سنگ آمیتیست چه فواید درمانی برای بدن دارد؟

جدول یاب، محمد سیمری: سنگ کریستال آمیتیست یا یاقوت ارغوانی به صورت کانی بنفش رنگ کوارتز می باشد و از از عناصر منگنز، آهن و تیتان به وجود آمده است. جالب است بدانید کلمه ی آمیتیست از کلمه ی یونانی آمیتیستوس به معنی غیر مست یا هوشیار گرفته شده است! یونانیان باستان بر این باور بوده اند شخصی که سنگ آمتیست را همراه خود داشته باشد، از مست شدن دور خواهد ماند.

 

بررسی خواص و فواید سنگ آمیتیست

 

محل استخراج این سنگ قیمتی و ارزشمند، بیشتر در کشورهای برزیل، ماداگاسکار، اروگوئه، چک اسلواکی، رومانی و روسیه است. سنگ کریستال آمیتیست تاریخچه ی طولانی و جالبی در مراسم مذهبی دارد؛ در کتب مصریان پیرامون مردگان، دستورالعملی مبنی بر قرار دادن یک سنگ آمیتیست به شکل قلب بر روی جسد فرد متوفی آمده است! همچنین روزگاری در کشور چین به طرفین دعوی در دادگاه، تکه ای از سنگ آمیتیست داده می شد؛ چرا که معتقد بودند این سنگ، دیدی مثبت به شخص می دهد و بنابراین به نتیجه مطلوب نیز خواهد رسید. مهره هایی از سنگ آمیتسیت از قبرهای آنگلوساکسون ها در کشور انگلستان یافت شده است؛ زیرا سربازان یونان باستان اعتقاد داشتند سنگ آمیتیست باعث حفظ خونسردی آن ها شده و از آن ها در جنگ، محافظت می کند!

سنگ کریستال آمیتیست می تواند هر نوع احساس و باور منفی را از وجود شخص بیرون کشیده و ضمیر او را پاک و شفاف نماید. این سنگ در رابطه با کودکان می تواند اضطراب و آشفتگی ناشی از بلوغ و یا هر نوع غم و افسردگی مربوط به شکست تحصیلی، یا شنیدن اخبار ناخوشایند مثل طلاق و یا مرگ، و… را در آن ها از بین ببرد. یکی دیگر از خواص سنگ آمیتیست در این گونه شرایط این است که تمام احساسات منفی را به طرف خود جذب می کند و به فرد آرامش خاصی می بخشد.

سنگ آمیتیست اراده آدمی را تقویت می نماید. استفاده از این سنگ برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است؛ لذا معتادانی که قصد ترک مواد مخدر، سیگار و یا حتی مشروبات الکلی را دارند، توصیه می کنیم از این سنگ استفاده کنند. آمیتیست تحت صورت های فلکی ماهی، قوچ و قوس قرار دارد و طبق طالع بینی هندی، به برج سنبله تعلق دارد.

بلورهای سنگ آمیتیست با حرارت زیاد به رنگ های زرد روشن، قهوه ای، سبز و آبی در می آیند. ارزش سنگ آمتیست با میزان افزایش رنگ آن؛ نسبت مستقیم دارد! دقت داشته باشید بهترین نوع سنگ آمتیست به نام Deep Russian و یا Deep Siberian نامیده می شود که مقدار کمی رنگ قرمز دارد و قیمت آن افزون بر قیراطی ۵۰ هزار دلار است! تا قرن ۱۸ میلادی به دلیل کمیابی سنگ آمتیست، این سنگ فقط به اشراف و کاردینال ها تعلق داشت و به همین دلیل نیز، از نظر قیمت با الماس و یاقوت و زمرد برابری می کرد! اما با کشف معادن بزرگ سنگ آمیتیست از جمله در ریو دو ژانیروی کشور برزیل، قیمت آن نیز کاهش قابل توجهی پیدا کرد. شکنندگی، از خواص مهم سنگ آمیتیست است؛ لذا بایستی با دقت بسیار آن را نگهداری نمود.

 

بررسی خواص و فواید سنگ آمیتیست

 

بررسی خواص درمانی سنگ اعجاب انگیز آمیتیست

درباره خواص درمانی سنگ آمیتیست جالب است بدانید این سنگ دردهای ناحیه ی سر، میگرن  و فشارهای عصبی را بهبود بخشیده و برای سیستم کلی بدن مفید است. سنگ آمیتیست غده ها و هورمون ها را تقویت می کند و سوخت و ساز سلولی را نیز افزایش می دهد. همچنین بد نیست بدانید بهره گیری از سنگ آمیتیست برای بیماران دیابت، بسیار موثر می باشد! همچنین این سنگ فرد استفاده کننده را در برابر بی خوابی، اضطراب و نیز کابوس ها محافظت می کند.

 ارتعاشات سنگ آمیتیست براى درمان بیماری هاى ناشى از عدم خلوص خون همچون بیماری اگزما، جوش و حتى بیماری هاى آمیزشى بسیار موثر است. لازم است این نکته را نیز اضافه کنیم که برای ناراحتی های لوزوالمعده و همچنین بیماری های خونی، بایستی سنگ آمیتیست را شب هنگام، در داخل ظرفی حاوی نیم لیتر آب قرار دهید و صبح ناشتا آن را بنوشید.

در انتها بد نیست بدانید استفاده از این سنگ سبب برکت در کسب و کار می شود! برای شارژ انرژی سنگ آمیتیست کافی است این سنگ را یک بار در ماه، به مدت ۲۴ ساعت در داخل یک ظرف حاوی آب قرار دهید و سپس آن را بین ۲ تا ۳ ساعت در معرض نور مستقیم خورشید بگذارید تا سنگ کاملا شارژ شود و بتوانید دوباره از خواص درمانی آن استفاده کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا