توتون گیاهی چه فوایدی برای بدن دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

توتون گیاهی یا تنباکو، به گیاهی با برگ های سبز رنگ گفته می شود که امروزه در سراسر نقاط جهان قابل کشت و بهره برداری می باشد! البته لازم به ذکر است این گیاه در اصل در کشورهای آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی رشد نموده است. به باور از سرخ‌ پوستان، تنباکو گیاهی مقدس بود و آن‌ ها را با عالم ارواح ارتباط می‌ داد و سبب عروج روح آن ها به آسمان می شد!

 

توتون گیاهی چه فوایدی برای بدن دارد؟

 

بد نیست بدانید توتون گیاهی یا تنباکو، یک کالای با ارزش در اقتصاد کشورهایی چون کوبا، هند، چین و ایالات متحده آمریکا است. میزان مصرف تنباکو در کشورهای در حال توسعه مانند کشور ایران در حال افزایش است! آماری عجیب و باورنکردنی!

تحقیقات و پژوهش ها نشان می دهد که هر نخ سیگار، ۵/۵ دقیقه از عمر انسان را می کاهد! همچنین کودکان مادران سیگاری در زمان تولد از وزن کمتری برخوردار هستند و اغلب در خطر نارس به دنیا آمدن قرار دارند! این کودکان از نظر ذهنی، رشد و همچنین نوع رفتار در مقایسه با کودکان مادران غیر سیگاری در سطح پایین تری قرار دارند!

براساس آخرین آمار منتشر شده مصرف تنباکو توسط ۱٫۱ میلیارد نفر در نقاط مختلف کرده ی زمین تجربه شده است! یعنی چیزی در حدود ۱/۳ جمعیت بالغ کره ی زمین. براساس آخرین اطلاعیه ی سازمان بهداشت جهانی یا WHO ، تنباکو بیشترین علت مرگ قابل پیشگیری در جهان است؛ همچنین تخمین زده شده است که تنباکو اکنون عامل مرگ ۵٫۴ میلیون نفر در سال می باشد.

 

توتون گیاهی چه فوایدی برای بدن دارد؟

 

توتون گیاهی یا تنباکو به دور از مضراتی که برای بدن دارد، دارای برخی خواص نیز است. دقت داشته باشید آلکالوید نیکوتین به طور معمول به عنوان جزو اصلی تنباکو شناخته می‌ شود؛ اما نیکوتین خود به تنهایی اعتیاد آور نیست! یک نخ سیگار کمتر از یک میلی گرم ماده ی نیکوتین وارد خون می کند. دقت داشته باشید چنانچه دو یا سه قطره از ماده ی نیکوتین خورده شود، موجب مرگ آنی می گردد و این، سمیت زیاد این ماده را اثبات می کند!

به اعتقاد مردم قدیم، برای تسکین درد مفاصل و همچنین بی‌ حسی اعضا، می توان از جوشانده توتون به صورت ضماد استفاده کرد؛ همچنین جهت قطع ترشحات سفید مهبل، می توان از جوشانده ی این گیاه به صورت شستشو استفاده کرد. براساس آخرین تحقیقات انجام یافته توسط دانشمندان دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا می توان از توتون گیاهی یا تنباکو برای تولید مقدار زیاد و قابل توجهی پروتئین انسانی Interleukin ۳۷ استفاده کرد!

توجه داشته باشید این پروتئین به طور طبیعی اما در مقادیر کم در کلیه انسان تولید می شود. در توضیح عملکرد این پروتئین می توان گفت این پروتئین، یک تنظیم کننده عالیالتهاب در بدن است؛ همچنین در مدل های کلینیکی مشخص شده است که در درمان بیماری های التهابی و خود ایمنی بسیار موثر می باشد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا