مصرف پودر سنجد چه فوایدی برای سلامت پوست و مو دارد؟

جدول یاب، محمد سیمری: سنجد به عنوان یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی، از پرفایده ترین و ارزشمندترین خوردنی ها به شمار می آید. سنجد دارای خواص فوق العاده ایده آلی است؛ برای نمونه سنجد، سبب رفع کمبود ویتامین C در بدن آدمی می شود! دقت داشته باشید ویتامین C از بروز بیماری های عفونتی در بدن آدمی جلوگیری می نماید.

مصرف پودر سنجد چه فوایدی در سلامت پوست و مو دارد؟

همچنین سنجد، برای ترمیم شکستگی استخوان، ترمیم ترک استخوان و همچنین درمان پوکی استخوان بی‌ نظیر است. شاید بد نباشید که بدانید در دنیای متمدن جدید، شیوع و گسترش بیماری پوکی استخوان و همچنین بیماری هایی مانند بیماری آرتروز به‌ ویژه در خانم ها، به کابوسی وحشتناک تبدیل شده است!

بیماری پوکی استخوان، به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر در سراسر نقاط جهان شناخته شده است؛ به گونه ای که از هر ۴ نفر بالای ۲۵ سال، یک نفر مبتلا به بیماری پوکی استخوان است! شاید این سوال برای تان پیش آید که سنجد به چه دلیل برای درمان پوکی استخوان مناسب است؟ در پاسخ بایستی گفت سنجد، منبع غنی ای از ماده ی کلسیم به شمار می آید. با اطمینان می توان گفت می توان گفت تمامی بیماران مبتلا به بیماری پوکی استخوان، از مصرف سنجد، غافل بوده اند!

برای بهره گیری از خاصیت سنجد در درمان پوکی استخوان توصیه می کنیم دو قسمت پودر سنجد را با یک قسمت پودر سویای بو داده شده همراه با عسل مخلوط نمایید؛ ترکیب حاصل را روزانه یک قاشق یا دو قاشق غذاخوری همراه با یک لیوان شیر نوش جان نمایید و از خواص فوق العاده ی آن، بهره مند شوید! دقت داشته باشید خوردن مخلوط پودر سنجد و شیر به مدت چهارده روز، اثرات معجزه آسای خود را به شما نشان خواهد داد.

سنجد دارای هفده اسید آمینه و پروتئین است! به این دلیل که پودر هسته ی سنجد، غضروف ساز است، مصرف آن می‌ تواند برای ترمیم مفاصل، درمان کمر درد و همچنین درمان آرتروز بسیار مفید و موثر باشد. توجه داشته باشید مصرف ترکیب سنجد و شیر، حتی از خوردن داروی استامینوفن نیز موثرتر است! ترکیب سند و شیر، بسیار شگفت انگیز است. آن دسته از افرادی که سکسکه می کنند، برای درمان آن تنها کافی است ۵۰ دانه سنجد و یک لیوان شیر بخورند!

علاوه بر موارد نام برده شده در بالا، مصرف ترکیب پودر سنجد و شیر، ورم و التهاب ناحیه ی کیسه صفرا را نیز کاهش می دهد و سبب پاکسازی دستگاه گوارش آدمی می شود! همچنین ترکیب پودر سنجد و شیر در ریشه کن کردن بیماری جذام نیز موثر است. این ترکیب، برای درمان سردرد‌هایی که ریشه و دلیل خاصی ندارند نیز بسیار مفید خواهد بود.

مصرف پودر سنجد چه فوایدی در سلامت پوست و مو دارد؟

 

همچنین سنجد، به سبب دارا بودن ویتامین K آن هم به مقدار فراوان، دفع کننده ی سموم ناحیه ی معده و روده به شمار می آید و یک ضد خونریزی قوی نیز شناخته شده است. همچنین خوردن سنجد، از ورود عفونت به بدن پیشگیری می کند. علاوه بر این، سنجد عفونت ناحیه ی ریه را خشک می نماید و آب آوری ناحیه ی شش ها را درمان می کند!

شاید بد نباشد که بدانید در طب اسلامی، تاکید بسیاری بر استفاده از سنجد و پودر سنجد شده است! برای نمونه از ائمه اطهار (ع) روایت شده است که گوشت سنجد، گوشت می آورد؛ استخوان سنجد، استخوان می آورد و پوست سنجد، پوست می رویاند.

همچنین در بسیاری از متون ادبی کهن و ارزشمند، از سنجد به عنوان نماد فرهیختگی و فرزانگی یاد شده است! زیرا به باور درمانگران طب سنتی و محققان شیوه های طبیعی درمان، سنجد بیشترین تاثیر را بر سلول های ناحیه ی مغز دارد و موجب تقویت آن ها می شود.

مصرف سنجد، کلیه ها را گرم و بواسیر را درمان می کند. بد نیست بدانید فواید سنجد بر دستگاه ادرار نیز تاثیرگذار است! برای نمونه چنانچه ادرار قطره قطره بیاید، با پودر سنجد می توان آن را روان کرد. همچنین میوه سنجد و پودر سنجد، قابض و بر طرف کننده ی عارضه ی اسهال است. جوشانده ی برگ سنجد، بهترین دارو برای درمان بیماری اسهال کودکان است.

توصیه می کنیم افرادی که تکرر ادرار دارند، سنجد و یا پودر سنجد بخورند.

سنجد برای سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید است! برای نمونه سنجد پخته شده در روغن زیتون، درد مفاصل و خارش پوست آدمی را درمان می‌‌ کند و برای رشد مو نیز بسیار مفید است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا