نوشیدن آب گرم با معده خالی چه فوایدی برای بدن دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

بدن ما از ۶۰ تا ۷۰ درصد آب تشکیل شده است و ما بایستی با مصرف صحیح آب، این میزان را همواره در سطح مطلوب و ایده آل خود نگه داریم. ممکن است بسیاری از افراد با نوشیدن آب گرم بدون هیچگونه طعم دهنده و یا مواد دیگری چون چای هماهنگ نباشند! همین افراد به طور معمول نوشیدن آب خنک را بیشتر ترجیح می دهند؛ اما بد نیست بدانید دنشمندان و محققان بر این باورند که به جای مصرف آب خنک، بهتر است آب گرم مصرف نمایید تا بدن سالم‌ تری داشته باشید.

 

نوشیدن آب گرم با معده خالی چه فوایدی برای بدن دارد؟

 

شاید شنیدن این جمله برای تان عجیب باشد که نوشیدن آب با معده ی خالی و به هنگام بیدار شدن از خواب صبح گاهی، بهترین و طبیعی ترین روش برای درمان بیماری ها است. شما می توانید با جایگزین کردن کافئین به جای یک لیوان آب گرم نه تنها شروع خوبی برای روزتان بسیازید، بلکه به عملکرد بهتر و سالم تر اندام های بدن خود نیز کمک نمایید.

نوشیدن آب گرم از لحاظ ایجاد تناسب اندام در بدن و همچنین جلوگیری از بروز پیری زودرس بسیار پر اهمیت و قابل توجه است؛ دقت داشته باشید به همان اندازه که نوشیدن آب در طول روز تاکید می شود، هر فرد بایستی در طول روز آب گرم نیز بنوشد. نوشیدن آب گرم، فواید و نکات مثبت بسیار ارزشمندی را برای بدن انسان دارا است. جالب است بدانید نوشیدن آب گرم به هنگام بیدار شدن از خواب صبح گاهی، روش سنتی مردم ژاپن برای سالم ماندن و طول عمر بیشترشان است! مردم ژاپن از گذشته بر این باورند که نوشیدن آب با معده خالی برای بدن بسیار مفید می باشد. جالب تر این است که بدانید براساس جدیدترین پژوهش ها و بررسی های انجام یافته، ژاپنی ها با مصرف آب گرم در ناشتا، می توانند بیماری های خود را درمان کنند.

براساس آخرین گزارش منتشر شده توسط متخصصان علوم پزشکی و طب سنتی و همچنین اتحادیه ی بیماری های خاص در ژاپن، نوشیدن آب گرم به صورت ناشتا می تواند مشکلات زیر را بهبود بخشد:

سردردهای شدید. بیماری فشار خون، بیماری کم خونی. درد مفاصل، تپش قلب، بیماری آسم، هر عارضه ای که با کلیه و مجاری ادراری در ارتباط باشد، عارضه ی یبوست، اسهال و استفراغ، عارضه ی چربی خون، برونشیت و…

 

نوشیدن آب گرم با معده خالی چه فوایدی برای بدن دارد؟

 

نوشیدن منظم آب گرم با معده خالی، می‌ تواند به تنظیم حرکات روده ی شما و همچنین مبارزه با عارضه ی یبوست کمک شایانی نماید؛ دقت داشته باشید یبوست هنگامی به وجود می آید که محتوای آب در روده کم باشد! این شرایط به شکل گیری مدفوع خشک و همچنین دشواری در دفع مدفوع، منجر خواهد شد.

چنانچه مبتلا به برخی مشکلات گوارشی هستید، توصیه می کنیم برای بهبود سیستم گوارشی خود، نوشیدن آب گرم به طور منظم را آغاز نمایید! اما شاید این سوال برای تان پیش آید که نوشیدن آب گرم چه تاثیری بر سلامت سیستم گوارشی ما دارد؟ در پاسخ بایستی گفت آب گرم غدد گوارشی را برای ارائه ی عملکرد درست و بهتر تحریک می‌ کند! همچنین آب گرم به تجزیه ی غذا در ناحیه ی معده کمک می‌ کند؛ به همین سبب، در این شرایط سیستم گوارش نیازی به سخت کار کردن ندارد و از انرژی کمتری برای فرآیند گوارش خود استفاده می‌ نماید.

همچنین نوشیدن آب گرم می‌ تواند به کاهش دردهای عادت ماهانه کمک قابل توجهی نماید! گرمای آب گرم، تسکین‌ بخش انواع گرفتگی‌ ها و نیز اسپاسم‌ های عضلانی شکم است.

 

برای زیبایی پوست خود، آب گرم بنوشید!

مزیت نوشیدن آب گرم با معده خالی، کمک به ترمیم سلول‌ های پوستی بدن است. توجه داشته باشید سلول‌ های پوستی، انعطاف‌ پذیری پوست را افزایش می‌ دهند و در برابر رادیکال‌ های آزاد مضر، آسیب‌ پذیر هستند. شما می توانید با نوشیدن آب گرم، پوست آسیب‌ دیده‌ ی خود را لطیف و نرم نمایید.

 

البته در این بین برخی محدودیت ها نیز در رابطه با نوشیدن آب گرم وجود دارد! برای نمونه بایستی از نوشیدن بیش از حد آب داغ خودداری نمایید. زیرا ممکن است به بافت های مری شما آسیب رساند. همچنین نوشیدن بیش از حد آب داغ می تواند به حس چشایی نیز صدمه بزند. همچنین چنانچه در حال ورزش کردن هستید، از نوشیدن آب گرم اجتناب نمایید.

در انتها بایستی این نکته را یادآوری نماییم که این روش درمانی، به هیچ وجه عوارضی در پی نخواهد داشت!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا