بازی مونوپولی چه فوایدی برای تقویت ذهن دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

شاید برای شما نیز این قیبل سوالات مطرح باشد که چگونه می توان ذهن را تقویت کرد؟ یا چگونه از مغز خود کار بکشیم تا تقویت شود؟ و یا حتی راه‌ ها و روش های تقویت هوش و ذهن چیست؟

 

بازی مونوپولی چه فوایدی برای تقویت ذهن دارد؟

 

توجه داشته باشید برای تقویت ذهن و حافظه، روش ها و شیوه های گوناگون و متنوعی وجود دارد؛ روش های که شاید بهره گیری از هر یک، در زمان مناسب خود، ایده آل به نظر آید. به عنوان یکی از اولین پیشنهادها، بهتر است همواره و همیشه نفس عمیق بکشید! به یاد داشته باشید تنفس عمیق به افزایش میزان جریان خون و همچنین بالا رفتن سطح اکسیژن در بدن آدمی، به ویژه ناحیه ی مغز کمک می‌ کند. این اتفاق، خود باعث می‌ شود که ناحیه ی مغز عملکرد بهتری داشته باشد.

توصیه می کنیم هر روز به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نفس عمیق بکشید! این عادت در بلند مدت، به افزایش توانایی ناحیه ی مغز آدمی منجر می‌ شود. همچنین خندیدن را نیز فراموش نکنید! خنده، یک ضد استرس طبیعی است و باعث می‌ شود قسمت‌ های مختلف و بیشتری از ناحیه ی مغز شما تحریک شود؛ در این شرایط شما می توانید وسیع‌ تر و آزادانه‌ تر پیرامون یک موضوع فکر کنید.

 

این توصیه ها به کنار؛ انجام برخی کارهای در عین حال ساده، می تواند شما را در تقویت ذهن و مغزتان یاری نماید! برای نمونه، به شما توصیه می کنیم یک سرگرمی و یا کار هنری جدید یاد بگیرید. یا برای نمونه یک مورد چالشی انتخاب نمایید و در آن مهارت لازم و کافی را بیابید. همچنین از فواید انجام بازی های فکری نیز غافل نشوید!

جالب است بدانید در دنیا، برد گیم های متنوع و زیادی وجود دارد که مردم برای تفریح و سرگرمی از آن ها استفاده می‌ کنند. دقت داشته باشید بعضی از آن ها قدمتی طولانی دارند و به‌ نوعی نوستالژی برای مردم، تبدیل شده‌ اند. در این بین، بد نیست از فواید این بازی ها در تقویت ذهن و مغز غافل نشوید!

 

بازی مونوپولی چه فوایدی برای تقویت ذهن دارد؟

 

یکی از برد گیم های بسیار پر طرفدار در سراسر نقاط جهان، مونوپولی است. درباره تاریخچه بازی مونوپولی جالب است بدانید بازی مونوپولی که در ایران به نام ها یایروپولی و روپولی یا بازی عمو پولدار هم شناخته می‌ شود، در سال ۱۹۰۳ میلادی با اسم TheLandlord’s Game توسط یک زن آمریکایی به نام الیزابت مگی فیلیپس طراحی شد! موضوع بازی مونوپولی، تلاش بازیکن‌ ها برای در دست گرفتن انحصاری خانه‌ های خاص در زمین بازی است. موضوعی جالب و هیجان انگیز!

اما شاید این سوال برای شما پیش آید که ایده ی طراحی این بازی از کجا و به چه دلیل به ذهن الیزابت مگی فیلیپس خطور کرد؟ در پاسخ بایستی گفت الیزابت مگی فیلیپس به سیستم مالیاتی حاکم بر سرزمین خود اعتراض داشت و با ساخت این بازی، که بازیکنان آن به شکل بی‌ رحمانه اجاره‌ های بالا تعیین می‌ کنند و رقبا را مجبور به فروش املاک خود می‌ کنند، تلاش کرد به نظام مالیاتی آن ‌دوران اعتراض محکمی داشته باشد! این بازی به احتمال بسیار زیاد، یکی از نمادین‌ ترین بازی‌ های تخته‌ ای ایالات متحده آمریکا است.

بیست سال بعد، این بازی کلاسیک در بازار معروف شد و در سال ۱۹۳۴ میلادی برادران پارکر، یک بازی بر روی صفحه ای موسوم به مونوپولی را به بازار عرضه کردند که این ایده را به یک رقابت خرید و فروش تبدیل کرد! در حقیقت می توان گفت اکنون بازی مونوپولی، نام یک بازی است که توسط شرکت برادران پارکر و به صورت بسته بندی توسط کمپانی اسباب بازی سازی هزبرو ایالات متحده آمریکا به بازار عرضه می شود.

بازی کلاسیک مونوپولی دارای قابلیت بازی برای چند بازیکن، دارای یک صفحه، دارای دو دسته کارت و همچنین پول نقد مخصوص بازی است. این بازی با انداختن تاس انجام می‌ شود و تا ساعت‌ ها به طول می انجامد.

 

توجه داشته باشید بازی مونوپولی، یک بازی فکری است! یعنی برخلاف بسیاری از بازی‌ هایی که ممکن است زمن شما را صرف حل یک مسئله یا معما کند، بازی مونوپولی شما را به یک چالش واقعی دعوت می‌ کند. بد نیست بدانید در این بازی، مهارت‌ های مختلفی را می‌ توان پرورش داد؛ مهارت هایی چون سرمایه‌گذاری فردی، مدیریت ریسک و ریسک پذیری و یا مذاکرات بین‌ فردی.

 

در انتها بد نیست بدانید در حال حاضر، این بازی فکری به جز نسخه ی فیزیکی خود، برای پلتفرم‌ های اندروید و iOS نیز طراحی و عرضه شده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا