طرز تهیه بورک ترکی با گوشت چرخ کرده ساده و خوشمزه در فر + آموزش خمیر بورک

دستور تهیه بورک با خمیر خانگی

طرز تهیه بورک ترکی

بورک ترکی یکی از غذاهای قدیمی ترکیه می باشد که به عنوان یک عصرانه یا میان وعده تهیه و سرو می شود. بورک ترکی با مواد مختلفی مانند گوشت، سیب زمینی، مرغ، پنیر و یا حتی اسفناج درست می شود و برای تهیه آن خمیر یوفکا را با مواد میانی که ترکیبی از مواد متفاوت است پر می کنند. شما می توانید بورک ترکی را بر حسب ذائقه خود با مرغ، گوشت یا سبزیجات به راحتی در منزل درست کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه بورک ترکی را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بورک ترکی

  • آرد ۶ لیوان
  • آب ۲ و نیم لیوان
  • نمک ۱ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

  • گوشت چرخ کرده با چربی متوسط ۵۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

مواد لازم برای چرب کردن خمیر بورک

  • روغن مایع ۱ فنجان (نصف لیوان فرانسوی)
  • کره ۲ قاشق غذا خوری سر پر

طرز تهیه بورک ترکی ساده با خمیر خانگی

مرحله اول: درست کردن خمیر بورک

آرد و نمک را داخل یک کاسه گود بریزید و با هم مخلوط، بعد وسط آرد را با دست باز و آب را کم کم اضافه و با دست آرد و آب را کم کم با هم ترکیب کنید؛ خمیر ایجاد شده را ورز دهید تا کاملا جمع شود. بعد از این که خمیر جمع شد آن را روی سطح کار قرار دهید و چند دقیقه ای حسابی ورز دهید تا خمیر لطیفی درست شود که به دست نمی چسبد.

مرحله دوم: چانه کردن و استراحت دادن خمیر

خمیر را به ۸ تا ۱۰ چانه مساوی تقسیم و گرد کنید، سپس چانه ها را روی سطح کار قرار دهید و با وردنه به اندازه قطر دلخواه باز کنید. داخل سینی یا ظرف پیرکس مخلوط روغن مایع و کره آب شده بریزید و خمیرها را بعد از باز کردن داخل ظرف روی هم بچینید و لابه لای خمیرها را نیز مخلوط کره و روغن فراوان بریزید و در نهایت خمیرها را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در محیط استراحت دهید.

مرحله سوم: آماده کردن مواد میانی

در این فاصله مواد داخل خمیر را آماده کنید؛ پیاز را بعد از شستن پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید و روی حرارت متوسط مدام هم بزنید و تفت دهید تا آب گوشت کشیده شود، سپس پیاز را به همراه نمک اضافه کنید و درب تابه را ببندید و اجازه دهید گوشت پخته شود. بعد از پخت گوشت، کمی فلفل سیاه اضافه و بعد از چند دقیقه هم زدن حرارت را خاموش کنید.

مرحله چهارم: باز کردن خمیر

برای باز کردن خمیر، روی میز کار یک قاشق از روغن خمیرها را بریزید و با دست پخش کنید و یکی از خمیرها را روی میز بگذارید و با دست از اطراف خمیر را بکشید تا نازک شود. سپس سمت بالای خمیر را به پهنای چهار انگشت تا بزنید و قسمت ضخیم سر خمیر را برش دهید و جدا کنید.

مرحله پنجم: افزودن مواد گوشتی و رول کردن خمیر

از مواد گوشتی به صورت باریک روی خمیر تا انتها بریزید و کناره های خمیر را به داخل تا بزنید و خمیر را روی مواد برگردانید و شروع به رول کردن خمیر کنید. به دلخواه می توانید خمیر را به همین شکل داخل سینی قرار دهید یا در اندازه های دلخواه برش بزنید.

مرحله ششم: پخت بورک در فر

داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و خمیر را داخل سینی بچینید و سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید تا زمانی که بورک ها برشته و طلایی شوند. بعد از پخت به دلخواه کنجد یا سیاه دانه بپاشید و سرو و نوش جان کنید.

طرز تهیه بورک ترکی

نکات کلیدی برای تهیه بورک ترکی خوشمزه با گوشت

  1. زمانی که خمیرها را در روغن استراحت دهید با اشاره دست راحت باز و نازک می شوند.
  2. بعد از پخت بورک ها نیز می توانید آن ها را در اندازه دلخواه برش بزنید.
  3. بسته به نوع و حرارت فرها پخت بورک بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان می برد.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا