پوست هندوانه چه خواص و فوایدی برای بدن دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

بسیاری از افراد، پس از خوردن هندوانه، پوست آن را به دور می اندازند! شاید بتوان گفت این کار، اشتباه ترین کار ممکن است. پوست هندوانه خواصی دارد که نبایستی از آن ها غافل شد.

 

پوست هندوانه چه خواص و فوایدی برای بدن دارد؟

 

هندوانه یک میوه ی تابستانی است که در مناطق مختلف ایران با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، در طی چهار فصل سال وجود دارد. جالب است بدانید که چون زادگاه اصلی میوه ی هندوانه، کشور هندوستان است به آن “هند وانه” به معنای میوه ی هند گفته می شود. در گذشته ی دور، به این میوه “تربوزه” گفته‌ می شد! که البته همچنان در کشورهای افغانستان و تاجیکستان باز هم به همین نام شناخته می شود.

میوه ی هندوانه از ۹۲ درصد آب تشکیل شده است! این میوه کم کالری می باشد و حاوی انواع ویتامین‌ ها و ترکیبات آنتی‌ اکسیدانی متنوع است. میوه ی هندوانه سرشار از ویتامین C می‌ باشد؛ در حقیقت می توان گفت ۲۰۰ گرم میوه ی هندوانه، بیش از ۲۵ درصد نیاز روزانه‌ ی بدن ما به ویتامین C را تامین می‌ کند! همچنین هندوانه سرشار از ویتامین‌ های گروه B و پیش ساز ویتامین A نیز به شمار می آید. علاوه بر آن، هندوانه دارای مقادیر زیادی پتاسیم، منیزیم، میزان کمی کلسیم، فسفر و همچنین آهن، روی، مس و منگنز می باشد. به یاد داشته باشید مصرف مداوم میوه ی هندوانه از ساخته شدن سنگ کلیه پیشگیری می کند! همچنین، آب هندوانه به همراه سکنجبین، دفع کننده ی سنگ کلیه و درمان بیماری یرقان به شمار می آید.

همچنین شما می توانید از هندوانه به عنوان یک ماده ی کمکی در رژیم غذایی لاغری خود استفاده کنید! و به آسانی وزن کم کنید و لاغر شوید.

 

پوست هندوانه؛ پوستی شگفت انگیز!

اما در این بین پوست هندوانه را از یاد نبرید! پوست میوه ی هندوانه، نه تنها خوراکی است بلکه از مواد مغذی بسیاری نیز برخوردار می‌ باشد. مقادیر قابل توجهی ترکیب سیترولین در پوست هندوانه وجود دارد. ترکیب سیترولین در مهار رادیکال‌ های آزاد نقش بسیار مهم و ایده آلی دارد؛ ترکیب سیترولین به اسید آمینه تبدیل می‌ شود! که این ماده توسط قلب و سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتواند در برابر سموم خطرناک از بدن محافظت نماید. همچنین این آمینواسیدها می تواند سبب تسریع روند ترمیم زخم ها و نیز آسیب‌ های پوستی شود.

همچنین جالب است بدانید دانشمندان و محققان مرکز اصلاح میوه و سبزیجات دانشگاه دولتی تگزاس پس از آزمایش های بسیار، به این نتیجه رسیدند که ترکیب سیترولین موجود در پوست هندوانه، باعث آرامش رگ‌ های خونی می شود و اختلال در نعوظ را نیز درمان می‌کند! در حقیقت، توانایی ترکیب سیترولین موجود در پوست هندوانه در افزایش جریان خون، آن را به یک داروی طبیعی قوی برای افزایش میل جنسی تبدیل کرده است. به عقیده‌ ی محققان، هندوانه می‌ تواند اثر مثبتی برروی روابط عاشقانه‌ ی شما داشته باشد! اما چنانچه مشکل شما جدی است، این میوه نمی‌ تواند جایگزین مناسبی برای داروهای پزشکی و تخصصی باشد.

 

پوست هندوانه چه خواص و فوایدی برای بدن دارد؟

 

محققان در جدیدترین پژوهش های خود ثابت کرده‌ اند که ماده ی بتاکاروتن موجود در میوه ی هندوانه، برای خوش‌ آب‌ و رنگ شدن پوست بسیار مفید است. شما می توانید مقداری از گوشت هندوانه را بر روی پوست صورت خود قرار دهید تا خشک شود؛ سپس پوست خود را شست و شو دهید. پس از مدتی خواهید دید که پوست تان مرطوب و خوش‌ رنگ تر شده است؛ همچنین پوست هندوانه موجب از بین رفتن لکه‌ ها و چین و چروک پوست صورت می‌ شود. فراموش نکنید آب هندوانه به همراه فیبر باعث می شود تا پوست حدود ۴۰% کمتر اشعه‌ های UV را به خود جذب کند؛ در نتیجه برای مدت طولانی‌ تری شفاف و درخشان خواهد ماند.

از دیگر نکاتی که بایستی بیان کنیم این است که پوست هندوانه سرشار از ماده ی پتاسیم است؛ پتاسیم می‌ تواند به مثابه‌ ی یک وازیدولاتور سبب کاهش فشار خون شود و در پی آن، کاهش خطر ابتلا به تصلب شرایین و دیگر بیماری‌ های قلبی و عروقی را به همراه خواهد داشت. مصرف پوست هندوانه همراه با شکر، عسل و حتی مربای آن برای تقویت و درمان ضعف معده به شدت توصیه می شود.

 

در انتها توصیه می کنیم افرادی که قصد دارند توانایی ها و قدرت بدنی خود را در رشته ورزشی خود افزایش دهند، بایستی پوست میوه ی هندوانه را مصرف کنند. این روش در ایالات متحده آمریکا از سال های دور در میان ورزشکاران مرسوم و رایج است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا