۲۵ ضرب المثل زبان آلمانی همراه با معادل فارسی آن ها

جدول یاب ، محمد سیمری : جالب است بدانید زبان آلمانی با بیش از ۱۰۰ میلیون بومی آلمانی زبان، رایج ترین زبانی است که در اتحادیه ی اروپا استفاده می شود! این مسئله باعث شده است تا زبان آلمانی یکی از زبان های رایج برای کسب و کار و تجارت در اتحادیه اروپا به شمار آید. البته تعجبی ندارد که این زبان رایج ترین زبان باشد، چون آلمانی تنها زبانی است که در سه کشور آلمان، اتریش و لیختن اشتاین صحبت می شود و زبان رسمی سه کشور سوئیس، لوکزامبورگ و همچنین بلژیک نیز است.

ضرب المثل آلمانی

آلمانی به عنوان زبان اقلیت در چهار کشور لهستان، دانمارک، ایتالیا و همچنین مجارستان هم صحبت می شود.

توجه داشته باشید ریشه بیشتر واژه های زبان آلمانی به خانواده زبان های هندی و اروپایی باز می گردد! دسته ای از واژه های این زبان، ریشه های لاتین یا یونانی دارند و تعداد کمتری از آن ها از زبان های فرانسه یا انگلیسی مشتق می شوند.

زبان آلمانی همچنین به واسطه لهجه ها و گویش های متفاوتش مشهور است.

درباره ی تاریخچه ی زبان کشور آلمان بد نیست بدانید در سال ۱۹۹۶ میلادی، زبان آلمانی استاندارد شد! این استانداردسازی با هدف تسهیل یادگیری این زبان صورت گرفت. املا و نوشتن واژه‌ ها نیز به حالتی متحد و قابل‌ پیش‌ بینی تغییر کرد!

بار دیگر در سال ۲۰۰۴ میلادی، دستورالعمل‌ ها بازبینی شدند و در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی نیز، به‌ کارگیری قوانین جدید املا و نوشتن اجباری شد و امروز نیز همان قوانین در کشورهای سوئیس، آلمان و همچنین اتریش مورد استفاده می باشند. فراموش نکنید املا و نوشتن در زبان آلمانی، قوانین سفت و سختی دارد! این قوانین حتی نسبت به زبان انگلیسی مستحکم‌ تر هستند.

نکته ی جالب دیگری که بد نیست بدانید این است که در کشور آلمان، برای اینکه نیم ساعت یا ۳۰ دقیقه را اعلام کنند، از عدد ساعت بعد استفاده می کنند! و مثل انگلیسی ها در کشور بریتانیا به ساعت قبل اشاره نمی کنند! برای نمونه اگر ساعت چهار و سی دقیقه باشد، آلمانی ها می گویند ۳۰ دقیقه مانده به ساعت ۵ و نمی گویند ۳۰ دقیقه از ساعت ۴ گذشته است!

در ویدیوی بالا، ۲۵ ضرب المثل زبان آلمانی را همراه با معادل فارسی آن ها آماده کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا