آموزش سیر تا پیاز تلگرام که تاکنون نشنیده اید

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

تلگرام یکی از محبوب‌ ترین و پر استفاده ترین اپلیکیشن‌ های پیام رسان و یا به بیان فارسی، برنامه های پیام رسان به شمار می‌ آید که قابلیت‌ های بسیار متعدد و ایده آلی را در اختیار کاربران خود قرار داده است و به همین دلیل توانست در مدت زمانی کوتاه، به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در دنیا تبدیل شود! از دیگر علل محبوبیت اپلیکشین تلگرام در میان مردم می توان بهره گیری پیام رسان تلگرام از سیستم رمزنگاری سر تا سری را نام برد؛ قابلیتی که به هیچ عنوان اجازه ی دسترسی سایر افراد به حریم خصوصی کاربران را نمی‌ دهد.

 

آموزش سیر تا پیاز تلگرام که تاکنون نشنیده اید

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که این برنامه پیام رسان چه زمانی و توسط چه کسی ساخته شد؟

در پاسخ بایستی گفت اپلیکیشن تلگرام توسط دو برادر برنامه نویس روس تبار به نام های نیکلای دورف (Nikolai Durov) و پاول دورف (Pavel Durov) در سال ۲۰۱۳ میلادی به صورت کراس پلتفرم طراحی شده است و در اختیار کاربران دستگاه های موبایل هوشمند قرار گرفته است. جالب است بدانید نیکلای دورف (Nikolai Durov) از نظر مسائل فنی و تکنیکی مجموعه توسعه دهنده، برنامه تلگرام را هدایت می‌ کند و پاول دورف (Pavel Durov) نیز حمایت مالی ایدئولوژیک مجموعه را بر عهده دارد.

براساس آخرین برآوردهای انجام شده، پیام رسان تلگرام هم اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر نقاط جهان دارد و روزانه بیش از ۱۵ میلیارد پیام در این اپلیکیشن پیام رسانی و ارتباطی رد و بدل می شود! همچنین تلگرام برنامه ی پیام رسانی است که به گفته مدیر عامل خود، حدود ۲۰ میلیون کاربر ایرانی از آن استفاده می‌ کنند! البته بد نیست بدانید تا پیش از اپلیکیشن تلگرام، اپلیکیشن وایبر پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسانی در میان ایرانی ها محسوب می شد. همچنین استفاده از تمام سرویس‌ های تعبیه شده در این پیام رسان رایگان است.

دقت داشته باشید عضویت در پیام رسان تلگرام بسیار ساده است و با طی چند مرحله ی کوتاه، انجام می پذیرد. پیش از هر چیزی بایستی این اپلیکیشن پیام رسان را برای یکی از پلتفرم های دسکتاپ، اندروید، ویندوزفون و یا iOS دانلود نمایید و سپس آن را فعال نمایید. تلگرام همچنین به صورت تحت وب نیز قابل اجرا است.

 

آموزش سیر تا پیاز تلگرام که تاکنون نشنیده اید

 

برای ثبت نام در پیام رسان تلگرام، کافی است بعد از نصب و اجرای برنامه، شماره‌ ی خود را بدون عدد صفر وارد نمایید تا پیامکی حاوی کد فعال‌ سازی توسط پشتیبانی پیام رسان تلگرام برای شما ارسال شود (مطابق تصویر بالا). پس از وارد کردن کد دریافتی، ثبت نام شما انجام خواهد شد. در مرحله ی بعدی، از شما برای نام و نام خانوادگی سوال خواهد شد که شما می‌ توانید آن‌ ها را مطابق میل خود، به‌ صورت کامل و یا به صورت مخفف وارد نمایید. همچنین شما می توانید تصویر پروفایل خود را در همان ابتدا، تنظیم نمایید.

دقت داشته باشید پس از مشخص کردن این موارد، وارد محیط اصلی پیام رسان تلگرام خواهید شد و می توانید از آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید تمام موارد تنظیم‌ شده، در آینده امکان تغییر و ویرایش خواهند داشت.

لازم است بدانید بعد از ورود اولیه به پیام رسان تلگرام، این اپلیکیشن به‌ صورت خودکار شماره تلفن‌ های موجود در گوشی شما را اسکن خواهد کرد و افرادی را که در پیام رسان تلگرام عضو باشند، به Contact‌ های شما اضافه خواهد کرد.

 

آموزش سیر تا پیاز تلگرام که تاکنون نشنیده اید

 

اما شاید در ادامه این سوال برای مطرح شود که گروه، سوپر گروه و کانال در پیام رسان تلگرام چیست؟

گروه تلگرام

گروه های تلگرامی به طور معمول برای جمع های خانوادگی و دوستانه کاربرد دارند! شما می توانید تا ۲۰۰ نفر را به گروه های تلگرامی اضافه نمایید. همچنین امکان به اشتراک گذاری فایل های مختلف، تصویر، ویدئو و همچنین گیف در گروه های تلگرامی وجود دارد.

 

سوپر گروه تلگرام

دقت داشته باشید چنانچه گروه شما رشد کند و به یک جامعه ی مجاری بسیار بزرگ تبدیل شود، شما قادر هستید آن را به یک سوپر گروه ارتقاء دهید! سوپر گروه های تلگرامی، ظرفیت ۵۰۰۰ کاربر را دارند و همچنین ادمین اصلی سوپر گروه می تواند پیام های غیرمتعارف را به تشخیص حذف نماید.

 

کانال تلگرام

کانال های تلگرامی قادر به پذیرش تعداد نامحدودی کاربر هستند! شما با استفاده از کانال های تلگرامی می توانید پیام ها و محتواهای عمومی خود را به گوش میلیون ها مخاطب در سراسر نقاط جهان برسانید. بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور، کانال تلگرامی شخصی خود را به راه انداختند! همچنین خبرگزاری ها نیز از این قابلیت به عنوان ابزاری پر مخاطب برای انتشار هر چه سریع تر اخبار بهره گرفتند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا