چرا حل جدول کلمات متقاطع برای سلامت روانی شما مناسب است؟

جدول یاب ، ترجمه: پردیس کیانیحل جدول کلمات متقاطع می تواند یک راه عالی برای گذر زمان باشد و خیلی از افراد برای سرگرمی و وقت گذرانی از آن ها استفاده می کنند. اگر شما یکی از آن افرادی هستید که فقط دوست دارید جدول کلمات متقاطع را حل کنید، خوشحال خواهید شد اگر بدانید علم توضیح داده است که چرا این نوع خاص از جدول برای مغز شما مناسب است. در حقیقت ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه و چطور با استناد به بررسی های علمی می توانید به راحتی و با حل جدول هم سرگرم شوید و هم مزایای دیگری را نیز تجربه کنید.

بسیاری از محققان اثرات مثبتی را که جدول کلمات متقاطع می توانند بر روی مغز انسان داشته باشند، کشف کرده اند. حل جدول به طور مرتب بسیار خوب است و این به طور مرتب لزوما به معنی هر روز نیست و حتی یک بار در هفته هم می تواند تاثیرات مثبتی بر مغز انسان به دنبال داشته باشد. در بین این محققان، آن لوکیتس معتقد است که حل جدول کلمات متقاطع به صورت منظم می تواند “ حافظه و عملکرد مغز در افراد مسن را بهبود بخشد.” چنین فعالیت هایی همچنین می تواند “بهبود عملکرد ذهنی در بیماران مبتلا به آسیب مغزی یا پیری زودرس” را نیز به دنبال داشته باشد که این نتیجه امیدوار کننده ایست.

حل جدول کلمات متقاطع

حل جدول کلمات متقاطع به تنهایی سودمند است اما کار در یک گروه، یک مزیت بزرگتر به عملکرد مغز یک کاربر می افزاید. یکی از اهمیت هایی که حل جدول به صورت مشترک دارد، توانایی تفکر خلاقانه در قالب استراتژیک است. عوامل دیگر نسبتا جذب و یادگیری آسان هستند. درگیر شدن در چنین فعالیت مغزی، به شما کمک می کند تا با بهبود مهارت های کلامی خود، حل مشکلات برایتان سهل و آسان شود و همچنین باعث می شود شما به مسائل کمی عمیق تر فکر کنید.

در اینجا برخی از دلایل دیگر علمی را عنوان خواهیم کرد که چرا حل جدول کلمات متقاطع برای سلامت روان شما مناسب است:

حل جدول آلزایمر را از بین می برند

یکی از دلایل مهم برای حل جدول کلمات متقاطع، ورزش ذهن و از آلزایمر مصون ماندن است. با توجه به بررسی های انجام شده توسط انجمن آلزایمر، حل روزانه جدول کلمات متقاطع یک راه قابل توجه محسوب می شود برای داشتن یک مغز فعال و سرزنده، به خصوص هرچه شما بیشتر پا به سن می گذارید.

این نتیجه در بازی های گروهی اثربخش تر هم خواهد شد. این گروه ممکن است از زوج ها، گروهی از برادران، جامعه خواهران یا تعدادی از دوستان یا همکاران تشکیل شده باشد. طبق گفته لوکیتس، کار کردن در یک گروه “سرعت تفکر و صحبت کردن را بهبود می بخشد”. حل جدول در یک گروه همچنین می تواند رفتارهای اجتماعی را تقویت کند. آنها کلمات جدید را آموزش می دهند. این یک راه عالی برای افزایش دایره واژگان شماست. از طریق کلماتی که در جدول پیدا می کنید، شما در حال یادگیری کلمات جدید به طور مداوم هستید. اگر معنای یک کلمه جدید را نمی دانید، همیشه می توانید فرهنگ لغت را چک کنید و آن را به واژگان خود اضافه کنید.

حل جدول کلمات متقاطع عمیقا ذهن شما را درگیر می کنند هنگامی که شما سرگرم حل جدول کلمات متقاطع هستید، شما ناچار به کند و کاو عمیق تر ذهن تان هستید. این به این معنی است که شما کمتر بر مشکلات خود متمرکز می شوید. این یک راه عالی برای استراحت و دور کردن نگرانی برای مدت کوتاه از خودتان است. آنها به شما در حل مشکلات تان در زندگی کمک می کنندحل جدول کلمات هرگز کاملا آسان نیست، حتی اگر ساده ترین سطح آن را پیش رو داشته باشید. شما باید مغز خود را متمرکز و فعال کنید تا حل شود. در نهایت این سرگرمی به ظاهر ساده به مغز شما توانایی می بخشد تا در حل مشکلات معمول خود در زندگی بهتر تصمیم بگیرید زیرا به طور واضح تمرین می کنید.

اگر شما می توانید الگوی یک جدول را به راحتی درک کنید، شما به راحتی می توانید الگوهای زندگی تان را نیز تفسیر نمایید. آنها یک راه سرگرم کننده برای غلبه بر خستگی ارائه می دهند اگر شما تنها هستید یا افسردگی، اضطراب و یا خستگی را تجربه می کنید فقط با  باز کردن روزنامه خود و حل جدول کلمات می توانید از این مسائل دور بمانید. این به شما کمک می کند که آرام باشید، ذهن خود را درگیر کنید و فقط از آن لذت ببرید. پس در هر شرایطی به سر می برید همین حالا شروع کنید و سرگرم حل جدول بشوید.

منبع: lifehack

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا