قانون حل سودوکوی کیدوکو چیست؟

تاکنون مطالب متفاوت و گوناگونی را درباره انواع مختلف جدول سودوکو شرح داده ایم. جدول سودوکو فقط و فقط به جدول سودوکوی معمولی یا کلاسیک محدود نمی شود! بلکه دارای انواع مختلفی است؛ انواعی همچون سودوکوی متوالی، سودوکوی نامتوالی، سودوکوی سامورایی، سودوکوی ۱۶ در ۱۶، سودوکوی پیکانی، سودوکوی افزونه و… جالب این است که هر یک از این جدول های سودوکو علاوه بر پیروی از یک قانون کلی و جامع، خود نیز دارای رشته قوانین مختص خود می باشند.

قانون حل سودوکوی کیدوکو چیست؟

در این مطلب تصمیم داریم پیرامون جدول سودوکو با ابعاد کوچک یا همان جدول سودوکوی کیدوکو به بحث و بررسی بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

در ابتدا بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تا به امروز، تمامی جدول های سودوکوی بررسی شده دارای ابعاد ۹ در ۹ بوده اند! ابعاد ۹ در ۹ یعنی مربعی شامل ۹ سطر و ۹ ستون و همچنین ۹ مربع کوچک ۳ در۳ که بایستی آن ها را با اعداد ۱ تا ۹ پر می نمودیم. در اینجا لازم به بیان این نکته است که جدول های سودوکو علاوه بر دارا بودن تفاوت در قوانین حل، ممکن است در ابعاد و تعداد مربع های کوچک تر نیز متفاوت باشند! برای نمونه ممکن است یک جدول سودوکو ابعادی کوچک تر ۳ در ۳ و یا همان ۸۱ خانه داشته باشد! البته در برخی شرایط نیز ممکن است جدول سودوکوی ما دارای ابعادی بزرگ تر نیز باشد!

بی شک این مورد در ذهن شمایی که عادت به حل جدول سودوکوی ۹ در ۹ دارید، جای گرفته است که هر چه ابعاد جدول سودوکوی ما، کوچک تر باشد، حل جدول سودوکو نیز ساده تر و آسان تر است! زیرا در این شرایط ما با یک جدول سودوکوی کوچک سر و کار داریم و با تعداد اعداد کمتری نیز مواجه هستیم! در این شرایط حل جدول سودوکو، آسان تر خواهد بود.

توجه داشته باشید جدول های سودوکوی با ابعاد کوچک تر از ۸۱ خانه در اصطلاح به سودوکوی کیدوکو و یا سودوکوی کودکان نیز شناخته می شود!

قانون حل سودوکوی کیدوکو چیست؟

بد نیست بدانید همین جدول های سودوکوی کوچک یا به اصطلاح سودوکوی کیدوکو نیز هواداران و دوستداران خاص خود را دارد! حتی در بیشتر مواقع، به افراد تازه کار در بازی سودوکو توصیه می شود تا برای شروع کار و همچنین کسب تجربه به سراغ حل جدول های سودوکوی کوچک تر بروند و آرام آرام و به تدریج پا به دنیای جدول های سودوکوی ۹ در ۹ گذارند!

لازم به بیان است جدول های سودوکوی کوچک تر از ۸۱ خانه یا سودوکوی کیدوکو برای کودکان، بسیار مفید و ایده آل هستند. دقت داشته باشید کودکان کم سن و سال و یا حتی کودکان دانش آموز در مقطع پیش دبستان و دبستان می توانند با فهم ساده تر و آسان تر قانون حل جدول های سودوکوی کوچک تر از ۹ در ۹ با این بازی فکری و منطقی آشنا شوند. توصیه می کنیم کودکان از جدول سودوکوی ۴ در ۴، جدول سودوکوی ۶ در ۶ و همچنین به تدریج از از جدول سودوکوی ۸ در ۸ بهره گیرند.

بهتر است این نکته را نیز یادآوری نماییم که حل جدول سودوکوی کیدوکو علاوه بر کودکان کم سن و سال، برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز مناسب است؛ زیرا حل جدول سودوکو می تواند به تقویت ذهن و پویایی و فعالیت ایده آل مغز آن ها کمک کند. همواره به یاد داشته باشید سودوکوهای با ابعاد کوچک یا همان سودوکوی کیدوکو، برای افراد کهنسال بسیار مفید می باشد و تاثیر زیاد و خارق العاده ای در جلوگیری از بروز بیماری آلزایمر و همچنین فراموشی در دوران کهولت دارد.

اما در ادامه تصمیم داریم با قوانین حل حاکم بر انواع جدول های سودوکوی کوچک تر از ۸۱ خانه آشنا شویم؛ با ما همراه باشید.

قانون حل حاکم بر جدول سودوکوی ۴ در ۴:

اعداد ۱ تا ۴ را به صورتی در خانه های جدول سودوکو قرار دهید که هر عدد فقط و فقط یک بار در سطرها، در ستون ها و همچنین در مربع های کوچک ۲ در ۲ تکرار شوند.

قانون حل حاکم بر جدول سودوکوی ۶ در ۶:

اعداد ۱ تا ۶ را به صورتی در خانه های جدول سودوکو قرار دهید که هر عدد فقط و فقط یک بار در سطرها، در ستون ها و همچنین در مربع های کوچک ۲ در ۳ تکرار شوند.

قانون حل حاکم بر جدول سودوکوی ۸ در ۸:

اعداد ۱ تا ۸ را به صورتی در خانه های جدول سودوکو قرار دهید که هر عدد فقط و فقط یک بار در سطرها، در ستون ها و همچنین در مربع های کوچک ۲ در ۴ تکرار شوند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا