جواهر ده دارای کدام جاذبه های گردشگری است؟

جواهر ده! همانطور که از نامش پیداست جواهری است در دل دامنه های البرزیه که به عروس شمال ایران معروف است و برای رسیدن به آن باید ۲۷ کیلومتر جاده مارپیچ و مه آلود را گذراند و به ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا رسید تا این بهشت پنهان خودش را به شما نشان دهد…

 

جواهر ده دارای کدام جاذبه های گردشگری است؟

 

بهترین جای شمال برای مسافرت

این روستای ییلاقی و تابستانه که فقط ۴۵ نفر جمعیت ثابت دارد، سرشار از جاذبه های گردشگری بکر و زیبا می باشد که فقط سر سوزنی از آنها نمایان شده اند.

یکی از مکان های گردشگری این روستای زیبا و سرسبز، مسجد آدینه است که در دیرباز محل عبادت زردشتیان بوده و قدمتی ۷۰۰ ساله دارد و هم اکنون مکان مورد علاقه گردشگران داخلی و خارجی می باشد

دریاچه قو که در دل این روستای زیبا قرار دارد، میزبان گردشگران زیادی است که برای گشت و گذار، استراحت و تفریح به آنجا می روند؛ مکانی فوق العاده زیبا و خاطره انگیز که در می تواند هر گردشگری را به خود جذب کند. علاوه بر تمام این ها، می توانید از قایق های پدالی، آلاچیق، رستوران، کافه و مجتمع های اقامتی موجود استفاده کنید.

 

آب و هوای کوهستانی و طبیعت بکر جواهر ده دلیلی قانع کننده برای انتخاب این روستا

و اما همه ی این ها به کنار؛ مهم ترین دلیلی که می تواند شما را برای رفتن به آنجا مصمم کند، آب و هوای خنک و کوهستانی آنجاست که به دور از هیایو و آلودگی شهر، مکانی توریست پسند را به وجود آورده است، اما فراموش نکنید که این روستا در زمستان پوشیده از برف می شود و رفتن به آنجا در زمستان توصیه نمی شود.

می توانیم این گونه نتیجه گیری کنیم که اگر به دنبال مکانی برای تفریح و گذراندن تعطیلات در شمال ایران هستید، جواهر ده یکی از بهترین گزینه های موجود است که برای تمام گردشگران دلبری می کند و سفری خاطره انگیز را برای شما می سازد.

 

جواهر ده دارای کدام جاذبه های گردشگری است؟

 

جاذبه‌های گردشگری جواهر ده

طبیعت

معروف‌‌ترین کوه‌‌های آن عبارت‌اند از سرخ تله (بخش شرقی قله سماموس) واژکٰ سه براره رژه(رجه). مرتفع‌‌ترین این قله‌‌ها، قله‌ی سرخ تله است. در نزدیکی جواهرده، پوشش جنگلی به چمنزار و بوته‌زار تغییر شکل می‌‌دهد و در همین نقطه در دامن‌ یه کوه‌های پر‌برف سماموس روستای ییلاقی وسنتی جواهرده با طبیعت زایدالوصفش خودنمایی می‌کند. لپاسر نیز با چشمه‌‌های معروف و درمانی آن از جاهای دیدنی و جذاب آن است.

جویبار‌های بالادست این روستا با آبشار‌های زیبا، پارک جنگلی وسیعی در میان دره که در کنار رود صفارود جای دارد و رودخانه‌ای با آب معدنی گازدار از دیگر جاذبه‌‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود.

این منطقه در هر ۴ فصل سال زیباست. جواهرده در فصل تابستان بخاطر آب و هوای خنک خود می‌تواند میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی باشد. این منطقه در زمستان به دلیل کوه‌های پر‌برفش زیبایی چشمگیری دارد.

 

میراث فرهنگی

آثاری تاریخ چون مسجد آدینه که گویا در گذشته‌های دور معبد و آتشکده‌ای زرتشتی بوده‌است و نیز گور‌های گبری که در منطقه پراکنده‌‌ است، از آثار تاریخی آن به شمار می‌آیند. هر چند مسجد آدینه در سال‌های اخیر در اثر برخورد آذرخشی به درخت زبان گنجشک کنار آن طعمه حریق شد، ولی مسجد کنونی گویای تمدن گذشته نیز است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا