درد قفسه سینه به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

حمله قلبی! یکی از آشناترین دردهای این عارضه ی خطرناک، درد قفسه سینه یا آنژین است؛ به همین دلیل است که وقتی قفسه سینه مان درد می گیرد، نگران و مضطرب می شویم. دقت داشته باشید درد قفسه‌ سینه ممکن است از ناحیه ی گردن تا ناحیه ی شکم احساس شود.

 

درد قفسه سینه به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

 

درد قفسه سینه در افراد بزرگسال و کودکان، می تواند علل گوناگونی داشته باشد! عللی چون عوارض گوارشی و شکمی همچون ریفلاکس اسید معده، زخم معده، مشکلات ریوی، مشکلات استخوانی، عضله ای و عصبی و یا در برخی موارد حتی به دلیل مشکلات قلبی در بزرگسالان و… دانستن علائم حمله قلبی و سایر علل احتمالی درد قفسه سینه، می تواند وضعیت تهدید یا غیر تهدید را در زندگی شما مشخص نماید و در صورت وجود خطر، از بروز آن پیشگیری نماید.

در ساده ترین شرایط، هیجان و استرس می تواند موجب اسپاسم و احساس درد در ناحیه ی قفسه ی سینه شود! به یاد داشته باشید اسپاسم، هم در ایجاد دردهای قلبی و هم بروز سکته قلبی موثر است.

درد قفسه سینه در سمت چپ می تواند مشکل آفرین باشد؛ پس توصیه می کنیم برای تعیین علت درد، به نزد پزشک متخصص مراجعه نمایید. حمله قلبی از جمله دلایل مرگ و میر در بسیاری از کشورها از جمله کشور ایران است. در صورت بروز حمله قلبی، بایستی شما در اولین فرصت ممکن، از مراقبت های پزشکی بهره مند شوید.

توجه داشته باشید بسیاری از افرادی که  دچار حمله قلبی می شوند، از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط قفسه سینه ی خود و یا در سمت چپ قفسه سینه ی خود رنج می برند! بد نیست بدانید این حس ناخوشایند به طور معمول بیشتر از چند دقیقه طول می‌ کشد و ممکن است رفع شود و یا حتی دوباره بازگردد! حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سر دل و یا سوء هاضمه نیز به فرد عارض شود. در توضیح بهتر می توان گفت چنانچه شما از یک حمله قلبی قریب الوقوع رنج می برید، ممکن است به طور ناگهانی احساس تنگی نفس نمایید! همچنین خستگی غیر معمولی را در بدن خود احساس نمایید. حتی ممکن است شما شروع به احساس سبکی سر یا سرگیجه کنید.

 

درد قفسه سینه به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که درد قفسه سینه به هنگام دویدن، به چه علت است؟

رئیس خدمات مشکلات قلبی در بیمارستان Long Island Jewish Valley Stream، دکتر دیوید فریدمن می‌گوید: درد قفسه سینه ای که به هنگام دویدن ایجاد می‌ شود، می‌ تواند علل مختلف و گوناگونی داشته باشد! مساله مهم این است که شما نبایستی به هیچ وجه این درد را نادیده بگیرید! البته لازم به بیان است همه‌ یدرد‌های قفسه سینه نیز نبایستی باعث نگرانی شما شوند.

عضلات اطراف قفسه سینه، همچون دیگر عضلات نواحی بدن، می گیرند! این درد شدید، به طور معمول به صورت موضعی است؛ یعنی شما می توانید به صورت دقیق، محل درد را مشخص نمایید. همچنین در اغلب موارد، چنانچه شما به دویدن خود ادامه دهید، این درد بدتر نیز می‌ شود. دقت داشته باشید کم شدن میزان آب بدن و یا فقدان الکترولیت می‌ تواند علت بروز این گونه درد‌ها باشد.

دقت داشته باشید دردی که با فعالیت ایجاد شود و با قطع فعالیت تمام شود، به بیماری قلبی مربوط است! به بیان واضح تر، احساس هر گونه درد که از ناحیه ی ناف به بالا و از فک تحتانی به پایین چه در قسمت جلوی بدن و چه در قسمت پشت بدن در آقایان بالای ۴۰ سال سن، مرتبط با بیماری قلبی است؛ این دردها می توانند هم در هنگام انجام فعالیت ها اتفاق افتند و هم به هنگام غذا خوردن و… همچنین احساس درد در ناحیه ی پشت بدن، گردن و فک از علایم شایع بروز حملات قلبی در خانم‌ ها می‌ باشد. بد نیست بدانید براساس اعلام انجمن قلب ایالات متحده آمریکا، زنان بیشتر از مردان علائمی همچون تنگی نفس، حالت تهوع، استفراغ، درد در ناحیه ی کمر، درد ناحیه ی شانه‌ ها و فک را احساس می‌ کنند!

 

بروز درد در ناحیه ی قفسه سینه در کودکان به علل دیگری اتفاق می افتد! لازم است بدانید برخلاف بزرگسالان، اغلب درد در ناحیه ی قفسه سینه در کودکان بی خطر است! برای نمونه در کودکان مبتلا به بیماری آسم و یا کودکانی که از اضطراب و استرس زیاد رنج می‌ برند، ممکن است درد ناگهانی در ناحیه ی قفسه سینه و همچنین استفراغ اتفاق افتد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا