مرورگر Opera Touch چه قابلیت هایی دارد؟

محمد سیمری، اختصاصی جدول یاب

کمپانی نروژی اپرا هم اکنون سه مرورگر مختلف شامل Opera Mini، Opera Mobile و Opera Touch را بر روی گوگل پلی قرار داده است؛ البته کمپانی اپرا سرویس‌ های جانبی دیگری نیز همچون Opera Max و یا Opera VPN را نیز دارا می باشد که البته هیچ کدام از این ها، برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیستند!

بررسی قابلیت های مرورگر Opera Touch

 

مرورگر Opera Touch، مرورگری که برای استفاده در حال حرکت طراحی شده است! سازندگان این مرورگر اینترنتی، مطابق همیشه سعی بر آن داشته‌ اند که تجربه ی کاربری افراد را بیش از پیش، بهینه‌ سازی نمایند. Opera Touch، مرورگر اندرویدی جدیدی است که با هدف سهولت در استفاده از گوشی‌ های هوشمند و همچنین گشت و گذار در سطح وب سایت ها با یک دست طراحی شده است؛ تمام عملکردهای اصلی مرورگر Opera Touch در دسترس انگشت شست قرار گرفته‌ است! زیرا برای نمونه وقتی که مشغول رانندگی و یا انجام کار دیگری هستید، بسیار مشکل است که بخواهید کارهایی دیگری همچون اس ام اس زدن، توییت کردن و یا حتی مرور اینترنت را با یک دست انجام دهید!

یکی از قابلیت های بسیار خوب مرورگر Opera Touch این است که شما به محض باز کردن مرورگر، با یک کیبورد آماده ی جستجو و وارد کردن آدرس رو به رو هستید؛ همچنین در این مرورگر، نیازی به لاگین کردن و ساخت پسوردهای گوناگون و پیچیده نیست؛ شما می توانید وب گردی را از همان جا که بر روی گوشی هوشمند خود انجام داده اید، بر روی دسکتاپ و یا حتی بالعکس، ادامه دهید.

براساس تحقیقات گسترده ای که کمپانی نروژی اپرا انجام داده است، مشخض شده است که ۶۹ درصد کاربران گوشی های هوشمند، از ابزارهای همگام سازی مرورگر گوشی خود استفاده نمی کنند! به همین سبب، به لطف قابلیت Flow شما می توانید چنانچه موضوع خوبی را دیدید، آن را بین دو دستگاه در میان بگذارید. البته برای بهره‌ مندی از این ویژگی جالب توجه، بایستی بر روی هر دو پلتفرم از مرورگر Opera Touch استفاده کنید.

 

بررسی قابلیت های مرورگر Opera Touch

 

لازم به بیان این نکته نیز می باشد که دکمه ی Fast Action یا به اختصار FAB همیشه در صفحه ی مرورگر Opera Touch شما در دسترس است و به شما دسترسی مستقیم به جستجوی فوری را می دهد. همچنین شما می توانید دکمه ی Fast Action را نگه دارید و بکشید تا به برگه های اخیر خود بازگردید! بارگزاری مجدد صفحه را انجام دهید! صفحه را ببندید و یا حتی برگه ی فعلی را به رایانه ی خود ارسال کنید.

دقت داشته باشید مرورگر Opera Touch از آخرین فناوری های دنیای وب برای ایمن بودن شما در فضای مجازی و در مقابل بد افزارها استفاده می کند؛ همچنین از شما در برابر حملات کریپتوجکینگ  یا ماین شدن بدون آگاهی نیز محافظت می نماید. دقت داشته باشید داده هایی که شما در Flow ارسال می کنید کاملا رمزگذاری سرتاسر یا end-to-end است. مرورگر Opera Touch همچنین دارای ویژگی حفاظت cryptojacking کمپانی اپرا نیز است که در هنگام مرور وب اجازه نمی دهد که تلفن همراه شما، بیش از حد گرم شود و یا باتری شما زود به اتمام برسد!

 

جستجوی صوتی در مرورگر Opera Touch امکان پذیر است؛ همچنین چنانچه شما یک کد QR پیدا کرده اید، می توانید آن را به سادگی اسکن کرده و به وب سایتی که به آن لینک شده است، بروید. شما همچنین می توانید از مرورگر Opera Touch برای اسکن یک بارکد بر روی یک محصول استفاده نمایید. یکی دیگر نکات قابلیت های ارزشمند در مرورگر Opera Touch، دارا بودن یک مسدود کننده ی تبلیغات داخلی می باشد. Ad blocker که به طور پیش فرض بر روی مرورگر Opera Touch تعبیه شده است و مانند دیگر رقبای این مرورگر، نیازی به اکستنشن یا فایل اضافه ای نیست. توجه داشته باشید هنگامی که شما این ویژگی را فعال کنید، مرورگر Opera Touch تبلیغات ناخواسته را مسدود می کند؛ در نتیجه صفحات وب سریع تر برای شما بارگذاری خواهند شد.

همچنین کمپانی نروژی اپرا در ژانویه ی سال گذشته میلادی از مرورگر اپرا نئون رونمایی کرد؛ این مرورگر علیرغم دارا بودن رابط کاربری زیبا و هوشمند و همچنین امکانات جذاب، نزدیک به یک سال می‌ شود که هیچ به‌ روزرسانی‌ ای را دریافت نکرده است! در انتها لازم به بیان است که مرورگر Opera Touch در ابتدا، تنها در دسترس کاربران اندروید و دسکتاپ قرار داشت؛ اما هم اکنون نسخه ی مورد نیاز برای کاربران iOS نیز در دسترس است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا