هسته آناناس چه فواید ارزشمندی برای بدن انسان دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

آناناس! میوه ای که در گذشته، نمادی از ثروت در قاره ی اروپا به شمار می رفت! آناناس میوه ای است سرشار از خواص دارویی و نیز خواص درمانی. این میوه در گذشته برای درمان بسیاری از بیماری های سخت و دردناک مورد استفاده قرار می گرفت.

 

هسته آناناس چه فواید ارزشمندی برای بدن انسان دارد؟

 

میوه ی آناناس، سرشار از مواد مغذی گوناگون و مورد نیاز برای بدن آدمی است؛ آناناس حاوی مواد ارزشمند گوناگونی همچون پروتئین، ویتامین های B1 و B2 و B5 و B5، فیبر، ویتامین C، کلسیم، آهن، روی، پتاسیم، منگنز، سدیم و نیز منیزیم است.

شاید جالب باشد که بدانید مقادیر قابل توجهی از انواع آنتی اکسیدان ها در میوه ی آناناس وجود دارد؛ از دیگر سو نیز پزشکان متخصص تغذیه و سلامتی بر این باورند که وظیفه ‌ی آنتی‌اکسیدان‌ ها از بین بردن و تخریب رادیکال‌ های آزاد در بدن آدمی است؛ رادیکال های آزاد از مهم‌ ترین علل بروز انواع بیماری های سرطان به شمار می آیند. البته با مصرف انواع آنتی ‌اکسیدان ‌ها می ‌توان سلامت بدن را در مقابل به وجود آمدن انواع بیماری های سرطان‌ تضمین کرد.

علاوه بر آنتی اکسیدان ها، آناناس دارای آنزیم بروملین نیز است! آنزیم بروملین، نوعی مکمل قوی و ارزشمند برای مبارزه با انواع بیماری های سرطان به شمار می آید. شاید جالب باشد که بدانید تاثیر آنزیم بروملین به ‌قدری قوی است که حتی آن را با داروی ۵- فلوئوروراسیل، نوعی داروی بیماری سرطان مقایسه کرده ‌اند!

براساس آخرین نتایج بررسی ‌های محققان و دانشمندان آمریکایی مشخص شده است این ترکیب گیاهی به بدن کمک می‌کند تا با شناسایی سلول‌های سرطانی با آنها مقابله کند. در واقع آنزیم بروملین به سیستم‌ ایمنی بدن قدرت کافی برای مقابله با سرطان را می ‌بخشد؛ همچنین آناناس در از بین بردن یا دفع ترشحات ناحیه ی بینی، برونشیت و یا سینوزیت موثر است.

از دیگر سو، آنزیم بروملین موجود در میوه ی آناناس باعث تقویت عملکرد دستگاه‌گوارش آدمی می شود و به متابولیسم بدن کمک می‌کند تا به ‌خوبی خوراکی ها و مواد‌ غذایی تجزیه‌ شده در بدن را جذب نماید. پس توصیه می کنیم چنانچه  در هضم غذا دچار مشکل هستید، و یا دچار مشکلات دیگری چون گاز معده و… می باشید لازم است که به رژیم غذایی خود اهمیت ویژه‌ و خاصی بدهید و میوه ی آناناس را در رژیم غذایی خود بگنجانید! چنانچه رژیم غذایی متعادلی دارید، به احتمال بسیار زیاد، بدن شما به میزان کافی و لازم، آنزیم ‌های گوارشی ترشح نمی‌ نماید؛ در این شرایط نیز توصیه می کنیم میوه ی آناناس را در رژیم غذایی روزمره ی خود وارد کنید. به همین دلایل می توان گفت مصرف میوه ی آناناس برای سلامتی بدن آدمی ضروری و لازم است.

 

هسته آناناس چه فواید ارزشمندی برای بدن انسان دارد؟

 

میوه ی آناناس برای تامین انرژی مورد نیاز بدن نیز مفید است؛ توصیه می کنیم برای کسب انرژی بیشتر برای انجام فعالیت های روزانه، از آب میوه ی آناناس استفاده کنید. توصیه می کنیم آب آناناس را در هنگام صبح زود میل کنید تا روز با نشاط و پر انرژی ای را آغاز نمایید. بد نیست بدانید میزان بالای ترکیبات مفید موجود در میوه آناناس به بدن آدمی کمک می‌کند تا سرحال، سرزنده و پر انرژی باشد.

 

از فواید و خواص ایده آل میوه ی آناناس در شادابی و سلامت پوست خود نیز بهره گیرید!

وجود آنزیم‌ های طبیعی در میوه ی آناناس سبب بسته شدن و یا کوچک‌ شدن منافذ پوست بدن می ‌شود؛ این آنزیم ‌ها، تاثیرات مثبت و فوق العاده ای بر استحکام پوست و همچنین روشن شدن رنگ پوست آدمی دارد و از آسیب دیدن و فرسوده شدن پوست آدمی به شدت جلوگیری می‌ نماید. از جمله مواد مغذی تاثیرگذار بر نرمی و شادابی پوست، ویتامین C، روی و ویتامین A می باشد؛ که این مواد مغذی نیز به فراوانی در میوه ی آناناس یافت می شود.

اما در این بین، بایستی از خواص هسته آناناس نیز غافل نشویم! هسته آناناس، قسمت وسط و سفت میوه ی آناناس است. هسته آناناس سرشار از آنزیم بروملین می باشد و خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند ترشح هورمون ها و میزان PH بدن را تنظیم نماید.

 

براساس مطالعات و تحقیقات انجام یافته، بیمارانی که دچار ناراحتی های ناحیه ی ریه هستند و از سرفه و التهاب گلو نیز رنج می برند، هسته آناناس بهترین درمان است. آنزیم بروملین موجود در میوه آناناس با کاستن از میزان خلط مجاری تنفسی، علائم بیماری سینوزیت، بیماری آسم و نیز بیماری برونشیت را برطرف می کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا