طرز تهیه کیک وانیلی ساده با پف زیاد و شیر برای عصرانه با فر و بدون فر برای ۶ نفر

دستور تهیه کیک وانیلی ساده

طرز تهیه کیک وانیلی بدون فر

کیک وانیلی یکی از ساده ترین کیک ها می باشد که با مواد کم و قابل دسترس در منزل می توانید آن را تهیه کنید. کیک وانیلی را به صورت دو رنگ هم می توان تهیه کرد به این صورت که از پودر کاکائو یا شکلات برای دو رنگ کردن کیک استفاده می شود. پخت کیک در دوران روم و یونان باستان پیشرفت کرد و با کشف قاره آمریکا و دسترسی به منابع شکر و کاکائو، کیک کم کم به حالت امروزی درآمد. در قرن ۱۸ کیک سازی فرانسوی به نام واتل با ابداع نوعی خامه روش نوینی را به وجود آورد. در نهایت بعد از انقلاب صنعتی و با پیشرفت ابزارآلات، تولید انواع کیک رواج بیشتری پیدا کرد و اینگونه کیک همراه شادی های ما شد. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک وانیلی ساده با فر و بدون فر در قابلمه را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشد.

مواد لازم برای تهیه کیک وانیلی

  • آرد ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۵ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • شیر نصف پیمانه
  • شکر یک پیمانه
  • وانیل ۱/۴ قاشق غذا خوری
  • بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک وانیلی ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. بکینگ پودر را به آرد اضافه و به خوبی با هم مخلوط کنید سپس ترکیب آرد و بکینگ پودر را داخل ظرفی ۲ بار الک کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: ترکیب مواد با یکدیگر

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و در ظرف های جداگانه بریزید. سفیده تخم مرغ را به همراه نصف شکر با دور تند همزن بزنید تا سفیده خوب فرم بگیرد و وقتی ظرف را برمی گردانید از ظرف نریزد و داخل یخچال قرار دهید. وانیل و بقیه شکر را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و با دور تند همزن هم بزنید تا کاملا کرمی و کشدار شود.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد مایع و آرد

کره ذوب شده را به همراه روغن به مواد اضافه کنید و در حدی که مواد با هم مخلوط شوند هم بزنید. در همین حین شیر را هم اضافه و خوب مواد را با هم مخلوط کنید. از همزن دستی هم می توانید استفاده کنید. ترکیب آرد و بکینگ پودر را طی چند مرحله روی مواد الک و اضافه کنید و با همزن دستی خوب مواد را هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. در آخر سفیده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را به صورت دورانی خیلی آرام هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک وانیلی با فر

کف قالب مورد نظر را چرب کنید و مایع کیک را داخل آن بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود. بعد از پخت اجازه دهید کیک کاملا خنک شود سپس در ظرف مورد نظر برگردانید. می توانید روی کیک را با سس شکلات تزئین کنید.

مرحله پنجم: پخت کیک وانیلی بدون فر (در قابلمه)

مواد کیک را داخل قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید و حتما برای قابلمه دم کنی بگذارید و اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه پخته شود. بعد از این مدت با خلال دندان تست کنید اگر مواد به خلال دندان نچسبید کیک پخته است در غیر این صورت ۱۰ دقیقه دیگر هم زمان دهید تا کیک به خوبی بپزد.

طرز تهیه کیک وانیلی خانگی

نکات کلیدی برای تهیه کیک وانیلی ساده خانگی

  1. حتما باید مواد اولیه به دمای محیط رسیده باشند.
  2. مایه کیک باید به صورت دورانی هم بخورد.
  3. مواد خشک بهتر است طی سه مرحله و در آخر اضافه شوند.
  4. حداقل تا نیم ساعت بعد از گذاشتن قالب در فر، درب فر را باز نکنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا