ویژگی های جدید دستیار صوتی هوشمند گوگل چیست؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

یکی از ویژگی‌ هایی که از همان ابتدا توانست توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند، رونمایی و معرفی دستیار هوشمند گوگل بود! دستیار هوشمند گوگل، یک دستیار مجازی و یک ربات بود. بد نیست بدانید رونمایی از این ویژگی همراه بود با معرفی گوشی‌ های گوگل پیکسل و نیز گوگل پیکسل ایکس ال در در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی! پس از این اتفاق، دستیار صوتی Google Now کنار گذاشته شد و به جای آن، از سرویس هوش مصنوعی جدید گوگل، یعنی دستیار صوتی هوشمند Google Assistant استفاده شد. دستیار گوگل، برنامه‌ ای نیست که بتوانید آن را دانلود کنید.

 

ویژگی های جدید دستیار صوتی هوشمند گوگل چیست؟

 

توجه داشته باشید دستیار گوگل یا Google Assistant نسل جدید نحوه جستجو با گوگل است. به بیان واضح تر و ساده تر می توان گفت به جای داشتن لینک وب‌ سایت‌ ها، دستیار گوگل یا Google Assistant برای گفتگو با شما در راستای تکمیل فرمان‌ ها طراحی شده است. دستیار گوگل یا Google Assistant پاسخ‌ های هوشمندانه ای به شما می‌ دهد و همین ویژگی خارق العاده، می‌ تواند در زمان شما صرفه‌ جویی جالب توجهی کند.

دستیار گوگل یا Google Assistant همچنین بخشی از دستیار تشخیص صدای Google Home، ساعت‌ های Android Wear و برنامه ی پیام‌ رسان Google Allo نیز می‌ باشد.

این دستیار هوشمند جدید قادر است به تمام سوالات کاربران خود پاسخ دهد. دستیار گوگل یا Google Assistant می تواند به درون ایمیل‌ های شما برود و به دنبال بلیت‌ ها و خریدها و رزروهای شما باشد؛ همچنین آخرین ایمیل‌ های شما را نشان دهد، و یا حتی ایمیل و یا پیامی خاص با محتوای خاص که در تاریخ معینی دریافت کرده اید را پیدا کند! Google Assistant می‌ تواند عکس ها را مانند گوگل فوتوز یا Google Photos شناسایی کند، و یا به جستجوی تصویر انتخاب شده در موتور جستجوی گوگل بپردازد.

دستیار گوگل یا Google Assistant می تواند همچون دستیار صوتی Siri، می‌ تواند از گوشی اندرویدی شما بهره ببرد و کارهای فراوانی از جمله تنظیم زنگ ساعت و یا پخش موسیقی، فیلم های مشهور، بازیگران مطرح، درخواست تاکسی، سفارش مواد غذایی و انجام یک بازی بر روی پلتفرمی خاص را نیز انجام دهد! جالب است بدانید Google Assistant می‌ تواند برخی از دستگاه‌ های اتوماتیک خانه شما را نیز کنترل کند. از دیگر موارد ارزشمند درباره دستیار گوگل، این است که لازم نیست همچون قبل، هر روز از برنامه‌ ی دستیار صوتی بخواهید که آب و هوا را برای شما گزارش دهد! در Google Assistant شما می‌ توانید با تنظیم خودکار، گزارش آب و هوا را هر روز و در ساعتی خاص، دریافت نمایید!

به این نکته توجه داشته باشید که دستیار گوگل یا Google Assistant می تواند برخلاف Siri، سوالات گسترده‌ تری را پاسخگو باشد؛ البته پاسخ های صحیح و البته واضح تر.

یک مثال می زنیم؛ چنانچه شما سوالی با این مضمون را مطرح نمایید: ”برنده جایزه اسکار بهترین تصویر سال کیست؟” در این شرایط، دستیار صوتی Siri پیشنهاد می‌ دهد که به سایت Oscar.com مراجعه نمایید؛ اما دستیار گوگل یا Google Assistant، پاسخ صحیح را برای شما می یابد!

 

ویژگی های جدید دستیار صوتی هوشمند گوگل چیست؟

 

ممکن است بپرسید که آیا Google Assistant فارسی وجود دارد یا خیر؟

دقت داشته باشید زبان دستیار گوگل، به صورت پیش فرض انگلیسی است؛ اما شما می توانید دستیار گوگل فارسی نیز داشته باشید. برای انجام این کار، بایستی به مسیر Setting>Voice>Languages بروید و زبان فارسی را برای دستگاه خود انتخاب نمایید.

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که دستیار گوگل یا Google Assistant چگونه فعال می شود؟

در پاسخ بایستی گفت دستیار گوگل برای شروع کار نیاز به هیچ تنظیماتی ندارد! دستیار گوگل یا Google Assistant با نگه داشتن دکمه ی Home و یا آیکون Home فعال می‌ شود. این دکمه را نگه دارید؛ سپس دستیار گوگل از شما می‌ خواهد که سوال خود را بپرسید، سپس فرآیند جستجو را آغاز می‌ کند. پس از مطرح کردن سوال تان، دستیار گوگل را با گفتن OK Google فعال نمایید. دقت داشته باشید چنانچه تلفن همراه شما قفل باشد، Google Assistant احتمالا فعال نمی‌ شود!

در انتها بد نیست بدانید گوگل در چند ماه گذشته، با به‌ روز رسانی‌ های مداوم و پیوسته، سطح کارایی دستیار گوگل یا Google Assistant را به خوبی بهبود داده است؛ برای نمونه یکی از این به روز رسانی های ارزشمند، ویژگی حالت مترجم یا Interpreter mode است. همچنین کاربران آیفون هم می توانند دستیار گوگل یا Google Assistant را از اپ استور دانلود کنند؛ دقت داشته باشید برای نصب آن نیاز به iOS 9.1 یا جدیدتر نیاز دارند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا