیون اختصاصی برای رده سنی ۶ تا ۱۸ سال در کشور آغاز می‌شود که این کار با جدیت در حال پیگیری است.

واکسیناسیون دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی 1400

به نقل از ایرنا، دکتر جعفر صادق تبریزی قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: کشورمان به‌دنبال این است که واکسن اختصاصی کودکان را وارد کند و به زودی این مهم در کشور رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: بر این اساس نوجوانان و جوانان نیز در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال واکسینه می‌شوند که با ورود واکسن ویژه‌ دانش آموزان، مدارس کشور نیز از اواخر آبان تا اوایل آذر به‌صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمک به وزارت آموزش و پرورش مصمم به بازگشایی مدارس است، ادامه داد: معتقدیم دانش آموزان باید به‌صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند تا دروس را با همراهی معلمان به‌طور موثرتری فرا بگیرند.

به گفته وی هم اکنون به‌صورت روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق می‌شود که شتاب بخشی به این مهم چشم انداز روشنی را فراهم می کند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به ورود محموله جدید واکسن طی چند روز آینده گفت: با تزریق این واکسن‌های وارداتی، میزان واکسیناسیون به ۲ میلیون دوز در روز خواهد رسید.

وی اضافه کرد: هم اکنون هزارو ۵۳ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون و ۵ هزارو ۳۷ ایستگاه تزریق واکسن در کشور فعال است.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

تغذیه مناسب قبل و بعد از واکسن کرونا چگونه باید باشد ؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا